Apusylinteri

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

22 Marras 2013, 20:19

Nuffieldmaster kirjoitti:
rees kirjoitti:Päivänselvää että siitä rytkäytyksestä ne paikat hajoaa, mutta milläs estät ettei niin joskus pääse käymään :?: Pienempien taakkojen kanssa se ei niin vaarallista, jälki on ainakin kallista korjata mitä syntuu. :mrgreen:
Siksi tarjotaankin nyt sitä painerajaa sinne apusylinterin kanssa :!:

Omaan sen laitan vaikka en apusylkkyä samalla laittaisikaan.
Niin, kai semmoinen sitten tulee kuulumaan tuohon pakettiin kun kerran sarjasta tulee muutenkin bolt-on? Tuntuu vaan se shokkiventtiili aika välttämättömältä varsinkin apusylinterin kanssa bellevillepakankin kannalta.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

24 Marras 2013, 10:43

Kaipa se vaikeneminen on tässäkin tapauksessa myöntymisen merkki... Tai toivottavasti se ei tarkoita sitä että saa unohtaa haaveet koko tunkista.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

24 Marras 2013, 12:20

Leukkumies kirjoitti:
Nuffieldmaster kirjoitti:
rees kirjoitti:Päivänselvää että siitä rytkäytyksestä ne paikat hajoaa, mutta milläs estät ettei niin joskus pääse käymään :?: Pienempien taakkojen kanssa se ei niin vaarallista, jälki on ainakin kallista korjata mitä syntuu. :mrgreen:
Siksi tarjotaankin nyt sitä painerajaa sinne apusylinterin kanssa :!:

Omaan sen laitan vaikka en apusylkkyä samalla laittaisikaan.
Niin, kai semmoinen sitten tulee kuulumaan tuohon pakettiin kun kerran sarjasta tulee muutenkin bolt-on? Tuntuu vaan se shokkiventtiili aika välttämättömältä varsinkin apusylinterin kanssa bellevillepakankin kannalta.
Asiaa ei ole vielä hovissa kuulutettu, siksi hiljaisuutta ollut.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

17 Huhti 2014, 13:34

onko jo käytössä tuommosta kellään :?:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Huhti 2014, 09:16

Sarja on teonalla. Alakorvakon mitat ovat puuttuneet toistaiseksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

18 Huhti 2014, 16:26

ja asialla tulenpalava kiire..???

Valukappale kun on ,niin joutunee vähän mittoja pyöristelemään..laitetaan kuitenkin strategiset mitat just eikä melkein.

Laitan mitat sulle ,ehkä ensi viikolla tai viim. seuraavalla... 8)
One thistle, maybe two among the roses.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

18 Huhti 2014, 16:34

Eihän harrastehommien kanssa kiire ole, kunhan on vaan viimeviikolla tapahtunut.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

21 Huhti 2014, 07:40

Jos on kaksi apusylinteriä, kuten esimerkiksi 2100:ssa, ja asentaa shokkiventtiilin vaikkapa toisen aputunkin letkuihin, niin venttiilin avautuessa miten paine jakautuu järjestelmässä? Putoaako paine niin nopeasti koko järjestelmässä, ettei mekaanisia vaurioita ehdi syntyä, vai pitäisikö shokkiventtiilit olla kummallakin puolella?
Vastaa Viestiin