peräkärry projekti
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
kaikki puut otettu pois.
pitää käyttää kärryä pajalla,jossa saavat tehdä uudet lavan saranat. vanhoissa vähän valehtelemalla puolmetriä välystä - nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Nyt kyllä vähän liioitteletleluland kirjoitti: vanhoissa vähän valehtelemalla puolmetriä välystä
Mutta asiaan, hyvin homma etenee, mukava seurata välillä vähän toisenlaisiakin projekteja täällä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Tuon parikipin kanssa kannattaa olla tarkkana sitten metsässä rymytessä, ts. Tunkkien alapäät tulevat ehkäpä liika alas. Vuotaa öljyä, runsaastikkin. Siksi nuo maalipöntöt.. Männänvarret alkavat olla vaan niin rosoiset että harkinnassa mitä tälle tekisi. Sittenhän ei olisi mitään ongelmaa jos menisi stefakaupan ostoksilla
- Liitteet
-
- tuplakippi
- c24b576981d718701d058de37876a494fbd62717.jpg (76.79 KiB) Katsottu 15983 kertaa
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
tosissaan niissä on yli 5cm välystä puolelleen nyt ei ihan heti tule kuvia,kun täytyy hankkia uusia puita ja ilmat muuttu vähän huonompaan päin
kiitos kolmetonnine kuvasta,sitä olen itsekkin miettinyt
kiitos kolmetonnine kuvasta,sitä olen itsekkin miettinyt
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
nyt se sitte levis kärryn vaihdelaatikosta kuluu aivan jumalaton rusahdus,kun lähti työnnättämään.
no kansi pois ja tutkimaan,jotenkin oli mennyt pakki ja joku eteen päin menevä vaihde yhtä aikaa päälle
no nyt oli mikä vaihe vaan päällä niin kuluu kurina tais mennä laatikko no kaikkea sattuu
no kansi pois ja tutkimaan,jotenkin oli mennyt pakki ja joku eteen päin menevä vaihde yhtä aikaa päälle
no nyt oli mikä vaihe vaan päällä niin kuluu kurina tais mennä laatikko no kaikkea sattuu
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
No perkele. Vai olisko pelkkä siirtäjä mennyt ja vaihde ei mene kuin puolittain päälle..
Tuommoinen laatikko jos on alustan kanssa samaa paria niin selvittämällä auton mallin varmaan saisi jostain hyvinkin edukkaasti samanlaisen kärryyn menneestä vehkeestä. Bedford, austin mitä noita nyt onkaan.
Jo 80-luvulla unohtui usein se veto monestakin projektista ja etupää laatikkoineen jäi mätänemään pusikkoon.
Tuommoinen laatikko jos on alustan kanssa samaa paria niin selvittämällä auton mallin varmaan saisi jostain hyvinkin edukkaasti samanlaisen kärryyn menneestä vehkeestä. Bedford, austin mitä noita nyt onkaan.
Jo 80-luvulla unohtui usein se veto monestakin projektista ja etupää laatikkoineen jäi mätänemään pusikkoon.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Veto olisi kova sana varsinkin jos viedään kuormia hieman hankalampaan paikkaan. Kun kuorman alle saa vetoa niin takapotkukin menee pahemmasta kuin nelikko, siksi kun harvoin etupään päälle saadaan pystysuuntaista voimaa niin paljoa pidon hakemiseksi kuin kuorman alla olevalla akselilla on.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
tuohon aisaan vielä pitää tehdä tukijalkaleluland kirjoitti:ei tuolla tule pahoihin paikkoihin ajettua. tänään tuli ostettu kulma rautaa kipin kiinikkesiin runkoon
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
nyt on kippi rungossa kiini tukijalkakin on hitsattu paikoilleen. olisko jollain laittaa kuvaa miten on parikippi kiini apurungossa
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Fiksu toteutus tukijalalle. Joskus on hankala löytää noin hyvin sisäkkäin sopivia putkia, varsinkin romuliikkeen sekalaisista kasoista.
Pienikin välys heiluttaa jo kärriä ikävästi, ja puurunkoista aisan sivussa oleva jalka väänteleekin aikamoisesti. Huomattu on..
Pienikin välys heiluttaa jo kärriä ikävästi, ja puurunkoista aisan sivussa oleva jalka väänteleekin aikamoisesti. Huomattu on..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
ei se tuossa aivan keskellä ole mutta tuskimpa se tuosta vääntelee. tuo paikka tuli tuohon mietittyä kun sen vaihelaatikon irrotti ja siihen jäi mukava paikka.