Pienet kysymykset

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

28 Helmi 2014, 17:55

Leukku pelaa muuten hienosti, mutta ei lähde käyntiin lämpimänäkään ilman pakkosyöttöä, oisko pumpun ajoituksessa vikaa vai suuttimissa? Kone siis 270 -75
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

01 Maalis 2014, 09:36

peccis kirjoitti:Leukku pelaa muuten hienosti, mutta ei lähde käyntiin lämpimänäkään ilman pakkosyöttöä, oisko pumpun ajoituksessa vikaa vai suuttimissa? Kone siis 270 -75
Onko leukku ollut sinulla pitkään, vai onko uusi hankinta ?
Voi olla pumpun ajoitus pielessä, taikka sitten jakopää, kuten tuossa viimeisessä hankinnassani, nuhvi 3/45:nen.
Pienen puuhastelun jälkeen lähti eilenkin käyntiin ilman pakkosyöttöä :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

23 Maalis 2015, 17:32

mikä on perärepun kannen pulttien väli vasemmalla puolella kun pitäisi tehdä valopistokkeelle teline :?:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Maalis 2015, 17:33

alkuperäinen tulee yhden pultin alle vas. takakulmaan kannen pultin alle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

23 Maalis 2015, 18:11

olisko jollain kuvaa laittaa pistokkeen telineestä :?:
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

23 Maalis 2015, 18:26

Kuva
One thistle, maybe two among the roses.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

23 Maalis 2015, 18:29

kiitti kuvasta :D
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

19 Huhti 2015, 09:34

mikä kierrre on leyland 270 perärepun kannessa josta laitetaan öljyt sisään?
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

26 Kesä 2015, 15:49

4/98 konetta olen kasaamassa ja Glazer-nimisessä tiivistesarjassa tuli sylinteriputkiin vain yhdet paksut o-renkaat. Kuitenkin korjaamomanuaalin mukaan o-rengas kuuluisi myös putken yläpäähän, ja alaskin tulisi kaksi. Ei siellä lohkossa kuitenkaan näyttänyt olevan kuin yksille renkaille alapään urat, kahdessa sylinterissä hieman korkeammalla kuin kahdessa muussa.

Kysymys kuuluukin, onko yläpäässä pakko olla myös o-renkaat, niille näyttäisi olevan urat putken yläpäässä mutta aiemmin ei ollut siinä tiivisterengasta. Moottorin alakerta on jo kasattu mutta kansi ei ole vielä kiinni ja putkia saisi helposti sen verran kohotetuksi että yläpäihin vois renkaat ujuttaa.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Kesä 2015, 21:05

Ei putken yläpäähän O-rengasta tule, kannentiiviste tiivistää yläpään.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

26 Kesä 2015, 21:45

Onko mahdollista että lohkossa olisikin vain yksille renkaille paikat? Voiko asian tarkistaa moottorin valmistenumerolla, kun ehdin jo tosiaan alakerran koota. Tosin kone on vielä tallin lattialla ja helposti avattavissa kun kansikaan ei ole paikoillaan. En putkia asentaessa ees älynny etsiä pienempiä uria kun tiivisteitäkään ei ollu kuin yhdet... Sellainen mielikuva kyllä jäi että ei siellä ollu kuin ne yhdet urat kussakin.

EDIT...
Avasin vielä alakerran ja nostin männät putkineen pois. Olihan siellä ne toiset urat, meinasi vain äkkinäistä jymäyttää tuo tiivistesarja joka on ilmeisesti nuhviin tarkoitettu. Nyt on puuttuvat o-renkaat tilattu ja koneen saa kasata hyvillä mielin.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

14 Heinä 2015, 12:23

olisko vinkkejä kuinka saada vaihdelaatikon kansi paikoilleen kun jäi pakki päälle mutta nyt sen täytyisi olla vapaalla mutta tuota kantta ei meinaa saada takaisin?
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

15 Heinä 2015, 14:37

nyt on saatu paikoilleen kansi kun porukalla laitto :D
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

17 Heinä 2015, 17:27

Kovassa laatikossa hammasrattaat vapaa asentoon, sitten vaihdelaatikon kannessa laitetaan keppi vapaalle eli siirtäjät vapaalle. Nostetaan kansi paikalleen ja katsotaan sivusta että siirtäjät menee oikealle paikalle.

Synchro on taas eri juttu.

:D
One thistle, maybe two among the roses.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

21 Heinä 2015, 15:56

Porukalla oli helppo laittaa kun yks kannatteli kantta ja kaks sorkki siirtäjät paikoilleen
Vastaa Viestiin