OEB 5.1 kuutonen hommattu
Valvoja: automies560
Nyt on pumppukin paikallan. Aika suoraan näyttää passaavan vanha boschi minimecin telineeseen. Kytkimelläkin tuli ajoitus oikeaan kohtaan eli kiilaurat on samassa kohti.
Vähän ihmetytää nuo ruiskutusputket. Melkoiset pituuserot on. On kai ne englannissakin tieneet, ettei pituuseroa saa olla. Taidan soveltaa lopulliset jonkin muun moottorin sarjasta, tulee sitten ennakot kaikkiin pyttyihin samaksi.
Vähän ihmetytää nuo ruiskutusputket. Melkoiset pituuserot on. On kai ne englannissakin tieneet, ettei pituuseroa saa olla. Taidan soveltaa lopulliset jonkin muun moottorin sarjasta, tulee sitten ennakot kaikkiin pyttyihin samaksi.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ettei olis vaihettu putkia joskus,on ne ainakin neloskoneissa samanpituiset,niin kuin kuuluu ollakin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Putket on varmaan dm4:sta. 50-luvulla oli ainakin joissain merkeissä eripituisia. Hyvä tietää että ainakin uudemmissa ovat samanmittaisia. Tässä tosin tarvitaan kuusi ja takimmaiseen tarvitaan vakiota pitempi putki ja se määrää loppujenkin pituuden.
Urkin putket on vähän pitkiä. Hintaa ei ole kuin vajaa kolme euroa kappaleelta. Taidan katsastaa volvon motin sopivien putkien varalta. Nyt siinä on kuitenkin väliaikaiset putket. Pitää vielä tehdä polttoaineen siirtoputket pumpulle.
Urkin putket on vähän pitkiä. Hintaa ei ole kuin vajaa kolme euroa kappaleelta. Taidan katsastaa volvon motin sopivien putkien varalta. Nyt siinä on kuitenkin väliaikaiset putket. Pitää vielä tehdä polttoaineen siirtoputket pumpulle.
https://www.youtube.com/watch?v=v5Al-Gf ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Pyöriihän se
Pyöriihän se
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Herkästi tärähti käyntiin Onnittelut savuista!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Komiasti jyllää woima, eikä vaadinut kevvääääämmällä mallin starttausta
Kyllä minä olen pitänyt olla yhtenä tavoitteena näissä omissa rassattavissa, että pitää pyöriä startilla kuin tulpaton mopo.
Nyt on suutinputket kaikki samaa sarjaa. Kuutosperkinsin putket löytyi sopivasti ja niistä luovalla taivuttelulla reitit löytyi. Seuraava vaihe on päästää putket irti ja vielä hienosäätää niistä turhat mutkittelut pois. Kyllä ero käynnissä kuuluu, kun vertaa vanhoihin putkiin. Kuvia asennuksista galleriassa.
Vähän houkuttaisi laittaa puhallin, mutta antaa nyt kuitenkin olla toistaiseksi vaparina. Imusarjan käytän nyt kuitenkin pois ja korjaan kannesta vuotavan kierretulpan. Samalla taidan laittaa imusarjaan liekkitulpan. Sitä kuitenkin tarvitaan kun koneita joutuu talvellakin siirtelemään ja avaimesta käyntiin - tyyli ilman kikkailuja on mieluisin.
Nyt on suutinputket kaikki samaa sarjaa. Kuutosperkinsin putket löytyi sopivasti ja niistä luovalla taivuttelulla reitit löytyi. Seuraava vaihe on päästää putket irti ja vielä hienosäätää niistä turhat mutkittelut pois. Kyllä ero käynnissä kuuluu, kun vertaa vanhoihin putkiin. Kuvia asennuksista galleriassa.
Vähän houkuttaisi laittaa puhallin, mutta antaa nyt kuitenkin olla toistaiseksi vaparina. Imusarjan käytän nyt kuitenkin pois ja korjaan kannesta vuotavan kierretulpan. Samalla taidan laittaa imusarjaan liekkitulpan. Sitä kuitenkin tarvitaan kun koneita joutuu talvellakin siirtelemään ja avaimesta käyntiin - tyyli ilman kikkailuja on mieluisin.
Oikaisin suutinputket ja nyt on hehkullekin paikka. Jos jollakin on tarvista tiedolle, niin hehkun kierre on 7/8NF. Sellainen tappi löytyy jokaisen talliuskottavan tallista.
