Lämmityslaitteen nopeudet
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Onkohan nuissa uudemman mallin junkkarinhytillä olevissa leukuissa ollu alunperin enemmän kuin yksi nopeus lämmityslaitteessa? Katkaisimessa on 3 asentoa ja siihen menee kaksi johtoa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Oman vanhemman mallin junkkarikopilla olevan 270:sen alkuperäisessä lämmityslaitteessa on yksi nopeus. Tuossa 472:ssa on puhaltimessa kaksi nopeutta.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Leukun kopissa lämmityslaite
En ole vielä sitä sieltä löytänyt
Kai niissä uudemmissa vissiin on jo...
En ole vielä sitä sieltä löytänyt
Kai niissä uudemmissa vissiin on jo...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Näin lediaikakaudella kaupoista saa tehovastuksia. Laitoin sellaisen lämppärin etuvastukseksi. 12v 25w toimi hyvin. Liekö sitten niin tehokas lämppäri, että pitää tehoja rajoitella.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Sun leukku on vaan sitä vuosikertaa, ettei siinä vielä ole lämppäriä Siellä se simpukan edessä smithsin originaali lämppäri omassa 270:ssä majailee. Vissiin alkaneet laittaa niitä juuri 1973 kun osa sen vuotisista kuuluu olevan vielä ilman.nuhvi63 kirjoitti:Leukun kopissa lämmityslaite
En ole vielä sitä sieltä löytänyt
Kai niissä uudemmissa vissiin on jo...
Q-cab (ainakin tää synchro-mallin uudempi versio) on kyllä omasta mielestä tosi lämmin ja mukava koppi. Vielä kun ottaa talveksi kojelaudasta sivupellit ja nestesäiliöiden suojakannet pois (ja muistaa laittaa kesäksi takaisin), niin pääsee kaikki kuuma ilma paremmin kojelaudan sisältä tuulilasille ja jalkotiloihin. Itse tykkään ehkä ruumiinrakenteesta johtuen traktorissa istua matalalla vaikkei sitten olisikaan sitä tasalattiaa.
Kuuluuko muuten Q-hytin lasinpyyhkimessä olla kaksi nopeutta, katkaisinhan on 3-asentoinen? Itsellä toimii vain "kakkosnopeus"
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Kuuluu olla 2 nopeutta lasinpyyhkijässä. Nyt on muuten pikkuleukun lämmityslaitteessa säätömahollisuuksia tilasin tuommosen: http://www.motonet.fi/fi/tuote/482048/L ... ierrettava" onclick="window.open(this.href);return false;
- Loikkari272
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 06 Touko 2013, 21:27
- Konekalustoani: 272 Leukku, Vallu 20 projekti, Fergu ted-20 ynnä muita, autoja ym.
- NLCF r.y jäsen Nro: 491
- Paikkakunta: Hausjärvi
Juu Q-cabissa on kaksi nopeutta. Jos saan sanoa, ihmettelen sitä, että Leukun hyttiä sanotaan kylmäksi. En tosin tiedä, mikä 270 on tähän, mutta meitin 272 on ainakin oikeen lämpöönen, sanotaan nyt, että 20-30min kun lumitöitä tekee pihassa, tulee hiki . Ja ohjaustehostimessa on kyllä öljyä, eli pyörät kääntyy ja ei siis siitä hien pukkaaminen johdu.
Tunnetaan ValmetValtsuna muilla foorumeilla...