Leylan 702 ulosotto ongelmat

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

480428
Kolmos -nuffisti
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Tammi 2012, 10:04
Konekalustoani: Leyland 702 vm 1982

31 Tammi 2015, 09:05

Tuossa aiemmin jo kirjoitin kun vu:o pois päältä tumppi pyörii, kun on päällä ja kytkin irroitettuna ei pyöri, jos kytkimen vivun laskee alas ei pyöri, ja kone sammuu.
Tuossa luvin yhden jutun 702 kytkin remontista jossa oli leikattu hytin lattia auki josta oli saatu tehtyä remontti. Onko se mahdollista.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Tammi 2015, 09:18

kun on päällä ja kytkin irroitettuna ei pyöri, jos kytkimen vivun laskee alas ei pyöri, ja kone sammuu.
Niin mikä on päällä? Moottori vai voa? Entä tilanne, jossa voa on pois päältä, moottori käynnissä ja lasket kytkimen?

Voihan siihen jonkun luukun lattiaan rähveltää, mutta siinä mennään turvaohjaamon rakenteisiin, joidenka sahaileminen ei ole sallittua, jokainen omalla vastuullaan, mutta entäs jos myy traktorin? Ja todella ahdas se väli silti on...

Kopin pois otto vaikka tuttua urakoitsijaa ek traktorilla nostossa auttamaan vie kerran jutun tehneeltä myöhemmin n. 35-40 min, eka kertaa varata pitää n. 1.5 h Se on sekurassa tehty niin helpoksi. Siinä ajassa ei irroita lattiamattoa tee rälläköintisuojia sisustalle, laseille, keskikonsolille... rälläköi lattiaa auki, revi peltiä irti, sipistele saumoja ei teräviksi, suunnittele ja hitsaa uusia kiinnikkeitä tuolle irroitetulle aukolle jne... minusta kuulostaa paljon tuskallisemmalta, ja sitten kökötät purkaa oviaukosta maha kynnyksessä... ei ole minun juttu... varsinkaan jos kytkimen peruskunnostaa samalla, sitä pitää oikeasti punnertaa sieltä peräsuoli pitkällä ulos... en nimittäin jättäisi enää koko sitä seutua peruskunnostamatta, jos kerta keskiosa aukaistaan, eli kytkimen osien tarkastus, levyjen ja laakereiden vaihto, moottorin ja vaihteiston stefojen vaihto ym...

Ovista kaasujouset irti että "leviävät" enempi, nelosnelonen tai vastaava parru oviaukosta, kopin keskiosasta läpi ja siitä hihnalenkillä nosto, tosi vaivaton ja nousee tasaisesti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuuma Kierre
Vitos -nuffisti
Viestit: 54
Liittynyt: 12 Loka 2011, 15:46
Konekalustoani: Leyland 285 -78, 704 -82
Paikkakunta: Kärsämäki

31 Tammi 2015, 09:30

Kyllä suosittelisin hytin nostamista pois. Ei ole kova homma, jos saa kaverin ja vaikka etukuormaajan tai jämerän kourakuormaajan paikalle :) Sitten on kunnolla tilaa roplata! Varmasti remontin saa tehtyä hytti paikollaankin, mutta joutuu tekemään rumaa jälkeä hytissä rälläkän ja pillien kans! Omasta projektista on pitäny jo kaksi kertaa nostaa koppi pois ja töitä sillä on tehty varmaan reilu 100 tuntia 8) Onneksi tämä on harrastus..
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

31 Tammi 2015, 14:30

Kynnykseen mukava nojata vatsalla, kun ottaa askelmat pois edestä.. :wink:



Keltaiseen leukkuun vaihdoin vaihdelaatikkoon menevän akselin, kytkimen ja paineasetelman Pohjolan tallissa.
Etukuormaajan(teollisuusmalli) takia ei tullut mieleenkään irroittaa hyttiä, kun on sen verran hydeletkuja ja putkia riesana.. huoltoluukku oli valmiina.
Liitteet
kytkinremppaa.jpg
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

31 Tammi 2015, 19:03

Ei kuulu taaskaan aiheeseen mutta olen ihmetelly tuota peltiliparetta noissa hydrauliletkuissa, onko niissä osanumero tai jokin muu merkintä?
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Tammi 2015, 20:06

Kk/v merkintä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

31 Tammi 2015, 20:36

Minkähän ihmeen takia se on merkitty :shock:
Mukana kuin peräpukama!
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

31 Tammi 2015, 21:35

Peltilipareissa on osanumerot, tiedän kun itsellä posahti viimekesänä kesken niiton 472:sta CTJ 7685 perärepun ja lisälohkon väliltä. Aika hyvässä voiteessa oli Welgerin lautasniittokone kun 10 litraa kerkesi wetolia lentää haljenneesta letkusta niittokoneen päälle aina konetta nostettaessa ennen kuin hämärissä hokasin 8) Pitäisipä muuten siirtää tuo lipare vanhasta uuteen letkuun. Valmistuskuukausi/vuosimerkintä on ihan pitkinpäin painettu tuohon letkunkylkeen, tuossa oli 4/78. On ne lyhytikäisiä :wink:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

31 Tammi 2015, 21:43

Minulla ohjausletkuissa oli 4/80 jne mutta ei varaosanumeroa...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

01 Helmi 2015, 09:55

Aika hyvä tila noissa nim. nuffikkon kuvissa on sekurahytillisenkin kytkimen remonttiin ja varmaan
aivan toimivakin kun etukuormaaja on asennettuna.

Tuota orpitroolin takaisin kiinnitystä jäin miettiin ,että mitenkä se niin kuin tapahtuu kätevimmin?
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

01 Helmi 2015, 13:41

Vain kaksi ruuvia irti ja kääntää sivuun, sama päinvastoin takaisin.. :wink:
Ei tarte letkuja irrotella.

Onhan siinä hyvin tilaa, vähän vain vähempi ergonomisia asentoja silloin tällöin..näkee tuossa oik.laidassa tuon oviaukon sijainnin .. :)
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

03 Helmi 2015, 13:06

http://www.huuto.net/kohteet/traktori-l ... /349286212" onclick="window.open(this.href);return false;

tais tulla markkinoille...(
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

05 Helmi 2015, 08:31

Kone kiinnosti kun näin nuffikon linkin, mutta lähtöhinta ylitti maksimiajatuksenikin, en pääse siis tarjoamaan :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

05 Helmi 2015, 09:20

Kytkin/laatikkovikaisena voisin ostaa 2500e. Sais myrkkyruiskun eteen koneen.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Helmi 2015, 20:10

Tosi siisti traktori, luulen että menee tuolla hinnalla
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin