Tuttavan puolesta kyselen, onko kukaan asentanut leylandin kuutosta nuhviin Hänellä olis tiedossa sisussa oleva kyseinen kone.
Vuosikokouksessa oli puhetta kyseisestä asennuksesta, eräs henkilö sanoi asentaneen, jotain ongelmia tuntui olevan, mutta yks pää kesät talvet, niin en millään jaksa muistaa mitä.
Seppo K....nen, ( unehtunut sinunkin nimimerkkisi ), muistatko sinä ? Saa vastata myös kyseinen henkilö joka on keskustelemassa kyseisestä asiasta.
Leylantin 6:nen ?
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Asiaa selventämään kannattaa erotella toisaalla tehdyt jo ennen nuhvin ja leyland motor corporationia tehdyt Leyland dieselit, O-sarjaa, mitä on mahuria, pystykonetta ym. Varmasti enemmän sovittamista mitä 98 sarjan bmc perustaisilla Leyland kuutosmoottoreilla. Näillähän ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä, joten erot on suuret riippuen kummista puhutaan.
Tammi on sepon nimimerkki.
Täällä foorumillahan oli se yksi kolmonen missä oli se julmetun suuri leylandin? pata pantu siihen keulalle sisusta. 11. jotain litroja
Tammi on sepon nimimerkki.
Täällä foorumillahan oli se yksi kolmonen missä oli se julmetun suuri leylandin? pata pantu siihen keulalle sisusta. 11. jotain litroja
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Minulla on pajan nurkassa hyväkuntoinen Leyland 6/98 moottori josta puuttuu pakosarja. Eräs herra kokouksessa kertoi pyörittäneensä 285 Leylandilla paljon hakkuria ja tehneensä kytkimen korkeus-suuntaiseen linjaukseen kestävyyttä parantavan pulttauksen. Tuossa mallissa moottori on kumityynyjen varassa, Nuffield sovituksessa oli tarkoitus laittaa entinen kytkinkoppa ja 13" kytkin. Alkuperäinen Leylandin "kuutosen" vauhtipyörä on kuitenkin ohuempi ja kytkinakselin pituuden kanssa saattaa tulla ongema. Moottorin etu ja takapäähän Nuffieldin kiinnitysosat olen sovittanut ja ne saa pultattua suoraan kiinni. Etukiinnikettä voi vielä vahvistaa lisäpulttauksella moottoriin.kari t kirjoitti:Tuttavan puolesta kyselen, onko kukaan asentanut leylandin kuutosta nuhviin Hänellä olis tiedossa sisussa oleva kyseinen kone.
Vuosikokouksessa oli puhetta kyseisestä asennuksesta, eräs henkilö sanoi asentaneen, jotain ongelmia tuntui olevan, mutta yks pää kesät talvet, niin en millään jaksa muistaa mitä.
Seppo K....nen, ( unehtunut sinunkin nimimerkkisi ), muistatko sinä ? Saa vastata myös kyseinen henkilö joka on keskustelemassa kyseisestä asiasta.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sisussa ei ole käsittääkseni koskaan ollut tuota bathgaten tehtaan tekemää pienkuorma-autojen 98 sarjan konetta, vaan O-sarjan moottori, joka on kokoluokaltaan aivan toisesta päästä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
http://www.nettikone.com/nuffield/unive ... ee/1227958" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä se Leukun iso kutonen Nuffissa.
Siinä se Leukun iso kutonen Nuffissa.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Niin on, minäkin ja tuttavanikin, on jo moneen kertaan nähnyt kyseisen virityksen, eikä hänkään tuollaista leylandin konetta hae, vaan ihan sitä, vanhaa sisuissa ollutta konetta.
Jäädään odottelemaan, tällä hetkellä on kaksi vanhemissa sisuissa ollutta leylandin konetta tiedossa
Jäädään odottelemaan, tällä hetkellä on kaksi vanhemissa sisuissa ollutta leylandin konetta tiedossa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt kyllä meni ohi... Sisusta mahtanee tuo olla peräisin tuokin Leyland. Jotain pienempää 7-8 litran konettako haette? Aika pirunmoinen möhkäle se(kin) on nuhvin nokalle verrattuna kertaluokkaa pienempää 98 sarjan Leyland "traktorikutosta".kari t kirjoitti:Niin on, minäkin ja tuttavanikin, on jo moneen kertaan nähnyt kyseisen virityksen, eikä hänkään tuollaista leylandin konetta hae, vaan ihan sitä, vanhaa sisuissa ollutta konetta.
Jäädään odottelemaan, tällä hetkellä on kaksi vanhemissa sisuissa ollutta leylandin konetta tiedossa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Tuohan on juurikin sama moottori kuin Jyry Sisussa. Kontiossahan on sitten 6,5 litrainen Leyland moottori. Nettikoneessa oli joskus myynnissä 4/60, mihin oli juuri sellainen laitettu. Sitä tosin ei enään löytynyt myydyistä.kari t kirjoitti:Niin on, minäkin ja tuttavanikin, on jo moneen kertaan nähnyt kyseisen virityksen, eikä hänkään tuollaista leylandin konetta hae, vaan ihan sitä, vanhaa sisuissa ollutta konetta.
Jäädään odottelemaan, tällä hetkellä on kaksi vanhemissa sisuissa ollutta leylandin konetta tiedossa
Hyvin menee, kun on Nuffield.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Minua vähän ihmetyttää tällainen "Puuhastelu" Eikö yksintein voisi pistää nokille Wärtsilän laivadieselin kun vaan rakentelee riittävän isosta U-palkista rungon. Ois ainakin riittävästi tehoa ja vääntöä. Jos taas halutaan matkanopeutta niin eikös silloin olis paikallaan paiskata nokille jokin useammalla turbolla varustettu riittävän iskutilavuuden omaava ja yli 10 000 r/min omaava kone.
Sittenhän se rintakarvoitus räjähtäisi vasta kasvuun.
Onkos näissä touhuissa enää mitään tekemistä Nuffield harrastuksen kanssa?
No pojat ovat poikia ja tytöt tekee toisia, mutta eivät ilman poikia.
Sittenhän se rintakarvoitus räjähtäisi vasta kasvuun.
Onkos näissä touhuissa enää mitään tekemistä Nuffield harrastuksen kanssa?
No pojat ovat poikia ja tytöt tekee toisia, mutta eivät ilman poikia.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Uskoisin että tuota Kontiosisun konetta tuttavani juuri hakeekin, ei varmaan jyrysisun.Konemäki kirjoitti:Tuohan on juurikin sama moottori kuin Jyry Sisussa. Kontiossahan on sitten 6,5 litrainen Leyland moottori. Nettikoneessa oli joskus myynnissä 4/60, mihin oli juuri sellainen laitettu. Sitä tosin ei enään löytynyt myydyistä.kari t kirjoitti:Niin on, minäkin ja tuttavanikin, on jo moneen kertaan nähnyt kyseisen virityksen, eikä hänkään tuollaista leylandin konetta hae, vaan ihan sitä, vanhaa sisuissa ollutta konetta.
Jäädään odottelemaan, tällä hetkellä on kaksi vanhemissa sisuissa ollutta leylandin konetta tiedossa
Vuonna 1975 ajoin kesälomallani metsäliiton kontiosisua, eikä kyseinen kone mitenkään julmetun suurelta näyttänyt, kuitenkin joka aamu, konepelti ylös, ja öljyen/ jäähdytysnesteitten tarkistus, mutta siintä on jo sen verran aikaa ettei millään jaksa muistaa miltä kone silloin näytti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Kontiohan meinasi naittaa tuollaisen Kontio Sisun moottorin Nuffiin.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 1&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 1&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Moni sotkee kuorma-auton 0,350:n Leylandin moottorin traktoreiden 6/98 moottoriin,koska niissä on melkein sama kuutiotilavuus.Mutta kuten masteri sanoi aiemmin ,näillä ei ole mitään yhteistä.
One thistle, maybe two among the roses.
Tässä 350 tyyppinen Leyland moottori.Pieni,painava ja tehoton.Ja sikisi halpa.
http://www.tori.fi/satakunta/Leyland_mo ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tori.fi/satakunta/Leyland_mo ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.