Mutta ei se ole niin helppoa. Käytin nyt moottorin lämpimäksi, mutta kitkua tulee edelleen reippaasti. Ei siis sovi volvon suutin tähän. Nuhvimalliset hankintaan. Samalla tuli todettua, että pakoputkesta tuli öljymäistä litkua todella paljon ja lattiallekin jäi siitä rapakko. Jospa tuo olisi palamatonta polttoainetta suuttimista. Pakokaasuissa ei ainakaan öljy haissut yhtään. Muutenhan se otattaa männät pöydälle. Huohota kone ei yhtään ja käynti on hyvä ja ottaa terhakasti kierroksia. Käyntiin lähtee melkein siitä jos startin lähellä aivastaa.
Kokeilen ensin oikeilla suuttimilla. Jos se ei auta, niin sitten on jcl techistä myyty väärää osaa.
Mutta ei se ole niin helppoa. Käytin nyt moottorin lämpimäksi, mutta kitkua tulee edelleen reippaasti. Ei siis sovi volvon suutin tähän. Nuhvimalliset hankintaan. Samalla tuli todettua, että pakoputkesta tuli öljymäistä litkua todella paljon ja lattiallekin jäi siitä rapakko. Jospa tuo olisi palamatonta polttoainetta suuttimista. Pakokaasuissa ei ainakaan öljy haissut yhtään. Muutenhan se otattaa männät pöydälle. Huohota kone ei yhtään ja käynti on hyvä ja ottaa terhakasti kierroksia. Käyntiin lähtee melkein siitä jos startin lähellä aivastaa.
Kokeilen ensin oikeilla suuttimilla. Jos se ei auta, niin sitten on jcl techistä myyty väärää osaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Päädytäänkös täs kanssa kenties väärän paksuiseen kanspaffiin ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Katsotaan, mihin tämä johtaa. Ostin kaksi pahvia, joten yksi uusi on hyllyssä. Sitähän voisi vähän mittailla.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eipä tullu mittailtua sitä sun alkuperäistä, ja on jo taas matkalla postissa muualle, kaverinaan pari muuta tiivistettä.....
Jos jollakulla on 2+2+2 mallinen kuutosen tiippari, mielellään otetaan mittaltavaksi....
Jos jollakulla on 2+2+2 mallinen kuutosen tiippari, mielellään otetaan mittaltavaksi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Melkolailla kitkusi volvon kärjillä. Nyt pistin Bosion bdll150s 685. Olipa kyllä nopea vaihtaa. Huomaa tuon laatueron kyllä testatessa - nakkasin vain kärjet paikalleen ja kaikki toimi heti täydellisesti. Ei saanut kusemaan vaikka olisi yrittänyt. Paineet pistin siihen 180 bariin. Siitäpä ne asettuvat ohjearvoa kohti.
Hintaa oli noin kympin enemmän kuin seveneillä.
Jospa tuo alkaisi tuosta toimia. Ei oikein hyvälle vaikuta, kun pakoputkesta sitä öljyä valuu. Ei ole kyllä ikinä mikään tehnyt tuota uusilla osilla.pitää vielä käyttää ja vaikka odottaa siihen että pääsee joskus kuormittamaan, jos se sillä tokenee. Muussa tapauksessa pitää JCL Techin moottorin osat laittaa pannaan.
Hintaa oli noin kympin enemmän kuin seveneillä.
Jospa tuo alkaisi tuosta toimia. Ei oikein hyvälle vaikuta, kun pakoputkesta sitä öljyä valuu. Ei ole kyllä ikinä mikään tehnyt tuota uusilla osilla.pitää vielä käyttää ja vaikka odottaa siihen että pääsee joskus kuormittamaan, jos se sillä tokenee. Muussa tapauksessa pitää JCL Techin moottorin osat laittaa pannaan.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Putket voi olla hoonattu vähän turhan karkeiksi,silottuvat ajan kanssa ja öljynkulutus loppuu.
Tätä on ollut näissä tarvikeputkissa ennenkin,naapurissa oli ennen kutosleukku,se teki konerempan jälkeen samaa vähän aikaa.
Tätä on ollut näissä tarvikeputkissa ennenkin,naapurissa oli ennen kutosleukku,se teki konerempan jälkeen samaa vähän aikaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Aika hurjaa on tuon öljyn tulo.
https://www.youtube.com/watch?v=EysMsrQ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä hätäillä. Luulisi helmarenkaalliset männät oppivan kaapimaan oljyn pois. Pistetään kone nuhviin ja annetaan vähän sille selkään. Jos ei sillä lopu, niin sitten se on otettava uudet männät kouraan ja alettava ihmettelemään niitä.
https://www.youtube.com/watch?v=EysMsrQ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä hätäillä. Luulisi helmarenkaalliset männät oppivan kaapimaan oljyn pois. Pistetään kone nuhviin ja annetaan vähän sille selkään. Jos ei sillä lopu, niin sitten se on otettava uudet männät kouraan ja alettava ihmettelemään niitä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kylläpäs joo ruiskiikin öljyy, hiukkan turhan reippaan puoleisesti......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68