384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Olipahan pikkusen v..mainen kasata tuo jousipaketti, olis ollu apukädet tarpeen, vaan saihan nuo yksinkin ku vähän aikaa nujusi
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Joo aika v...mainen tosiaan on tuo jousipaketti kasata varsinkin repussa paikoillaan ollessa, itse olen käyttänyt normi puristinta / finkaa apuna, mutta tätähän ei pysty hyväksikäyttämään muuloin kuin silloin kun venttili ja sylinteriryhmä on irroitettuna perärepusta.nuhvi63 kirjoitti:Olipahan pikkusen v..mainen kasata tuo jousipaketti, olis ollu apukädet tarpeen, vaan saihan nuo yksinkin ku vähän aikaa nujusi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Syyllinen on kaivettu esiin: tiivisteet riekaleina, laakeripesät kuluneet 0,2-0,3mm verrattuna pumpun runkoon.
Eli uudet o-renkaat ei auta, rungot koneistettava. En taida alkaa lasin päällä hiomaan, joko uusi pumppu tai sitten koneistamoon...
Eli uudet o-renkaat ei auta, rungot koneistettava. En taida alkaa lasin päällä hiomaan, joko uusi pumppu tai sitten koneistamoon...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pumpun rungot käytetty sorvarilla, uudet o-renkaat haettu, huomenna pannaan kasaan ja otetaan uusi painemittaus
Sanoivat hydekaupassa että hyvä tuosta vielä tulee. Kustannukset 70 eur, kannatti vielä laittaa
Sanoivat hydekaupassa että hyvä tuosta vielä tulee. Kustannukset 70 eur, kannatti vielä laittaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pumppu kasattu, reppu laitettu takaisin, ei oikein silikooni tuntunu kuivavan ulkolämmössä, jäi öljytäyttö ja painemittaus huomiseksi.
Paluusuodatinkin tuli eilen hankittua, tänään löysi sekin paikkansa.
Jospa jatkaisi pumpun ikää kun ei kaikki kävystä pienemmät ole enää kierrossa, vaan jäävät putsariin
Kopin kattooon tein 30cm jatkoa taakse, ei sada enää käsille kuormatessa
Paluusuodatinkin tuli eilen hankittua, tänään löysi sekin paikkansa.
Jospa jatkaisi pumpun ikää kun ei kaikki kävystä pienemmät ole enää kierrossa, vaan jäävät putsariin
Kopin kattooon tein 30cm jatkoa taakse, ei sada enää käsille kuormatessa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Kun tuo repun purku ja kasaus on kohtuullisen iso työ, niin pumpun testaus irrallisena saattaisi olla hyvä vaihtoehto.
Paineaukkoon painemittari kiinni ja tippakannusta öljyä imupuolelle (imu käännetty ylöspäin) ja avaimella käsin pyörittämällä akselista pitää alkaa paine nousta. Uusi pumppu tuottaa täyden paineen hyvin hitaasti pyörittämällä. Se ei vuoda öljyä takaisin päin, kun ilmat ovat ensin tulleet pois. Paine estää pyörittämisen. Tämä on helppo testi ja kannattaa tehdä.
Paineaukkoon painemittari kiinni ja tippakannusta öljyä imupuolelle (imu käännetty ylöspäin) ja avaimella käsin pyörittämällä akselista pitää alkaa paine nousta. Uusi pumppu tuottaa täyden paineen hyvin hitaasti pyörittämällä. Se ei vuoda öljyä takaisin päin, kun ilmat ovat ensin tulleet pois. Paine estää pyörittämisen. Tämä on helppo testi ja kannattaa tehdä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ennen korkeapainejousen tiukkausta antoi 160 bar, 1,5 kierrosta kun tiukkasin niin antoi 180 bar n. puolella kaasulla, eli hyvä tuli.
