leyland 270 kunnostus
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
kiitos peccis. ostin leylanttiin päävirta katkaisian läheisestä traktori liikkeestä ettei leylantti pääsis käryämään yöllä netistä lukiessa on ollut juttua että kytkimen voisi laittaa joko+ tai - itse laitan + kun siihen se näyttää olevan helpompi laittaa. Mitä eroa noilla on kummassa tuo on
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ebayn tarroissa sitten tarkkana, niitä on niin monensorttisia, osa aivan karmeita virheitä sisältäviä. Leypart toimittaa alkuperäistarkkuudella tehdyt.
Plus puolella joudut olemaan tarkempi napojen suojauksessa, miinuspuolella ei tarvitse päävirtakytkimen napoja suojata. Itse laitan aina miinuspuolelle siksi, että ensinnäkin akun asennus on mukavempi kun nappaa vain päävirrat auki ja ottaa kengät akusta irti, jos se olisi plus puolella niin kun vaikka nappaat päävirrat auki niin plus johtoa irroittaessa jos napsahtaa avain maihin niin säpsähdys käy ja akku voi tulla jopa silmille.
Coraväri selvittää noita maaleja parasta aikaa. Ylläolevalta saa myös ko. sävyjä. ICI on PPG:tä nykyään ja kuulema kartastoista saa nuo käännettyä sävytyskoneille sopiviksi.
Plus puolella joudut olemaan tarkempi napojen suojauksessa, miinuspuolella ei tarvitse päävirtakytkimen napoja suojata. Itse laitan aina miinuspuolelle siksi, että ensinnäkin akun asennus on mukavempi kun nappaa vain päävirrat auki ja ottaa kengät akusta irti, jos se olisi plus puolella niin kun vaikka nappaat päävirrat auki niin plus johtoa irroittaessa jos napsahtaa avain maihin niin säpsähdys käy ja akku voi tulla jopa silmille.
Coraväri selvittää noita maaleja parasta aikaa. Ylläolevalta saa myös ko. sävyjä. ICI on PPG:tä nykyään ja kuulema kartastoista saa nuo käännettyä sävytyskoneille sopiviksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
Hyvin tuo pelittää +puolella. Tuli tehtyä latikasta katkasialle hyvä teline.kiinitys on syylärin kiinikepultissa.
Ei +puolelle asentamiselle ole mitäån estettä. Se on vain kytkimeltä tuleva kaapeli ja sen liitin suojattava kunnolla, eli vaikka paineilmaletkua kaapelin päälle. Kytkimeksi ei mitään ikh:n kytkintä. Sellainen muovirunkoinen voi napsahtaa halki milloin vain ja silloin jännitteinen kaapelinpää tippuu ja voi osua runkoon.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
se kytki on ikh:n ,mutta se on metalli runkoinen. leylantin ohjauksessa tuntuu olevan välystä joka nivelessä.taidan viedä läheiselle pajalle,jossa saavat ilta töinä laitella.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Joku tuomitsi nuo halvat päävirtakytkimet täysin, töissä oli samanlaisia halpiksia käytössä ja lumityökoneissa monta vuotta toiminut ongelmitta.. Taidan itsekin uskaltautua laittamaan kiinni varoituksista huolimatta
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
ramba kirjoitti:Joku tuomitsi nuo halvat päävirtakytkimet täysin, töissä oli samanlaisia halpiksia käytössä ja lumityökoneissa monta vuotta toiminut ongelmitta.. Taidan itsekin uskaltautua laittamaan kiinni varoituksista huolimatta
Tuohon vaikuttaa paljon, mitenkä startti sitä virtaa ottaa, eli moottorin koko ja kunto, ja se, kuinka pitkään starttikuormaa joutuu yllä pitämään.....
3sek startti on ihan eri kuin 30sek käynnistys, eroa tulee tuossa kuormituksena jotain 15-20 kertaisesti.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
tuo leylantti kyllä tärähtää heti käyntiin että sen puolesta ei kuormitusta tule onko joku tehyt leylattiin uusia nostovarsia,kun nuo nykyiset tuntuvat katkeavan jatkuvasti tai sitten pitäisi hitsata paljon lisä rautaa huolella
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
onko teillä tietoo puuilon akuista,kun leylantista vanha akku tuli täyteen ikään ei ota virtaa vastaan. puuilossa näyttää olevan 130-180ah akkuja,ainakiin niissä on akku veden lisäys korkit, että voi lisäillä vettä
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kesäharrastekoneisiin olen käynyt akkuliikkeestä hakemassa halvalla talvella hyytyneitä akkuja, 10-20eurolla kipale. Toimivat kesäaikana loistavasti, mutta talvi hyydyttää jo.. Jossain on pakko pihistellä että voi koneharrastusta tarpeeksi laajana harrastaa
"Virkaa" tekevissä käyttökoneissa kyllä on uudet laatu-akut aina hommattu kun tarvetta on ilmennyt, kerran se vain kirpaisee
"Virkaa" tekevissä käyttökoneissa kyllä on uudet laatu-akut aina hommattu kun tarvetta on ilmennyt, kerran se vain kirpaisee
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
ostan varmaan boshin johon voi lisätä vettä
leluland kirjoitti: onko joku tehyt leylattiin uusia nostovarsia,kun nuo nykyiset tuntuvat katkeavan jatkuvasti tai sitten pitäisi hitsata paljon lisä rautaa huolella