Oikeestaan tuo 460ppi kans ruiskis alkuun aika paljon, vaikka vähän, jokusen tunnin käytellyt ja olin ajellutkin.
Liekkö joku palikka asettunut sitten, vai johtuiko posahtaneen tiivisteen vaihdosta ohuempaan, kuin ruikkailu kutakuinkin aivan samoihin aikoihin sitten loppui.
Ja mitään ihmeellistähän ja suurempaa kun en tuolle koneelle tehnyt, en rengastanut, ei mitään venttiilihoitoa, en edes kattonut missä kunnossa ne ovat, en edes hoonannut putkiakaan......
OEB 5.1 kuutonen hommattu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Otappa JCL tekhiin yhteys, ei tuo enää ole normaal.... kait osilla on joku takuu myös tilattaessa ulkomailta?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 54
- Liittynyt: 12 Loka 2011, 15:46
- Konekalustoani: Leyland 285 -78, 704 -82
- Paikkakunta: Kärsämäki
Meillä molemmat 285 ja 270 savutti moottoriremontin jälkeen sinistä ihan tuhottomasti. Kutonen rupesi asettumaan n. 500 tunnin ajon jälkeen, 270 kitkuaa vieläkin kevyessä ajossa, toki sillä ajettu vasta muutama sata tuntia.. Molemmissa pumppu- ja suutinasiat kunnossa, ettei niistä pitäisi johtua. Onkohan noissa tarvikeputkissa niin karkea hoonaus että sen takia savuttaa aluksi Ehkä pitäis hoonilla pyöräyttää kasausvaiheessa.. Joskus takavuosina on kuulema uusissa Case IH:ssa käytetty sisäänajoöljyjä, sellaista joka on kylmänäkin melkein ku löpöä!? Olisko sillä haettu nopeampaa "asettumista".
Tiiä häntä. Tuntuu, ettei ainakaan vielä öljyrenkaat toimi ollenkaan. Scania puski tuohon malliin öljyä ja siinä oli öljyrenkaista kuluneet harjat kokonaan pois. Tässä on kaksiharjaiset öljyrenkaat ja vielä tuplana. Kaikki liikkui herkästi kun kasasin ja öljyrenkaat oli tavallisen napakat. Jos noin monella on öljyä tullut alkuun, niin kai se on sitten vai osien huonoa mittatarkkuutta.
Pari pillarin konetta kasasin viimeksi ja ne kävi savuitta heti. Itse asiassa yksikään kasaamistani ei ole öljyä pakoputkesta tunkenut, ei edes pilkekoneen edessä. Pillareissa käynti oli heti kuin John Waynen elokuvissa. Eikä öljyisyydestä ollut tietoakaan, parin minuutin jälkeen tuli lähinnä lämpöväreitä putkesta. tarvileosilla nekin oli kasattu.
Pari pillarin konetta kasasin viimeksi ja ne kävi savuitta heti. Itse asiassa yksikään kasaamistani ei ole öljyä pakoputkesta tunkenut, ei edes pilkekoneen edessä. Pillareissa käynti oli heti kuin John Waynen elokuvissa. Eikä öljyisyydestä ollut tietoakaan, parin minuutin jälkeen tuli lähinnä lämpöväreitä putkesta. tarvileosilla nekin oli kasattu.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mites muuten on yleisesti varaosien saatavuus pillareihin?Velu kirjoitti:
Pari pillarin konetta kasasin viimeksi ja ne kävi savuitta heti. Pillareissa käynti oli heti kuin John Waynen elokuvissa. tarvileosilla nekin oli kasattu.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Kyllä amerikasta saa melkein mitä tahansa ja hinnat on tosi halvat. Melkein kuin itävehkeissä. 70-luvun kamppeisiin saa oikeastaan ihan kaiken ja vanhempiin tosi hyvin. Vain penikan osat on kortilla.
Suomestakin saa hyvin osaa. Hinta vain on kovempi.
Suomestakin saa hyvin osaa. Hinta vain on kovempi.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ok, hyvä tietää että varaosahuolto pelaa
Nimimerkki: "jos sitä joskus vielä pillarin omistajaksi pääsisi"
Nimimerkki: "jos sitä joskus vielä pillarin omistajaksi pääsisi"
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Varsin monelta taholta, jopa fordson ja belarus-piireistä, olen kuullut että öljyn työntäminen loppuu ajamalla. Viitteitä siitä näyttää vähän olevan. Olipa eräs tuollaisen remontoidun öljyruiskun avannut tuoreeltaan ja kokeillut männänrenkaalla sylinteriä. Taskulampulla oli valo kajastanut osittain männänrenkaan ja putken välistä. Huonoa laatua siis tarviketoimittajilta. Onneksi tämän vian aika hoitaa. Pitää vain huolehtia, ettei pytty lasitu vaan männänrenkaat hioutuvat pyttyyn sopiviksi.
Nyt rojekti jatkuu luultavasti siten, että siirrän moottorin kesäksi heinälatoon talteen. Syksyllä on sitten vuorossa paikalleen sovittelu tämä kone otetaan ajoon, eikä availla enää.
Kesärojektina on vähän rakennushommia ja scaniaakin voisi yrittää varustella vaijerilaitteilla.
Nyt rojekti jatkuu luultavasti siten, että siirrän moottorin kesäksi heinälatoon talteen. Syksyllä on sitten vuorossa paikalleen sovittelu tämä kone otetaan ajoon, eikä availla enää.
Kesärojektina on vähän rakennushommia ja scaniaakin voisi yrittää varustella vaijerilaitteilla.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Velu, mistä hommasit jakopään uuden ketjun ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vanhan katselin huolella läpi ja pistin paikalleen. Jonkun ohjeen sen kunnon tarkistamiseen löysin ja sen mukaan ei olisi loppu. Ajoittelin vielä jakopään uusiksi, niin että tuli uuden arvoihin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minä sain ketjun tarkistusohjeet eilen iltasella, testauksen jälkeen olis venynyt
Mutta mistäs uuden nappaat, ja jos ketjun vaihtais, täytyis vaihtaa myös kaikki hammaspyörät, näin järkeilen itse, varmaan lukeneemmat on toista mieltä
Mutta mistäs uuden nappaat, ja jos ketjun vaihtais, täytyis vaihtaa myös kaikki hammaspyörät, näin järkeilen itse, varmaan lukeneemmat on toista mieltä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Siinäpä se. Varmaan on rajat hammaspyörällekin. Ketjuhan venyttyään alkaa syödä hampaita. Johonkin rajaan saakka ei haittaa mitään, mutta jos alkaa hampaat kovin teräviä olla, niin ei mahda uusi ketju oikein istua.
Omaan harkitsin jo ratasjakopäätä ja sellanen olisikin kunnollinen. Ei vain ollut osia siihen ja keskimmäiselle pyörälle pitää porata kanava. Tulin siihen tulokseen, että minun ajot kestää tuo jakopää. Tehdään jakopääremppa sitten 2000h ja 20v kuluttua.
Omaan harkitsin jo ratasjakopäätä ja sellanen olisikin kunnollinen. Ei vain ollut osia siihen ja keskimmäiselle pyörälle pitää porata kanava. Tulin siihen tulokseen, että minun ajot kestää tuo jakopää. Tehdään jakopääremppa sitten 2000h ja 20v kuluttua.