Laakerien mitat haussa
Valvoja: automies560
siihen laakeriin tulee ohjausvaihteen kierukka välityksestä johtuen lähinnä aksiaalisia voimia ja perus kuulalaakeri on suuniteltu lähinnä ottamaan vastaan radiaali voimia, joten semmoisen kesto ei välttämättä ole kauhean hyvä. Toi tupla rullalaakeri ottaa kumpaankiin suuntaan tulevat aksiaalivoimat vastaan (ja ilmeisesti sallii pienen kulmamuutoksen), joten kannatan sen asentamista, vaikka hinta onkin suolainen.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sekura S80 ohjaamon jarrupolkimien ja kytkinpolkimen liukulaakeri on kokoa 23X20X15, tyyppi itsevoiteleva liukulaakeri. Näitä menee 2 kpl per poljin, eli yht. 6. Hintaa oli huikeat 12 € koko sarjalle, teollisuudessa noiden hinta olisi ollut alta vitosen koko sarja
Akseli on 20 mm, tein itse akselit "vihreäpäisestä" MoC 210:stä.
Akseli on 20 mm, tein itse akselit "vihreäpäisestä" MoC 210:stä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Mitat olisi hakusessa.. Tosin ei laakerin vaan laturin hihnan. Vanha on niin venynyt ettei voi mitata...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mulla muistaakseni 13 x 1275 , tosin laturina vaihtoska, eli luukas 18arc tai vastaava kopio... Väri siinä tosin pinnassa sama kuin leukun tumma (runko) sininen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sopiikos tuo låådan keskilaakeriksi...... ??
http://www.ebay.com/itm/3308-Double-Row ... 338012c791" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/3308-Double-Row ... 338012c791" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Kantoluvut FAGn ko laakerille dyn C 62 kN ja staattinen 45 kN. Näitä on kahdella eri kulmalla (25 ja 45 asteisina). Pelkkä 3308 ei kerro vielä kulmaa. Merkintä DA numeron perässä on 45 asteinen ja kantaa paremmin aksiaalikuormaa.
Kuvasta päätellen tuon laakerin sisärengas on yksiosainen eli on 25 asteinen. Alkuperäinen on käsittääkseni 45 asteinen.
Kuvasta päätellen tuon laakerin sisärengas on yksiosainen eli on 25 asteinen. Alkuperäinen on käsittääkseni 45 asteinen.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa olis 255:sen leukun keskilaakerista kuva, sama käy myös 4/65:seen nuhviin, tyypinumerokin näkyy suht selvästi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Tästä yo kuvasta näkee laakerin olevan 45 asteinen (kuulien kontaktikulma). Ja sisäkooli on jaettu siitä syystä kahteen osaan (kuulia ei saisi muuten kasattua johtuen suuresta kontaktikulmasta).
Suosittelen käyttämään FAGn laakereita. Niissä on suurin kantovoima (paras teräs laakereissa).
Suosittelen käyttämään FAGn laakereita. Niissä on suurin kantovoima (paras teräs laakereissa).
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ei ainakaan uudempiin. Enemmän pienempiä kuulia ja 90mm ulkokooli. Alkuperänen 100mm koolilla ja keskikooli on tossa 36,5mm orkkiksen ollessa 35mm. Joutuu asemoimaan pinioniakselin uudestaan.jusape kirjoitti:Sopiikos tuo låådan keskilaakeriksi...... ??
http://www.ebay.com/itm/3308-Double-Row ... 338012c791" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisikko millaista markkinarakoa jos noita rupeaisi alihankkimaan? Menekki varmaankin 5kpl/v?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Keskilaakeria hakeville. J Charnelys and Sons myy kyseistä IHDJT 40 -laakeria Hintaa posteineen Suomeen on noin 270£ eli 350€. Tilaus hoituu sähköpostitse.
Viimeksi muokannut Osmo_, 08 Joulu 2014, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
tarkentaisitko sis alv vai ei sis alv? Sis postit vai ei sis postit tuohon hintaan?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Kaikkine kuluineen, eli tullit, verot ja rahdit 351€. Hintaa itse laakerilla oli 230£, eli 290€
Ransome&Marlesilla olisi ollut yksi tuollainen myös, ja hinta oli muistaakseni 200£
Osaa ei ole Charnleys'n nettiluettelossa, joten ottakaa yhteyttä sähköpostilla. Vastaus tulee 24h sisällä.
Ransome&Marlesilla olisi ollut yksi tuollainen myös, ja hinta oli muistaakseni 200£
Osaa ei ole Charnleys'n nettiluettelossa, joten ottakaa yhteyttä sähköpostilla. Vastaus tulee 24h sisällä.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Laakeri 195,26 puntaa, rahti 18,00 puntaa. Näihin lisätään paikallinen VAT 20%. Yhteensä 255,91 puntaa, eli noin 320 €. Ulkomaanmaksu pankissa 31€ (lähettävän pankin kulut 6€ ja vastaanottajan pankin kulut 25€). Kokonaishinta siis 351€. Voi toki maksaa visallakin, jos haluaa säästää noi pankin kulut. Ei sinällään pahan hintainen että osa on bolt-on mallia ja alkuperäiskvaliteettia.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91