Nuffield 4/60 TURBO -64
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Noh, koitetaan.... Tuollaisella olis tarkoitus kokeilla... POTILA 480...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Joo ja sit ehdottomasti videota kehiin kun toin kans äestät.
"Black smoke don't mean it's broke"
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Niin, mitä sitä turhan pieniä työkoneita käyttämään
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
jusape kirjoitti:Muutama ulkokuvatus Nuffista...
Isojen renkaiden kanssa voi tulla pito ongelmia, kun pintapaine pienenee. Toisaalta harraste / hupikoneessa ei sillä kai niin väliä olekkaan, tehokkaammalta vaan vaikuttaa kun pyörät ruopii
No nyt alkoi kyllä nuo renkaat kiinnostamaan! On ikävän lujassa löytää edukkaasti leveämpiä 16" vanteita noille tyypillisille traktorien 10 tai 11-16 kumeille. Jos nämä siis nousis normi 7.5-16 kumeille tarkoitetulle 5.5 vanteelle, niin tässähän olis edukas ratkaisu korkeuden kasvatukseen. Kaubamajan merkintöjen mukaan kumi olis 12-16, joten kait tuokin selkeästi yli 90cm korkea on, kun 11-16 kumit on tyypillisesti 97cm luokissa.Nuffieldmaster kirjoitti:Jos haluaisi nuhviin hieman ylypeän ajoasennon ja kantavuutta keulalle, niin nämä vironpojan myymät belarus lantakärryn 16" kumit ois aika nasakat tuohon jusapen nuhviin, eikä oo kalliit.
Onko master laittanut ne jo nuhvin vakiovanteille? Miten ne istuu ja kuinka korkeat ne on? Kuva olis kiva
eikös ne menny belaruksen paska kärryyn???-MF65- kirjoitti: Onko master laittanut ne jo nuhvin vakiovanteille? Miten ne istuu ja kuinka korkeat ne on? Kuva olis kiva
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hiukkan alustavasti mittanauhaa heiluttelin... Hiukan nokasta mittoja ja suunnittelua, putkiakin tullee varmaan lisää kulkemaan nokalle tulevaisuudessa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Paria 2" ilmapilliä alustavasti hahmottelin, linjaukseltaan.... Iso liuta tarvitaan käppyröitä... Ja jonkinlainen lämmövaihdinkin pitää mitoilla teettää alumista....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joskus tullut autossa kokeiltua, isoja elementtejä, sopivaa ahdinta ja cooleria. Kyllä se on vain mukava tunne kun sitä voimaa alkaa oikeasti löytyä vihellyksen kiihtyessä. Miksipä ei voisi traktorin koneessakin olla voimaa. Nyky turboilla sen kun voi tehdä alaväännöstä tinkimättä ja konettakaan suuremmin kiusaamatta.
väittäisin että nuhvista loppuu paino ton äkeen edessä. Ite äestin perunamaan 4.5m väderin keskilohkolla. Jos etulata kasasi isomman kasan eteensä, niin meno pysähtyi ja nuhvi alkoi kaivaa itseään maahan. Veikkaan että jusapelle käy samoin, mutta kokeilemalla se selviää.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Odotellaan josko saatais sitte (tunnetusti) jottai videotaki äestyksest nähdä...
"Black smoke don't mean it's broke"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
sakkuli kirjoitti:väittäisin että nuhvista loppuu paino ton äkeen edessä. Ite äestin perunamaan 4.5m väderin keskilohkolla. Jos etulata kasasi isomman kasan eteensä, niin meno pysähtyi ja nuhvi alkoi kaivaa itseään maahan. Veikkaan että jusapelle käy samoin, mutta kokeilemalla se selviää.
Tuossa hydellä säädettävä etulata (2-toimiliitäntä), ja syvyyssäätöä (1-toiminen) saa kanssa hydellä tehtyä... Uskoisin jotta perässä tulee...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuosta taas 10 kuvaa, hydeletkujen laittoa 2-toimilohkolle ja vinssin letkutusta, samoin vaijerin esikelailua tuli tehtyä, jotta pituuden tietää...
40m 10mm vaijeria mahtui siten luonnikkaasti siististi kelaten, etten enempää laittanut ( 3 kerrosta narua kelalla )
Toka viimeisessä kuvassa vaijeri käännetty toisinpäin, ja 70kg:n rautapunttia vinssaten, siis lievällä vastuksella kelattu uudelleen rummulle.
Kymmenes kuva 2-toimihydeliitinten letkut taaksepäin, nämä vinssin ja takahyden letkut siis pikaliittimillä 2-toimilohkossa, ja letkuja vaihtamalla valitaan siis vinssi tai takahydrauliikka.
Tuosta 2-toimilohkon omasta varosta säätelin sen paineet luokkaan 115-120 bar, hiukan korotetulla tyhjäkäynnillä mitattuna ja öljyjen ollessa "kylmät"
Tässä 4 kuvaa aiemmasta vaiheesta, eli hydelohkon kiinnityksen rakentelusta ja asennuksesta.
Vaijerin kelauksesta reippaan minuutin pätkä, moottorikierrokset alussa ehkä 1300 - 1500 tai allekkin ehkäpä
http://youtu.be/KlOOnKLfZBg" onclick="window.open(this.href);return false;
40m 10mm vaijeria mahtui siten luonnikkaasti siististi kelaten, etten enempää laittanut ( 3 kerrosta narua kelalla )
Toka viimeisessä kuvassa vaijeri käännetty toisinpäin, ja 70kg:n rautapunttia vinssaten, siis lievällä vastuksella kelattu uudelleen rummulle.
Kymmenes kuva 2-toimihydeliitinten letkut taaksepäin, nämä vinssin ja takahyden letkut siis pikaliittimillä 2-toimilohkossa, ja letkuja vaihtamalla valitaan siis vinssi tai takahydrauliikka.
Tuosta 2-toimilohkon omasta varosta säätelin sen paineet luokkaan 115-120 bar, hiukan korotetulla tyhjäkäynnillä mitattuna ja öljyjen ollessa "kylmät"
Tässä 4 kuvaa aiemmasta vaiheesta, eli hydelohkon kiinnityksen rakentelusta ja asennuksesta.
Vaijerin kelauksesta reippaan minuutin pätkä, moottorikierrokset alussa ehkä 1300 - 1500 tai allekkin ehkäpä
http://youtu.be/KlOOnKLfZBg" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68