Kävin hakemassa metsään jääneet tukit, sai tyvipölkynkin nostaa suoraan kyytiin
Jospa tuo nyt pelaisi taasen
Kävin hakemassa metsään jääneet tukit, sai tyvipölkynkin nostaa suoraan kyytiin
Jospa tuo nyt pelaisi taasen
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Eikös täysin terve pummpu tuota kevyesti täydet paineet joutokäynnillä?
Mutta jos puolella kaasulla tuottaa paineet, niin saahan sillä työt tehtyä; ja laittaa vähän paksumpaa öljyä, niin paine nousee paremmin.
Mutta jos puolella kaasulla tuottaa paineet, niin saahan sillä työt tehtyä; ja laittaa vähän paksumpaa öljyä, niin paine nousee paremmin.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffikin pumpun vaihdon jälkeen, paineita säädellessä, meinas totaalisesti nuokahtaa kun tyhjäkäynnillä otti 190+bar .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Niin, täysin terve pumppuhan tuo ei enää ole, pesät on kuluneet.
Mutta saa nyt olla siellä toistaiseksi.
Mutta saa nyt olla siellä toistaiseksi.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nyt kun on päästy tästä vaivasta yli niin tuli mieleen tuo ohjaussimpukka.
Mikä sieltä on hajallaan kun ohjaus jumittuu silloin tällöin, eli ei käänny muistaakseni vasemmalle ennenkuin kääntää vähän ensin oikealle?
Vika on nimenomaan simpukassa, ei etupään nivelissä tai tehostajassa, toki sielläkin on välyksiä, pitäs laittaa nekin...
Mikä sieltä on hajallaan kun ohjaus jumittuu silloin tällöin, eli ei käänny muistaakseni vasemmalle ennenkuin kääntää vähän ensin oikealle?
Vika on nimenomaan simpukassa, ei etupään nivelissä tai tehostajassa, toki sielläkin on välyksiä, pitäs laittaa nekin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jospa kuitenkin yrittäisit ensimmäiseksi säätää tuosta tehostajan päällä olevasta vanttiruuvista, aika ranttu säätää, ainakin jos ei ole apumiestä pyörittämässä rattia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuten jo yllä sanoin, vika on simpukassa, ei etupäässä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 375
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Tuossa karin kuvassa näkyy hyvin tuo vanttiruuvi ,joka käyttää venttiiliä ,sen pääty
tapit väljenee ,jonka seurauksena tehostimen toiminta vaikeutuu ja säätäminen myös, mistä
karikin mainitsi.
Omassa 270 tihitin vantin tapit vaihtamalla ne muistaakseni kuuden millin putkisokkiin melko
tarkasti 30 vuotta sitten , ajettu on sen jälkeen noin 5000 tuntia ja edelleen on täysin tihiä
kyseinen kohta.
Ilmeisesti putkisokan puristava voima pitää välykset edelleenkin poissa ja koska poikittainen
liike on olematon ,niin ei senkään takia väljene ,joten suosittelen muillekin vastaavaa helppoa
korjausta kyseiseen kohtaan.(tietenkin porata joutuu ,jotta sokka olisi sopiva)
tapit väljenee ,jonka seurauksena tehostimen toiminta vaikeutuu ja säätäminen myös, mistä
karikin mainitsi.
Omassa 270 tihitin vantin tapit vaihtamalla ne muistaakseni kuuden millin putkisokkiin melko
tarkasti 30 vuotta sitten , ajettu on sen jälkeen noin 5000 tuntia ja edelleen on täysin tihiä
kyseinen kohta.
Ilmeisesti putkisokan puristava voima pitää välykset edelleenkin poissa ja koska poikittainen
liike on olematon ,niin ei senkään takia väljene ,joten suosittelen muillekin vastaavaa helppoa
korjausta kyseiseen kohtaan.(tietenkin porata joutuu ,jotta sokka olisi sopiva)
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vaihdoin öljyt...
Proppua takasin laittaessa katoin että mikä siellä reiässä pilkistää
No päittäislaakerihan se siellä
Proppua takasin laittaessa katoin että mikä siellä reiässä pilkistää
No päittäislaakerihan se siellä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.