Viinejä.
Olisi moni asia tässäkin maassa paljon helpompaa
Pikkasen on vielä noilla tummempihipiäisillä viininlitkijöillä tuo koneenrakennustaito hukassa, pastakonetta ja giljotiinia lukuunottamatta.
Eihän tuossa Ferri ZMTE 2000 :ssa ole ollut kuin rungon repeämistä havaittavissa, pulttien repeämistä hitsauksistaan, laakerien ennenaikaista tuhoutumista, tuo tukki on revennyt irti eri syistä neljästi irti, pultit ei pysy kiinni, pultinreijät venyy ja vanuu, liukutukijalat irtoilee kun alimittaiset pultit ym ym. ja kuitenkin ei sentään mahdottomia ajettu. Nostosylinterin tappi väljä, alamittainen sekin. Rumpu liian hepposta materiaalia, terät painaituvat sisään kun osuu esteeseean, hihnansuojapellit repeili irti kiinnityksistään toisella ajokerralla ym.
Paskalaitos kaikenkaikkiaan... vittumainen lähteä minnekkään pidemmälle, kun tietää, että ehjänä ei takaisin tulla, nytkin piti tuotattaa kuormaliina jotta sai koneen palaset tuotua kotiin
Kyllä kun italialaiset ei tekisi kuin pastaa ja ranskalaiset
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Se on tää nykyaika, kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla tehtyä, ja kun kilpailukyvyn osalta työkustannuksissa paljoa palkan osalta loppuhinnassa säästettäisi, niin tehdään sitten hetken toimiva paskaraudasta, materiaalikustannussäästö, ja sekundaosien käyttö / laitos kun on suurempi kuin halpa työvoima.......
Viimeksi muokannut jusape, 25 Heinä 2014, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Sun aikaisemmista kirjoituksista päätellen voisi listaan lisätä Suomenkin...
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä ranskalainen Kuhn on ainakin laadukkaan oloinen lautaskone,jo kaksi kesää ilman ongelmia
Tuossa Ferrissä kun olis vielä jotain sähköllä ala` MagnetiMarelli niin AVOT
Tuossa Ferrissä kun olis vielä jotain sähköllä ala` MagnetiMarelli niin AVOT
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Kuhn niittomurskaimet on ollu ainakin tosi lujia koneita,uutena aikanaan tuli ja kovaa ajoa vaan,tietenki teriä ja sormia joutuu niihinki laittamaan,tuo Ferri,pitäisi jo hintakin jotain kertoa... aivan harrasteluokan koneita.
Porotiloilla on täällä ollu italialaisia paalaimia ja niittomurskaimia edullisen hintansa vuoksi ja tuollaisessa käytössä ne pelittää mutta kyllä jos meinaa urakoida niin saksasta pitää niittokoneet ja murskaimet tulla,paalain sitten oikea urakkakone,niitä on hyviä merkkejä useita.
Newholland 841 oli meillä aikanaan urakkakoneena,yli 10 vuotta samalla paalaimella ajettiin niin paljon kun kesässä ehti.
Noukkimen laakereita,piikkejä ja pohjakolan ketjuja siihen uusittiin,pyörän navat katkeili paljosta siirtoajosta huonoilla teillä.
Porotiloilla on täällä ollu italialaisia paalaimia ja niittomurskaimia edullisen hintansa vuoksi ja tuollaisessa käytössä ne pelittää mutta kyllä jos meinaa urakoida niin saksasta pitää niittokoneet ja murskaimet tulla,paalain sitten oikea urakkakone,niitä on hyviä merkkejä useita.
Newholland 841 oli meillä aikanaan urakkakoneena,yli 10 vuotta samalla paalaimella ajettiin niin paljon kun kesässä ehti.
Noukkimen laakereita,piikkejä ja pohjakolan ketjuja siihen uusittiin,pyörän navat katkeili paljosta siirtoajosta huonoilla teillä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Mitenkään alkuperäiseen aiheeseen liittymättä mutta..
Tuommoisella kronoksella särjettiin työmaalla 2000h ajetusta 143 ännästä repsikanpuolen sivulasi ja se pienempi takalasi. Meni muutaman tunnin urakkapalkat siihenkin kun huoltomies vaihtoi oven lasin..
