Nuffi oheissälää
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 07:52
- Konekalustoani: Nuffield 3/45 -69, MF 50R -69
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala, Eno
Tänne toi posti 3/45-4/65 käyttöohjekirjan ja 10/42,10/60, 3/45 ja 4/65 traktoreihin sopivan korjausohjekirjan. Aika kattavanoloinen tietopaketti on tuo korjausohjekirja
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliko alkuperäisiä, vai kopioita
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jos tältä jepeltä, niin olivat vissiin kopsuja. Soittelin itsekin.
http://www.tori.fi/keski-suomi/Nuffield ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tori.fi/keski-suomi/Nuffield ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei kopioissa mitään vikaa ole, itselläkin muutama kopio mm. tuo sama korjausohjekirja kuten Miettisellä, lisäksi leukkujen korjausohjekirjakin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mistä tuollainen löytyi?nuffiko kirjoitti:Joku muukin oli tästä kiinnostunut...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
35 sivua eka pompsissa 67-69 väliltä BMC technical information eli näitä huoltotiedotteita. Toisessa pompsissa 115 sivua tulossa ulkomailta. Outoa, ettei näistä ollut minkäänlaista kilpahuutoa
mm. 4/65 venttiilinostintankojen sivukopan muutoksesta tiedotus ja kehoitus kolmesylinterisessä käyttää 2 tiivistettä, syötönmäärää on lisätty myös ruikkapumpusta jossain välissä, ja siitä poly v hihnasta monta ohjetta kuinka se kiritään oikein. hienoa teknistä tietoa ja monessa ilmoitus, että tuhoa korjaamokirjan vanhentunut tieto ja korvaa tällä sivulla.
Esmes sitten huoltomuutos tullut laturiin, liekkö laakerit olleet tiukilla poly v hihnan kanssa kun edellinen laturin määräaikaishuolto ohjekirjan mukaan 1200 tuntia muutettu 200 tunnin välein tehtäväksi.
ym.
mm. 4/65 venttiilinostintankojen sivukopan muutoksesta tiedotus ja kehoitus kolmesylinterisessä käyttää 2 tiivistettä, syötönmäärää on lisätty myös ruikkapumpusta jossain välissä, ja siitä poly v hihnasta monta ohjetta kuinka se kiritään oikein. hienoa teknistä tietoa ja monessa ilmoitus, että tuhoa korjaamokirjan vanhentunut tieto ja korvaa tällä sivulla.
Esmes sitten huoltomuutos tullut laturiin, liekkö laakerit olleet tiukilla poly v hihnan kanssa kun edellinen laturin määräaikaishuolto ohjekirjan mukaan 1200 tuntia muutettu 200 tunnin välein tehtäväksi.
ym.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
n. reilu 200 sivua nuffield ja muutama Leyland huoltotiedote pelastettu maailmalta. Jäsenten kirjastoon niitä skannailen kun kerkeän.
Mitä pikaselailulla tarkastelin, niin moni asia käännetäänkin toisinpäin mitä korjausoppaissa/ohjekirjoissa. Hirveän paljon uutta tietoa miten asiat pitäisikin tehdä kun on huomattu tehtaalla, että oops.. ei toiminnukkaan noin.
Mitä pikaselailulla tarkastelin, niin moni asia käännetäänkin toisinpäin mitä korjausoppaissa/ohjekirjoissa. Hirveän paljon uutta tietoa miten asiat pitäisikin tehdä kun on huomattu tehtaalla, että oops.. ei toiminnukkaan noin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tästä asiasta eräskin vääntö varmaan käyty foorumilla, kun joku tiukasti pysyy korjauskirjan ohjeiden kannalla, toiset tekee niitä vastaan "uudemman ajan" tiedon ja kokemuksen perusteella, vastoin korjausoppaan ohjeita.....Nuffieldmaster kirjoitti:n. reilu 200 sivua nuffield ja muutama Leyland huoltotiedote pelastettu maailmalta. Jäsenten kirjastoon niitä skannailen kun kerkeän.
Mitä pikaselailulla tarkastelin, niin moni asia käännetäänkin toisinpäin mitä korjausoppaissa/ohjekirjoissa. Hirveän paljon uutta tietoa miten asiat pitäisikin tehdä kun on huomattu tehtaalla, että oops.. ei toiminnukkaan noin.
Koska ei se korjaamokäsis jostain -60 luvun alusta mikään lakikirja ole kuitenkaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu ei, kyllä asiansa osaavalla korjaajalla on ollut aina tuorein tieto käsissään, eli nämä huoltotiedotteet. Kun nykyään muutoksia aineisiin ym. tulee, ja käyttäessä harrastajat niitä huomaavat, olisiko BMC BLMC aikakauden jälkeen NLCF ry:n aloitettava ns. huoltotiedotteiden jako jäsenilleen? Esmerkkinä juuripa vaikka Leyland jarru ja kytkin nesteenä käytetyn Castrol React -nesteen havaittu ongelmaton käyttö -suositus.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.