Pienet kysymykset
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onko leukku ollut sinulla pitkään, vai onko uusi hankinta ?peccis kirjoitti:Leukku pelaa muuten hienosti, mutta ei lähde käyntiin lämpimänäkään ilman pakkosyöttöä, oisko pumpun ajoituksessa vikaa vai suuttimissa? Kone siis 270 -75
Voi olla pumpun ajoitus pielessä, taikka sitten jakopää, kuten tuossa viimeisessä hankinnassani, nuhvi 3/45:nen.
Pienen puuhastelun jälkeen lähti eilenkin käyntiin ilman pakkosyöttöä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
alkuperäinen tulee yhden pultin alle vas. takakulmaan kannen pultin alle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
4/98 konetta olen kasaamassa ja Glazer-nimisessä tiivistesarjassa tuli sylinteriputkiin vain yhdet paksut o-renkaat. Kuitenkin korjaamomanuaalin mukaan o-rengas kuuluisi myös putken yläpäähän, ja alaskin tulisi kaksi. Ei siellä lohkossa kuitenkaan näyttänyt olevan kuin yksille renkaille alapään urat, kahdessa sylinterissä hieman korkeammalla kuin kahdessa muussa.
Kysymys kuuluukin, onko yläpäässä pakko olla myös o-renkaat, niille näyttäisi olevan urat putken yläpäässä mutta aiemmin ei ollut siinä tiivisterengasta. Moottorin alakerta on jo kasattu mutta kansi ei ole vielä kiinni ja putkia saisi helposti sen verran kohotetuksi että yläpäihin vois renkaat ujuttaa.
Kysymys kuuluukin, onko yläpäässä pakko olla myös o-renkaat, niille näyttäisi olevan urat putken yläpäässä mutta aiemmin ei ollut siinä tiivisterengasta. Moottorin alakerta on jo kasattu mutta kansi ei ole vielä kiinni ja putkia saisi helposti sen verran kohotetuksi että yläpäihin vois renkaat ujuttaa.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei putken yläpäähän O-rengasta tule, kannentiiviste tiivistää yläpään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Onko mahdollista että lohkossa olisikin vain yksille renkaille paikat? Voiko asian tarkistaa moottorin valmistenumerolla, kun ehdin jo tosiaan alakerran koota. Tosin kone on vielä tallin lattialla ja helposti avattavissa kun kansikaan ei ole paikoillaan. En putkia asentaessa ees älynny etsiä pienempiä uria kun tiivisteitäkään ei ollu kuin yhdet... Sellainen mielikuva kyllä jäi että ei siellä ollu kuin ne yhdet urat kussakin.
EDIT...
Avasin vielä alakerran ja nostin männät putkineen pois. Olihan siellä ne toiset urat, meinasi vain äkkinäistä jymäyttää tuo tiivistesarja joka on ilmeisesti nuhviin tarkoitettu. Nyt on puuttuvat o-renkaat tilattu ja koneen saa kasata hyvillä mielin.
EDIT...
Avasin vielä alakerran ja nostin männät putkineen pois. Olihan siellä ne toiset urat, meinasi vain äkkinäistä jymäyttää tuo tiivistesarja joka on ilmeisesti nuhviin tarkoitettu. Nyt on puuttuvat o-renkaat tilattu ja koneen saa kasata hyvillä mielin.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
olisko vinkkejä kuinka saada vaihdelaatikon kansi paikoilleen kun jäi pakki päälle mutta nyt sen täytyisi olla vapaalla mutta tuota kantta ei meinaa saada takaisin?
Kovassa laatikossa hammasrattaat vapaa asentoon, sitten vaihdelaatikon kannessa laitetaan keppi vapaalle eli siirtäjät vapaalle. Nostetaan kansi paikalleen ja katsotaan sivusta että siirtäjät menee oikealle paikalle.
Synchro on taas eri juttu.
Synchro on taas eri juttu.
One thistle, maybe two among the roses.