Tuommoisella kronoksella särjettiin työmaalla 2000h ajetusta 143 ännästä repsikanpuolen sivulasi ja se pienempi takalasi. Meni muutaman tunnin urakkapalkat siihenkin kun huoltomies vaihtoi oven lasin..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jokin 5x5cm ruudulla oleva suojaverkko olisi hyvä vaaravyöhykkeen suunnalla olevien ikkunoiden edessä......
Ukko joskus rikkos 903sen takalasin ruiskun kanssa, mutta samana keväänä/kesänä koppiin tuli myös pari liki nyrkin kokoista kiveä, kivenkeruukoneen toimesta....
Toinen niistä osui "peltorin" koppaan, ei sentään ihan suoraan päähän siis..... Verkko olisi siinäkin ollut tarpeen. Sitä monet kerrat kyllä ehdotin tehtäväksi, mut ukko ei katsonut sellaista tarpeelliseksi....
Ukko joskus rikkos 903sen takalasin ruiskun kanssa, mutta samana keväänä/kesänä koppiin tuli myös pari liki nyrkin kokoista kiveä, kivenkeruukoneen toimesta....
Toinen niistä osui "peltorin" koppaan, ei sentään ihan suoraan päähän siis..... Verkko olisi siinäkin ollut tarpeen. Sitä monet kerrat kyllä ehdotin tehtäväksi, mut ukko ei katsonut sellaista tarpeelliseksi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
eli tuo yhtä laavukas ku mateng, kelfrin variaatio varsin saman moine ku laitettaa rinnan.
kyä sil viime kesän tien varsi urakat juur niitti ja olkii sit jo vainaa. tämä kesä mänty tempolla... ens kesäks matengista rakennella kyä jottai, verkon paino paremma motivaation puuttees.
kyä sil viime kesän tien varsi urakat juur niitti ja olkii sit jo vainaa. tämä kesä mänty tempolla... ens kesäks matengista rakennella kyä jottai, verkon paino paremma motivaation puuttees.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu, matengia vaan saa kolme tuon hinnalla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä pääkkönen saa aika huonosta piirustuksesta tehtyä hyvät osat. 15 millistä 700:sta weldoxia entisen mötky 8 mm sijaan. Ei notku tuosta nyt. Piirsin ihan paperille mallista vahvistaen materiaaleja suuntan ja toiseen sellaisen karkean piirroksen ja siittä hyö oli plasmalla sirauttaneet osat.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Puintien keskeydyttyä sateiden takia, lähdin sitten rästitöitä hoitelemaan Ferrillä...
No puolitoista tuntia se italianpoikain laitos kesti ja taas keskeytyi työt päiväksi pariksi...
Kun tuonkin perkeleen perustapin, joka on ollut samanpaksuinen iät ajat ja kestäneet ovat, on tummanahkaiseman eurooppalaisen pitänyt muokata ettei a) kestä b) saa korvattua tavallisella jotta homma jatkuisi pienellä keskeytyksellä
No puolitoista tuntia se italianpoikain laitos kesti ja taas keskeytyi työt päiväksi pariksi...
Kun tuonkin perkeleen perustapin, joka on ollut samanpaksuinen iät ajat ja kestäneet ovat, on tummanahkaiseman eurooppalaisen pitänyt muokata ettei a) kestä b) saa korvattua tavallisella jotta homma jatkuisi pienellä keskeytyksellä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kyyllä oikeissa työkoneissa vetovarsille pitäisi olla aina korvakot ja irtotappi.
Ennen kesti pelkät tapit kun lähipelloilla pyörittiin pikkuvehkeillä.
Nykyisin päästellää kymmeniä kilometriä kuoppasia teitä jousitetuin etusin ja istuimin niin väsytys tapeille on melkonen.
Ennen kesti pelkät tapit kun lähipelloilla pyörittiin pikkuvehkeillä.
Nykyisin päästellää kymmeniä kilometriä kuoppasia teitä jousitetuin etusin ja istuimin niin väsytys tapeille on melkonen.