Nuffield löytö+sen pientä hifistelyä
Valvoja: automies560
jotkut sanoo että ei sitä enää kotona viitsi jos töikseen tekee.-jukkis- kirjoitti:Kyllä tuo Hanski jaksaa ja viitsii. Kone kohta hohtaa kuin viimeistä päivää. Hyvä hyvä
Meikälle tämä onneksi vaan harrastus..
One thistle, maybe two among the roses.
Pohjolan tallissa hyvät kelit työskennellä..
- Liitteet
-
- oho.jpg (52.57 KiB) Katsottu 9024 kertaa
-
- purkua.jpg (51.23 KiB) Katsottu 9024 kertaa
-
- purkua2.jpg (50.55 KiB) Katsottu 9024 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Siellähän on sama meininki joka oli viimekesänä itsellä. Tosin minulla oli aikatauluna "koko kesä on aikaa" ja syksyllä tuli hieman kiirus
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Vika paikallistettu,korjattu ja kasaaminen aloitettu...
Matkakuviot vähän hidastutti mutta otetaan kirivaihde päälle..
Uutta osaa tilattu..loota kasassa,banjot kaavittu puhtaiksi..>>
Matkakuviot vähän hidastutti mutta otetaan kirivaihde päälle..
Uutta osaa tilattu..loota kasassa,banjot kaavittu puhtaiksi..>>
- Liitteet
-
- osia.jpg (58.8 KiB) Katsottu 8860 kertaa
-
- tappi poikki.jpg (86.99 KiB) Katsottu 8860 kertaa
-
- uusi tappi.jpg (55.47 KiB) Katsottu 8860 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
Tänään ukkoskuurojen välissä pientä toimintaa.Kytkin kasattu ja koppa kiinni.Uusi paineasetelma ja silmälaakeri,loput vanhaa.Huomenna vetoakselien stefat ja stefaholkit otettava käsittelyyn.
- Liitteet
-
- paineasetelma.jpg (54.14 KiB) Katsottu 8770 kertaa
-
- kytkin.jpg (73.78 KiB) Katsottu 8770 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
tietämätön takarivistä haluaa kysyä, että mistä kohtaa nuhvia löytyy tuollainen risa ja nyttemmin korjattu palikka?
Tuossa arvuuteltiin jo etelänvahvistuksen (warpu) kanssa, että kyseessä on nuffikon pila jäynä, jostain random konepajakikkareesta Mutta toinen vaihtoehto on, että kikkare kuuluu jonnekkin brayn tekemiin komponentteihin, mutta minne?
Tuossa arvuuteltiin jo etelänvahvistuksen (warpu) kanssa, että kyseessä on nuffikon pila jäynä, jostain random konepajakikkareesta Mutta toinen vaihtoehto on, että kikkare kuuluu jonnekkin brayn tekemiin komponentteihin, mutta minne?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nostan hattua,kun ajattelin ettei kukaan kysy mitään.
Sanotaan ettei tyhmiä kysymyksiä ole vaan se on tyhmää jos ei kysy mitään.
Kyseessä Brayn tekemä vaihteiston kytkentäratas(nelosvaihteen ala-akselilla)Brayssä se on ala-akselilla eikä ylhäällä.Yksi tappi oli poikki ja vaihdelaatikko oli jumissa tämän takia.
Tämän vian takia ostohinta oli minulle sopivan ellei edullisen hintainen..
Hitto,kun nyt harmittaa,etten älynnyt vedättää tossa kohden....
Kuvassa näkyy paikallaan..
Sanotaan ettei tyhmiä kysymyksiä ole vaan se on tyhmää jos ei kysy mitään.
Kyseessä Brayn tekemä vaihteiston kytkentäratas(nelosvaihteen ala-akselilla)Brayssä se on ala-akselilla eikä ylhäällä.Yksi tappi oli poikki ja vaihdelaatikko oli jumissa tämän takia.
Tämän vian takia ostohinta oli minulle sopivan ellei edullisen hintainen..
Hitto,kun nyt harmittaa,etten älynnyt vedättää tossa kohden....
Kuvassa näkyy paikallaan..
- Liitteet
-
- nelosvaihde.jpg (70.08 KiB) Katsottu 8708 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jokos se on nuffikolta asteikko loppunut kesken vai tuliko ostokieltoa ylempää "Too many tractors."
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Äläs nyt...nuffiko kirjoitti:ajattelin tunnustaa tosiasian...nelosnuhvi kirjoitti:Jokos se on nuffikolta asteikko loppunut kesken vai tuliko ostokieltoa ylempää "Too many tractors."
"Black smoke don't mean it's broke"
Tämän päivän saldo uudet stefaholkit,stefat,huovat ja banjot paikalleen.
Toiselle puolen jarruun uudet pinnat,toisesta puolen selvisi putsaamalla.
Paisuttimeen uudet jouset molemmin puolin.Jarruakselin stefat myös uudet.
Jarruosat muuten kuin uudet,ei kulumisjälkiä juuri ollenkaan.Kukas nyt kaivurilla jarruttaa..??
Toiselle puolen jarruun uudet pinnat,toisesta puolen selvisi putsaamalla.
Paisuttimeen uudet jouset molemmin puolin.Jarruakselin stefat myös uudet.
Jarruosat muuten kuin uudet,ei kulumisjälkiä juuri ollenkaan.Kukas nyt kaivurilla jarruttaa..??
- Liitteet
-
- uusi stefaholkki.jpg (68.94 KiB) Katsottu 8463 kertaa
-
- uudet stefat ja huopa.jpg (56.67 KiB) Katsottu 8463 kertaa
-
- uudet pinnat.jpg (64.11 KiB) Katsottu 8463 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
Päivä raakaa duunia ja lopputulos näkyy.
Kuormaajan rungon nosto ja hytin nosto paikalleen. Toki vielä jäi laitettavaa,mutta iso harppaus. Seuraavaksi aisat+letkut+putket+öljyt+konepelti+pientä siistimistä sieltä täältä.
Kuormaajan rungon nosto ja hytin nosto paikalleen. Toki vielä jäi laitettavaa,mutta iso harppaus. Seuraavaksi aisat+letkut+putket+öljyt+konepelti+pientä siistimistä sieltä täältä.
- Liitteet
-
- työkalusto.jpg (75 KiB) Katsottu 8303 kertaa
-
- kasassa.jpg (68.59 KiB) Katsottu 8303 kertaa
One thistle, maybe two among the roses.
Kone suht koht kasassa ja ajussa(koeajot tehty).Kuormaajaa ei vielä laitettu paikoilleen, kun ei tarvetta..
Hiukan katsellut Hymaksen kaivureita..markkinoilta..
Hiukan katsellut Hymaksen kaivureita..markkinoilta..
One thistle, maybe two among the roses.