edelleen vaihteistosta.....!!!!

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

vilen
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Touko 2007, 19:37
Konekalustoani: bedford TK -78, nuhfield universal four
Paikkakunta: piikkiö

onko se todellakin niin ettei sitä vikaa ole korjattavissa,,,,? tai kannata edes yrittää,, minullakun löytyy ne vaihteet sitten kepistä heilutellen, eikä ole mitään roppuja tarvinnut irroitella, olisikko se niin että tilanne menisi vain huonommaksi jos välyksiä poistaisi? vastatkaa tähän nyt sellaiset jotka ovat kenties vian/ ominaisuuden poistanut, minua tämä ominaisuus vituttaa niin että taidan vaihtaa ittelle kohta majorin:::
huollettu kone kestää ja kestää, ja onhan se hyvä tietää mitä se on syöny niin diagnoosi on helpompi tehä =)
Nuhvelentti
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 21:59

Siirtäjissä, välystä, kansipois ja tutkailemaan.. mikä näyttää ja tuntuu kuluneelta niin sinne lisää tavaraa ja hionta! Älä hyvä mies majoriin sekaannu!!
mies kysyi kaiulta: Ostanko Nuhvin vai Majorin? ja kaiku vastasi: VAI MAJORIN!
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

Joo Majorikin kestää, jos sen pitää tallissa....
Mutta jos koneella on ajettu neljä-viisikymmentä vuotta, niin kai se on vähän kulunut.
Ja kun sen ominaisuus on, että kytkin alas., vaihde vapaalle, kytkin ylös, työkalut ylös, jne.... liikettä on tehty miljoona kertaa.
Ainoa kohta mikä ei kulu on järvenselkä, vaikka sen yli soudettaisiin kuinka monta kertaa.
(Jaa, se toinenkin, mutta siitä kertoo Jamppi K-18 osiossa)
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
nuffi59
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 854
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:48

Joo, kansi pois askin päältä ja tarkastelemaan kulumia.Täyttöhitsausta kuluneisiin kohtiin, hiontaa,kansi paikalleen ja menoksi! :)

Näin, jos muuta pahempaa ei ilmene. :shock:
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

vilen kirjoitti:ominaisuus vituttaa niin että taidan vaihtaa ittelle kohta majorin:::
tämä taitaa olla kuitenki se paras tapa :D
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

Siniset hyökkäävät ja yrittävät laittomalla laitataklauksella nuijia puolustusta!
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

oho onkos majorissaki vaihteet :lol:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Avatar
forssoni
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 529
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 18:10
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

nuffiman kirjoitti:oho onkos majorissaki vaihteet :lol:
Oli ainaki eilen :lol:
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun

http://kuvablogi.com/blog/13067/
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

Joku on kuulemma löytänyt penkin edestä semmoisen tuulessa heiluvan kepin ja vasemmalta sivulta toisen vähän lyhyemmän. Kolmas samantapainen on ratin alla.
Jään seuraamaan mihin Teuvan Rivakka ja Noormarkun Nopsa kilvassaan päätyvät.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

no ok onhan siinä jonkinmoiset :lol: :oops:
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
pepe
Kolmos -nuffisti
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 20:11
Paikkakunta: Rauma

Jos ongelmana on se vika että jää vaihde päälle ,eli keppi luiskahtaa pois kolostaan niin itselläni auttoi kun purin vivuston ja hitsasin kepin päähän vähän lisää ainetta .
Vastaa Viestiin