kaivinkokone samsung 130 LCM vm 96. onko muilla ollut vastaavanlaista vika. Eli toinen tela menee jumiin, sillä aikaa kun kaivaa tai vaikka kone pyörii tyhjäkäyntiä. telan liikkeelle vasta kun nostaa sen puolen telan ilmaan, tela poljin tietysti pohjassa ja kääntö kehää käännätään samaan aikaan vasempaan tai oikeaan.
yritetty korjata vikaa tekemällä:
-ajomoottoriin uudet jarrun tiivisteet.
-läpivientiin uudet tiivisteet
-mitattu paineita ajomoottorilta vikatilassa. (tulee paineet)
-kara ei jumissa hyvin liikkuu
oisko täältä apuja telan jumitukseen.
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hiukan kenties kirovireitä mutta sou.....
Naapuril oli/on jokin hyntai tai sampparin kuokka, juurikin malliltaan jokin 130 kone, jossa oli kans jtn vastaavaa.....
Mikäli oikeen muistan kertomastaan, niin jokin ohjausventtiili jumis jossain hytin alla vaiko misä mahto olla, nimenomaan ajolle.
Eli toinen puoli joko totaalisesti jumitti tai oli ihan voimaton.
Naapuril oli/on jokin hyntai tai sampparin kuokka, juurikin malliltaan jokin 130 kone, jossa oli kans jtn vastaavaa.....
Mikäli oikeen muistan kertomastaan, niin jokin ohjausventtiili jumis jossain hytin alla vaiko misä mahto olla, nimenomaan ajolle.
Eli toinen puoli joko totaalisesti jumitti tai oli ihan voimaton.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kirjoitus virheitä tulee, mut jospa tästä asian ymmärtää.
joo siellä hytin alla on niitä ohjausventtiilejä. mut voiko vika olla siinä, kun vikatilassa kuitenkin tulee ajomoottorille. no se kai selviää kokeilemalla.
Tämä minun vika ei tule milloinkaan ajon aikana. vain aina pysähdyksen jälkeen. ja kun kone on kylmä vika ei ilmene. puolen tunnin kaivamisen jälkeen kun öljyt kone on lämmennyt vika rupeaa ilmenemään.
Kiitos vinkistä.
joo siellä hytin alla on niitä ohjausventtiilejä. mut voiko vika olla siinä, kun vikatilassa kuitenkin tulee ajomoottorille. no se kai selviää kokeilemalla.
Tämä minun vika ei tule milloinkaan ajon aikana. vain aina pysähdyksen jälkeen. ja kun kone on kylmä vika ei ilmene. puolen tunnin kaivamisen jälkeen kun öljyt kone on lämmennyt vika rupeaa ilmenemään.
Kiitos vinkistä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Minäkään tuota sen tarkempaan tiedä / muista. Itse en ropannut ko laitetta, ihan omistajalta kuulemani pohjalta tuon sanoin.
Ja tästä tapauksestakin on jo 2-3v aikaa, mut jos vinkistä olis apuja, niin hyvä vaan...
Ja tästä tapauksestakin on jo 2-3v aikaa, mut jos vinkistä olis apuja, niin hyvä vaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Itsellä alkaa Hitachissa ilmenemään telastossa oireita kanssa, välillä alkaa meno hyytymään ja toisena oireena telan päällä pysymisessä on ongelmia. Paikallistettiin vika johtopyörään joka on ilmeisesti oksentanut jo laakeritkin pois kun varsin holtittomasti vinksahtelee puolelta toiselle Vielä varsin pienenä ilmenevä hyytyminenkin näyttää johtuvan siitä että johtopyörä tietyssä asennossaan hirttää hieman kiinni, korjaantuu telan ilmaan nostamisella.
Jokatapauksessa vielä muutama viikko pitäisi ajella koneella, sen jälkeen pitää tuoda kotia tutkimuksiin. Onneksi uudet täydelliset johtopyörät eivät ihan älyttömiä maksa kun vertaa muihin kaivurin osiin. Samalla pitää vaihtaa puolenkymmentä alarullaakin.
Jokatapauksessa vielä muutama viikko pitäisi ajella koneella, sen jälkeen pitää tuoda kotia tutkimuksiin. Onneksi uudet täydelliset johtopyörät eivät ihan älyttömiä maksa kun vertaa muihin kaivurin osiin. Samalla pitää vaihtaa puolenkymmentä alarullaakin.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Alarullien pultit osaa sitten olla tiukalla, pari kesää sitten yhteen Taewoohon tuli kymmenkunta rullaa vaihettua, eikä ollu isoa pulttikonetta saatavilla, pieni ei oikein jaksanu
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jos pääsee prässille ja kunto yhtään ok niin ompahan noita rullia muutama laakeroitukkin uudestaan..
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Selviskös tämä olleskaan?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!