Projekti: Leyland 272 Q-cab -78
Valvoja: automies560
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Ruuvaaminen kannattaa aina!
Huonoin kampilaakeri, likaa ollut kierrossa. STD stanssilla vielä
Huonoin laakerikaula, mennee vielä kiillotuksella...
Ajokytkimen levy, joka kesti luistamatta perälevyn kanssa resuamisen, kärryn vetoa ja äestämistä. Syy VO toimimattomuuteen oli väärin säädetyt käpälät ja VO silmälaakerin jumitus.
Siis summasummaarum: jos omistaa tavallisen perushakatun Leylandin, minkä viimeisestä kytkinremontista ei olisi mitään hajua, niin hophop kytkin ulos ja kunnostaen. Ainakin englannin nettikaupat myyvät vielä tavallisimpia osia ja paljon halvempaa korjata ennen täystuhoa.
Moottorin hajotus oli mielestäni ihan perusjuttua ilman eksotiikkaa, kannesta irtosi kaksi suutinholkkia kun vedin suuttimia irti.
Onko palstan kuruilla tietoa kytkinjousten alla olevien fiiberiprikkojen tarpeellisuudesta/tarkoituksesta. Omassa jäljellä kaksi prikkaa. Entä onko jousia saatavilla?
Huonoin kampilaakeri, likaa ollut kierrossa. STD stanssilla vielä
Huonoin laakerikaula, mennee vielä kiillotuksella...
Ajokytkimen levy, joka kesti luistamatta perälevyn kanssa resuamisen, kärryn vetoa ja äestämistä. Syy VO toimimattomuuteen oli väärin säädetyt käpälät ja VO silmälaakerin jumitus.
Siis summasummaarum: jos omistaa tavallisen perushakatun Leylandin, minkä viimeisestä kytkinremontista ei olisi mitään hajua, niin hophop kytkin ulos ja kunnostaen. Ainakin englannin nettikaupat myyvät vielä tavallisimpia osia ja paljon halvempaa korjata ennen täystuhoa.
Moottorin hajotus oli mielestäni ihan perusjuttua ilman eksotiikkaa, kannesta irtosi kaksi suutinholkkia kun vedin suuttimia irti.
Onko palstan kuruilla tietoa kytkinjousten alla olevien fiiberiprikkojen tarpeellisuudesta/tarkoituksesta. Omassa jäljellä kaksi prikkaa. Entä onko jousia saatavilla?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Fiiperiprikat taitaaa olla lämpöeristeenä jousille, sehän voi aika kuumanakin käydä liustatettassa, jotteivat ne lämpii ja pehmene...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Kaikki viiperiprikat löytyivät! Loput olivat jääneet asetelmaan kiinni VO-levyn puolelle, enkä tajunnut niitä poteroistaan tonkia esiin. Luulisi että lämmönsiirtymisen takia prikat olisivat parempi olla ajokytkimen puolella, mutta VO-puolella ne ovat tehtaan paapan kirjassa.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Olisi ajankohtaista asentaa uudet sylinteriputket lohkoon... tuommosella ajattelin rasvata alapään o-renkaat:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/600101/C ... asva-100ml" onclick="window.open(this.href);return false;
onko kokemuksia?
yläpää ei kaivanne muuta kuin puhtaat pinnat?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/600101/C ... asva-100ml" onclick="window.open(this.href);return false;
onko kokemuksia?
yläpää ei kaivanne muuta kuin puhtaat pinnat?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hylomaria suosittelee englannin puolen väki, toimii tiivisteaineenakin, mutta siitä tuntuu olevan meillä kahdenlaisia kokemuksia, hyviä ja huonoja
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Hylomar on muistaakseni Rolls-Roycen kehittämä tiivistemassa/liima,olen käyttänyt hyvällä menestyksellä monessa paikassa.
Jopa Nuhvin kannentiivisteen reunaan laitoin,siihen työntötankojen kohdalle jossa tiivistepinta on kapea ja vuotaa helposti,hyvin on pitänyt.
Putkien alapäästä en mene sanomaan mikä olis hyvä,ite kyllä laittaisin Hylomaria sinnekin
Jopa Nuhvin kannentiivisteen reunaan laitoin,siihen työntötankojen kohdalle jossa tiivistepinta on kapea ja vuotaa helposti,hyvin on pitänyt.
