Vähintään, on minun mielipide näin näkemättäkin. 400e voisin tarjota itse (mutta en siitä enää enempää) jos moista näköpiirissä olisi.Osmo_ kirjoitti:Eli tosta kannattaa maksaa pari-kolme sataa.
.
Nuffield 4/65 '67
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Osaatteko sanoa että millainen on tuon kustannusarvio kun siihen joutuu uusimaan varmaankin
-Putket
-Männät ja männänrenkaat
-Venttiilit ohjureineen ja seeteineen
-Suuttimet
-KK ja RK -laakerit
-Tiivisteet
-Laturi
-Startti
-Kytkin (talousmalli)
-Renkaat
-Vaihteistoon laakerit ja tiivisteet
Ja onko järkevää ruveta tälläistä räpeltämään vai jättääkkö maatumaan nurkan taakse? Opinnäytetyöksi siis kaavailin ja työntekoon
-Putket
-Männät ja männänrenkaat
-Venttiilit ohjureineen ja seeteineen
-Suuttimet
-KK ja RK -laakerit
-Tiivisteet
-Laturi
-Startti
-Kytkin (talousmalli)
-Renkaat
-Vaihteistoon laakerit ja tiivisteet
Ja onko järkevää ruveta tälläistä räpeltämään vai jättääkkö maatumaan nurkan taakse? Opinnäytetyöksi siis kaavailin ja työntekoon
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ehkä 2000 + jotain ?? päälle, jos nuo kaikki laittaa uutta......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Laita kuntoon vaan,nuo viimeiset nuhvimallit ovat verraten harvalukuisina enää suomessa,kun ei uutenakaan paljoa niitä tullut.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Onkos tämmöistä sitten järkevää kunnostaa ihan työkäyttöön? Kun tarvitsisin traktorin kylvinkoneen eteen. Onko tollaisessa touhussa mitään itua tänä päivänä kun tila on 20ha?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Öö, no ompa sellainen kysymys, että joka vastaajalla voi olla eri vastaus...Osmo_ kirjoitti:Onkos tämmöistä sitten järkevää kunnostaa ihan työkäyttöön? Kun tarvitsisin traktorin kylvinkoneen eteen. Onko tollaisessa touhussa mitään itua tänä päivänä kun tila on 20ha?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllähän tuon kunnostus ihan järkevältä tuntuu, minun mielestäni Ite kun olen kunnostanut tuota 4/ 65:sta, kallein yksittäisen komponentin kunnostus tuli maksamaa 1150 €, kysessä ruiskupumppu Lisäksi uudet putket, männät, login oikaisu, kaikki mahdolliset puslat, stefat, kaksoiskytkin remontti, varmaan euroja mennyt reippastikin yli 2000:nnin.Osmo_ kirjoitti:Onkos tämmöistä sitten järkevää kunnostaa ihan työkäyttöön? Kun tarvitsisin traktorin kylvinkoneen eteen. Onko tollaisessa touhussa mitään itua tänä päivänä kun tila on 20ha?
Vielä osittain kasausta vailla, varmaan jos lämpötilat pysyy tallaisena niin tulevalla viikolla otan työn alle.
Niin ja 3000 neliön tontilla asun, tuon kun saan kasaa niin kuusi ajokuntoista nuhvia näinkin pienellä tilalla, pari projetia odottamassa kunnostusta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Mutta 3000m² tontilla ei ole paljoa maata viljeltävänä Tohon projektiin saakin upotettua yhdet kesätyörahat. Ole tässä nyt kahden vaiheilla että alkaako vai eikö ala... PRKL! Se hommassa eniten kyrsii että kun vehje on ollut taivasalla niin moottori on tod. näk. jämähtänyt KOHTUU tiukkaankari t kirjoitti:Kyllähän tuon kunnostus ihan järkevältä tuntuu, minun mielestäni Ite kun olen kunnostanut tuota 4/ 65:sta, kallein yksittäisen komponentin kunnostus tuli maksamaa 1150 €, kysessä ruiskupumppu Lisäksi uudet putket, männät, login oikaisu, kaikki mahdolliset puslat, stefat, kaksoiskytkin remontti, varmaan euroja mennyt reippastikin yli 2000:nnin.Osmo_ kirjoitti:Onkos tämmöistä sitten järkevää kunnostaa ihan työkäyttöön? Kun tarvitsisin traktorin kylvinkoneen eteen. Onko tollaisessa touhussa mitään itua tänä päivänä kun tila on 20ha?
Vielä osittain kasausta vailla, varmaan jos lämpötilat pysyy tallaisena niin tulevalla viikolla otan työn alle.
Niin ja 3000 neliön tontilla asun, tuon kun saan kasaa niin kuusi ajokuntoista nuhvia näinkin pienellä tilalla, pari projetia odottamassa kunnostusta
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Vaikka pistät kuntoon tuossa kunnossa olevan värkin ja laitat rahaa siihen niin silti on parempi kuin joku mukamas hyvänä ostettu. Kun itse tekee niin voi saada hyvänkin. Kytkimen saa käytettynä yksöismalliin varmasti edullisesti, jos renkaat on 38' niin yleinen paripyöräkoko ja edullinen. Vanhat männät voi olla hyvätkin, ja runkolaakerit harvemmin kulahtaa toimenpiteitä vaatien.
