Leyland 262 Synchro '80
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuhvi RK, Voorti Raa, eli vanhan kymenläänin R-alkusia molemmat, Leukun kilpeä etes muista mutta ei R-alkunen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffis 57-HY, Hämeen lääniin rekatttu alkujaan , myöhempi rekkari 996 EP, vallus 996-BU , Taavetis 1-BR......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Laitetaampa tästä ihan tommoset paremmat kuvat näkösälle.
Kone on monelta kohdin sen oloinen, että tarkennettu tuntilukema 1806 voi pitää hyvinkin paikkansa, esimerkiksi alkuperäiset Lucas -virtalaitteet molemmilla puolin konetta, orkkisputki ym.
Onhan siinä monen vuoden seisonnassa tullutta vikaa, ja juuri äsken oikeastaan pääsin sitä paremmin katselemaan. Liotusöljyhoitoa piti antaa ihan purkillinen kerralla, jumissa ovat niin kaasu, sammutus, lämpö kuin monet muutkin kohteet jarrut varsinkin.
Maski on saanut pahimmat osumat, osapuutteita on kabiinissa eniten jne.
mutta siitä se kevättä kohti menee.
"Kun vesi virtaa, hullut lähtee liikkeelle", näin sen täytyy olla... keväällä saa enempi aikaan pienemmässä ajassa.
Se kumpi tämä on, 1979 vai 1980 malli on kysymysmerkki. Osa valuista on tehty selkeästi 79 puolella, mutta kun kone on keskon toimesta ensirekisteröity 1980 loppuvuonna voisi tätä hyvinkin kutsua 80 vuoden malliksi (vaihdan sen tuohon otsikkoon, sanokaa oma mielipiteenne asiaan!). Ihan alkupään synchroja tämä ei ole esim. peilit ovat nuilla isoilla varsilla.
Kone on monelta kohdin sen oloinen, että tarkennettu tuntilukema 1806 voi pitää hyvinkin paikkansa, esimerkiksi alkuperäiset Lucas -virtalaitteet molemmilla puolin konetta, orkkisputki ym.
Onhan siinä monen vuoden seisonnassa tullutta vikaa, ja juuri äsken oikeastaan pääsin sitä paremmin katselemaan. Liotusöljyhoitoa piti antaa ihan purkillinen kerralla, jumissa ovat niin kaasu, sammutus, lämpö kuin monet muutkin kohteet jarrut varsinkin.
Maski on saanut pahimmat osumat, osapuutteita on kabiinissa eniten jne.
mutta siitä se kevättä kohti menee.
"Kun vesi virtaa, hullut lähtee liikkeelle", näin sen täytyy olla... keväällä saa enempi aikaan pienemmässä ajassa.
Se kumpi tämä on, 1979 vai 1980 malli on kysymysmerkki. Osa valuista on tehty selkeästi 79 puolella, mutta kun kone on keskon toimesta ensirekisteröity 1980 loppuvuonna voisi tätä hyvinkin kutsua 80 vuoden malliksi (vaihdan sen tuohon otsikkoon, sanokaa oma mielipiteenne asiaan!). Ihan alkupään synchroja tämä ei ole esim. peilit ovat nuilla isoilla varsilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kilpi oli tullut minä sitä hakemaan, mutta eipä kelvanneet ne paperit nyt katsastuskonttorin neitille jotka viimeksi oli vaadituilla muutoksilla käyvät... eliaja taas 150 km tämän asian takia ja jos viimeksi olisi kerrottu tarkemmin mitä vielä tarvitaan niin olisi ollut Viikko aikaa etsiä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt sen verran tuli tutkittua, että kone pyörii ja jarrutkin vapautui kun avasi koteloiden pultit.
Kun tuota ohikulkiessa kiireissään katselee, niin aina vain se näyttää väliin paremmalta väliin aikamoiselta rojektilta...
Kun tuota ohikulkiessa kiireissään katselee, niin aina vain se näyttää väliin paremmalta väliin aikamoiselta rojektilta...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Purettu on enempi vähempi, moottorista laskin öljytkin pois. Vettä oli pohjalla 50-80 ml, kun arvasin mittalasin ottaa ropun aukaisuun mukaan... tiedä sitten näytti puhtaalta vedeltä, eikä j-nesteeltä.
Tuossa muuten löytyi syy kopin lasien rikkonaisuuteen rikkinäisen valoumpion sisältä...
Tuossa muuten löytyi syy kopin lasien rikkonaisuuteen rikkinäisen valoumpion sisältä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ampumatauluna ollut.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No tuolla luulis jo pahemmankin jumin laukeevanNuffieldmaster kirjoitti:Mitäs se nyt suunnittelee???
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Aikoinaan Pelto-Datsunin jarrusatulat "laakastiin" samalla systeemillä, vanha Lincolnin prässi pasautti männät ulos ku tyhjää vaan
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
lasit ois kuulema noutovalmiit huomena, samalla käydä joensuussa liukulaakerit kytkinpoljinakselille. Vissihinkin toinen laakereista karahtanut joskus rikki (asentaessa?) ja kalvanut myös akselin. Mietin, tilaanko uudet hilppeet tuumamitoilla, mutta sitten arvelin parantavani vielä tätä asennusta, ja teetätin traktorikorjaamolla sorvissa 16 mm akselin (alkup. 15,8) johon tuli rasvausmahdollisuuskin ja vaihdan laakerit millimittaiseen 16X18X15 mm kokoon. Näinollen on tulevalla käytöllä "ikuinen". Tuo tappi jää sivupellin taakse, joten tarkkasilmäinen täytyy olla, että ko. muutoksen huomaa. Alkuperäistapinkin saa takaisin, koska mitään traktorin kiinteää komponenttia ei sorvattu, hiottu, vängätty tai muuten muokattu. Edes pedaalia ei tarvitse porata isompaan kokoon, uskon pienen mittaeron olevan toleranssissa ja kalvaa laakerista ylimääräiset pois kun se puristuu kasempaan jos puristuu, huomenna nähdään.
Jarruakselissa keskipolkimen mekanismi hakaa kiinni, en saanut sitä tänään vielä irti, tarkoitus vain ottaa auki ja voidella hyvin ja pistää takaisin kasaan. Niissä ei välyksiä muutoin tunnu.
Jarruakselissa keskipolkimen mekanismi hakaa kiinni, en saanut sitä tänään vielä irti, tarkoitus vain ottaa auki ja voidella hyvin ja pistää takaisin kasaan. Niissä ei välyksiä muutoin tunnu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.