Putkien alapäästä en mene sanomaan mikä olis hyvä,ite kyllä laittaisin Hylomaria sinnekin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Hylomarissa pelijättää sen nopea kuivuminen ja tietäen meikäläisen nysväämisvauhdin... voipi olla hylomaarit rullalla:)
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
En tiedä teinkö rikkeen, mutta oli silloin hyllyssä uponorin (vesijohto)putkien o-renkaiden voiteluun tarkoitettua sinistä töhnää. Sillä painoin putket paikoilleen..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Millä työkalulla mittaat putkien koron?
Putket pitää ilman renkaita liikkua pesässään kevyesti käsin pyörittämällä ilman kahnauksia. Jos ei pyöri niin välissä on vielä likaa.
Putket pitää ilman renkaita liikkua pesässään kevyesti käsin pyörittämällä ilman kahnauksia. Jos ei pyöri niin välissä on vielä likaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
O-renkaiden voitelusta asennuksessa sen verran, että valussa olevan uran ollessa virheetön ja vailla syöpymiä, on hyvä käyttää noita silikonipohjaisia rasvoja (esim jarrusylinterirasva, joka on paksu silikoni; tai viemäriputkien tiivisteiden asennusrasva jne jne). Ne ovat kaikkein liukkaimpia (helppo asennus) eikä ole kumin kestävyyden suhteen pelkoa.
Jos urissa on vikaa, silloin on syytä varmistaa vuotamattomuus Hylomareilla tai muilla joustavilla tiivisteaineilla, joissa on hyvä tarttuvuus ja liimausominaisuuksia sekä kuuman veden kestoa.
Jos urissa on vikaa, silloin on syytä varmistaa vuotamattomuus Hylomareilla tai muilla joustavilla tiivisteaineilla, joissa on hyvä tarttuvuus ja liimausominaisuuksia sekä kuuman veden kestoa.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
[quote="Nuffieldmaster"]Millä työkalulla mittaat putkien koron?
En millään. Rakotulkki, viivoitin? Jahdataanko kymppejä vai satasia? Vai olisko tehtaalla -78 osattu tehdä määrämittaista?
En millään. Rakotulkki, viivoitin? Jahdataanko kymppejä vai satasia? Vai olisko tehtaalla -78 osattu tehdä määrämittaista?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
On niissä heittoja, ja korkoero sais olla muutaman satkun putkien kesken....
( 0,02-0,04mm yleisesti, riippuu vähä moottorista , leukun koneesta tarkemmin tiedä, mutta tuskin se Nuffista ja muista siinä mitenkään eroaa )
( 0,02-0,04mm yleisesti, riippuu vähä moottorista , leukun koneesta tarkemmin tiedä, mutta tuskin se Nuffista ja muista siinä mitenkään eroaa )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Ok. Tarkkaa on! Eli menisikö näin: pien painatus putkelle, rauta putken päälle, mittakellon nollaus putken olakkeen päällä ja katsotaan kuinka paljon putken korkeus on lohkosta verrattuna muihin putkiin?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuin minä tein:
http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... i-2010-298" onclick="window.open(this.href);return false;
Putkien korkeus lohkon pinnasta 0.076-0.15 mm, säädetään liuskoilla sopivaksi. Ero putkien kesken ei saa olla ääripäästä toiseen.
Oheisessa kuvassa kohdat 16 ja 20 (viitteet tekstiin kirjassa) on se mittauskohta.
Jos tätä ei leyland ja Nuffield moottoreissa tee huolella, niin kannentiiviste ei tule kestämään. Saattaa jopa rikkoa putken ja lohkonkin.
http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... i-2010-298" onclick="window.open(this.href);return false;
Putkien korkeus lohkon pinnasta 0.076-0.15 mm, säädetään liuskoilla sopivaksi. Ero putkien kesken ei saa olla ääripäästä toiseen.
Oheisessa kuvassa kohdat 16 ja 20 (viitteet tekstiin kirjassa) on se mittauskohta.
Jos tätä ei leyland ja Nuffield moottoreissa tee huolella, niin kannentiiviste ei tule kestämään. Saattaa jopa rikkoa putken ja lohkonkin.
- Liitteet
-
- putkenolake.jpg (25.74 KiB) Katsottu 12754 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Ok, kehitellään mittauskalusto kuntoon.