Minä ajattelin laittaa nuffin kylvimen veturiksi. Viljeltyä 35ha, omaa reilu 24ha.
Minä ajattelin laittaa nuffin kylvimen veturiksi. Viljeltyä 35ha, omaa reilu 24ha.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuleehan ne männät sieltä kaikkine putkineen ylös jos ei muuten,putket varovasti halki ja männät esim soodapuhallukseen,ei ongelmaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Mahtaisiko moottoriin saada eloa kun ottaisi vanhat, ehkä jopa vetiset öljyt ulos ja kirjaimellisesti täyttäisi moottorin pööllä? Ihan imu- ja pakosarjasta naftaa sisään. Olisi sitten aihiona edes pyörivä moottori. Kuinkas helposti tollainen olisi voinut saada pakkasvaurion? Koneessa on varmaankin ollut ihan 50/50 seos sisällä mutta onko sinne voinut päästä jostain raakaa vettä?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minä yritin syksyllä irroittaa mäntiä putkineen, ei lähtenyt lyömällä niinkuin täällä oletettiin.
Kapiakseli irti, pudotin noin 70 mm paksun, toisesta päästä noin 40 mm paksun, pituus noin 300 mm rautajöötin männän päälle, kertakopsauksella mäntä irti, hoonasin karkealla, pyöreällä teräsharjalla öljyn kera ruosteet pois putkesta, ja kas kummaa männät lähti yläkautta tosi helposti. Sitten vain ulosvetäjällä putket irti, oli tosi tiukassa mutta hyvällä ulosvetäjällä saatiin putket irti, oli tosi tiukassa.
Harmitti niin vietävästi kun menin hakkaamaan pajavasaralla putkia mäntineen irti, meni männät paskaksi, putkien alalaidoista lohkeili vain palasia, eikä liikahtanut milliäkään.
Olis ollut hyvät männät, renkaitten urat kulumattomat, olis saanut vielä johonkin kolmoseen hyvät männät, mutta kokemus opettaa.
Kapiakseli irti, pudotin noin 70 mm paksun, toisesta päästä noin 40 mm paksun, pituus noin 300 mm rautajöötin männän päälle, kertakopsauksella mäntä irti, hoonasin karkealla, pyöreällä teräsharjalla öljyn kera ruosteet pois putkesta, ja kas kummaa männät lähti yläkautta tosi helposti. Sitten vain ulosvetäjällä putket irti, oli tosi tiukassa mutta hyvällä ulosvetäjällä saatiin putket irti, oli tosi tiukassa.
Harmitti niin vietävästi kun menin hakkaamaan pajavasaralla putkia mäntineen irti, meni männät paskaksi, putkien alalaidoista lohkeili vain palasia, eikä liikahtanut milliäkään.
Olis ollut hyvät männät, renkaitten urat kulumattomat, olis saanut vielä johonkin kolmoseen hyvät männät, mutta kokemus opettaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei ne nesteet omineen vedeksi vaihdu,jos ei syöttöpumpun takaa ole lohko halki,niin se on ehjä muualtakin.Osmo_ kirjoitti:Mahtaisiko moottoriin saada eloa kun ottaisi vanhat, ehkä jopa vetiset öljyt ulos ja kirjaimellisesti täyttäisi moottorin pööllä? Ihan imu- ja pakosarjasta naftaa sisään. Olisi sitten aihiona edes pyörivä moottori. Kuinkas helposti tollainen olisi voinut saada pakkasvaurion? Koneessa on varmaankin ollut ihan 50/50 seos sisällä mutta onko sinne voinut päästä jostain raakaa vettä?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei kannata rueta naftalla liottelemaan, raakasti vain kone irti ja hajalleen.Osmo_ kirjoitti:Mahtaisiko moottoriin saada eloa kun ottaisi vanhat, ehkä jopa vetiset öljyt ulos ja kirjaimellisesti täyttäisi moottorin pööllä? Ihan imu- ja pakosarjasta naftaa sisään. Olisi sitten aihiona edes pyörivä moottori. Kuinkas helposti tollainen olisi voinut saada pakkasvaurion? Koneessa on varmaankin ollut ihan 50/50 seos sisällä mutta onko sinne voinut päästä jostain raakaa vettä?
Jos konessa on 50/50 nesteseos sisällä niin ei varmaa ole pakkasvaurioita.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kakkonen ja tai kolmonen on nelipyttyisestä jumissa jos piipusta "satanut". Ykkönen ja nelonen luultavasti säästyneet.. Parhammassa tapauksessa pärjäät putkilla, uusilla o-renkailla ja männänrenkailla pariin mäntään. Kansi koneistamolle ja uudet suutinkärjet, pumppuun crc:t heti alkajaisiksi ja nitkuttelua. Sitten kun on savut ja toimivuus kokeiltu niin muita operaatioita.
Mä totesin että vaihdan kaikki stefat kokolaitteeseen, uudet letkut, kaikki kumiosat..
Mä totesin että vaihdan kaikki stefat kokolaitteeseen, uudet letkut, kaikki kumiosat..