Traktorin renkaista
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
On tälläkin kyläl kolmos nuhvis Englantilaiset ilmat kumeis, puheiden mukaannuhvi63 kirjoitti:Mutta onko siellä brittiläistä meri-ilmaakari t kirjoitti:Alkuperäinen dunloppi on minunkin 58 kolmosnuhvissa toisessa takasessaTässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä
-fiigumies-
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei missään nimessä ainakaan Trelleborgia, koska niissä ei saa käyttää ketjuja. Jos ketjutta pärjää niin sitten varmasti ihan hyvä vaihtoehto.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Mulla on Casessa 5500h mittarissa, alkuperäiset GooYearit takana, rivoista aavistus kulunut, edesä melkein sileät. Itsekin olen maantiellä ajanut asfaltilla tuhansia kilometrejä. Lujat on, mutta pitävätkin jäällä. -60 luvun Goodyeareja löytyy kaksi paria, yksi pari -70 luvulta. Ihan hyviä vielä.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
V-M kirjoitti:Trelleborissa ei saa käyttää ketjuja,aika hyvä vitsi,lähes kaikilla joilla traktori on metsäkäytössä ammattimaisesti niin alla on trelleborit ja taatusti ketjut
Teillä on isännillä sitten ylimääräistä rahaa ostaa 10 000 € rengassatsi talveen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kait niillä merkeillä kohta saa enää edes ajaa, ettei hajoa.......
Mihinköhän tuollainen perustuu, mielestäni täällä pohjoisemmassa on aivan normaalia käyttää talvisin ketjuja pihojen auraus ja metsähommissa.....
Mihinköhän tuollainen perustuu, mielestäni täällä pohjoisemmassa on aivan normaalia käyttää talvisin ketjuja pihojen auraus ja metsähommissa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Niimpä, itel on yleens ollu fiiatis ketjut niinku leukussaki oli, ei oo voortis eikä viiatis ketjui nyt, tosin olekkaa kun yks pari ketjui..
-fiigumies-
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Eipä niitä pahemmin edes tarvisi kun ei luntakaan ole..fiigumies kirjoitti:ei oo voortis eikä viiatis ketjui nyt
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Asiaa on tutkittu ja oppirahat valitettavasti kolleega maksanut
Sanokoot VM mitä tahansa, maahantuojien ja myyjien mielestä maataloustraktorin renkaissa ei tarvitse nykyään ketjuja vain nastat riittää ja ovat sallitut ainoastaan lisäpidon aikaan saamiseksi. Ketjujen asentaminen renkaisiin lopettaa takuun välittömästi.
Trelleborg TM800 sarjan renkaat eivät kestä ketjuja talveakaan urakointiajossa särkymättä. Kumi rispaantuu rikki todella nopean salakavalasti kupeista ja rengas pettää.
Suomessa myydään ainoastaan kahta rengasta johon ketjujen asentaminen on sallittua.
Ensimmäinen on Alliance Multiuse 550, ja toinen Nokian TRI-2 Extreme Steel (siis perus tri-2 renkaaseen ei saa asentaa ketjuja).
Sanokoot VM mitä tahansa, maahantuojien ja myyjien mielestä maataloustraktorin renkaissa ei tarvitse nykyään ketjuja vain nastat riittää ja ovat sallitut ainoastaan lisäpidon aikaan saamiseksi. Ketjujen asentaminen renkaisiin lopettaa takuun välittömästi.
Trelleborg TM800 sarjan renkaat eivät kestä ketjuja talveakaan urakointiajossa särkymättä. Kumi rispaantuu rikki todella nopean salakavalasti kupeista ja rengas pettää.
Suomessa myydään ainoastaan kahta rengasta johon ketjujen asentaminen on sallittua.
Ensimmäinen on Alliance Multiuse 550, ja toinen Nokian TRI-2 Extreme Steel (siis perus tri-2 renkaaseen ei saa asentaa ketjuja).
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Suksi nyt Joonas jo mutkille,taatusti on muitakin merkkejä jotka ketjujen käytön kestää,ristikudosrenkaat yleisestikin. On taas esson paarissa nyt istuttu ja kuunneltu viisaampia
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On varmasti ristikudoksisissa metsärenkaissa ketjun sallivia, mutta nykyään yleisesti urakoinnissa olevissa traktoreissa ei juuri niitä näy... suurinosa on tätä rättirengasta käytössä. Siksi unohtui mainita.nuhvi63 kirjoitti:Suksi nyt Joonas jo mutkille,taatusti on muitakin merkkejä jotka ketjujen käytön kestää,ristikudosrenkaat yleisestikin. On taas esson paarissa nyt istuttu ja kuunneltu viisaampia
Esimerkiksi minun Continental Contract AC85 renkaisiin ei saisi ketjuja asentaa. Ja näkyy kumilaatu olevan sellainen, että jo n. 100 tunnin kohdalla on kupeet hieroutuneet kevytketjuilla melko rumiksi
Jos oikein muistan niin koko oli 540x80-38 johon ei saanut ainakaan muuta tieajoon ja urakointiin sopivaa rengasta kuin nuo kaksi joissa ketjuja saa käyttää.
Vianorilta ilmoitettiin ykskantaan, että ei neliveto ketjuja tarvitse, siksi koko asiasta ei asiakkaille tiedoteta mitään kun ei muka ole mitä tiedottaa asiasta... outo asenne.
Valtralla on menossa iso jupakka Trelleborgin takuiden takia kuulema ja nyt on tullut ohje myyjille, että mikäli asiakas välttämättä haluaa trelleborgin mäystimet alle, kirjataan vielä kauppakirjaan erikseen, että ketjujen käyttö kielletty.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Miulla Voortissa samat contit ku siulla,ei oo syöny kuvetta mutta hakkua kyllä senkin eestä,ketjuina 11mm tapiot,7talvea olleet ketjut pyörissä,hakuissa isot repeämät jo,seuraavat kumit on made in russia,made at real rubber
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuinka vanhat? Onko sinulla jo niin uudet, että on se hakun ja renkaan pitopinnan sivureunassa se vahvikepulliste?
Kumilaadut vaihtelevat "samassakin" renkaassa, kun ne "kehittyvät". Tehdään paskaa vailla vastuuta....
Kumilaadut vaihtelevat "samassakin" renkaassa, kun ne "kehittyvät". Tehdään paskaa vailla vastuuta....
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.