Traktorin renkaista
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Mitkäs renkaat ois hyvät traktoriin? Yhen kyläläisen kans tuli tänää juteltua niin näytti olevan sen jontikas kleberit takaan ja naapurin -06 vuosimallin massikas taitaa olla kleberit kans, sillä on -12 vuode jontikas contit, itel fiiatis takaan todennäkösesti alkuperäset pirellit, edes 10v vanhat kormoran ekopro, halkeilleet on jo, vaik katon alla säilytetää, toine etune paikattu kerran kun hiertäny sisäkumin puhki, voortis on takaan melko uudet taurukset, mitkäs ne ois hyvät? Fiiattii pitäs uusii kumit 3v sisäl..dneproshina on ainaki jotkut suositellu..
-fiigumies-
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Varmaan jotain itämerkkiä tulisi itse suosittua, hintaero kuitenkin länsimaisiin merkittävä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Aikamoinen mielipide, mutu-tuntuma, hinta, ym kysymys kaikkineen.......
Riippuu tietty paljon ajoista, kaverilla oli valtras Contin AC85:set kesti noin kympin ( 10.000H ) , josta paljon paljaalla asvaltilla ajoa ( ehkä 80/10 suhteessa sorateihin, loppu 10 pellolla ), ei metsäajoa lainkaan...
Ja hinta-laaatu-ajosuhde , se on vaikeasti määriteltävä, mikä olisi paras, jne.....
Riippuu tietty paljon ajoista, kaverilla oli valtras Contin AC85:set kesti noin kympin ( 10.000H ) , josta paljon paljaalla asvaltilla ajoa ( ehkä 80/10 suhteessa sorateihin, loppu 10 pellolla ), ei metsäajoa lainkaan...
Ja hinta-laaatu-ajosuhde , se on vaikeasti määriteltävä, mikä olisi paras, jne.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
jusape kirjoitti:Aikamoinen mielipide, mutu-tuntuma, hinta, ym kysymys kaikkineen.......
Riippuu tietty paljon ajoista, kaverilla oli valtras Contin AC85:set kesti noin kympin ( 10.000H ) , josta paljon paljaalla asvaltilla ajoa, ei metsäajoa lainkaan...
Ja hinta-laaatu-ajosuhde , se on vaikeasti määriteltävä, mikä olisi paras, jne.....
Minulla on Leylandissa tuommoiset AC85:t ja en kyllä suosittele, kuin laiturin reunaan suojaamaan hinaajan maalipintaa lähikontaktilta. Vanhoissa lähes täysin sileissä Good Yeareissa oli ihan sama pito, ellei jopa parempi. Varsinkin takaperin pito ihan olematonta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Ihme ettei nuo fiiatin takakumit oo hajonnu mettä ajos, kivikos ja kannokos tuli syksylkii ajettua, sisäkumit on kuitenkin, paikattu 5 vuoden sisäl monta kertaa..puhkeamiseen ei oo ollu kertaakaa syytä..
-fiigumies-
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Oliko klebereissä pienet kohoutumat ripojen välissä itse näin kun ostin käytetyn kleberin, lahosija nopeammin kuin good year, jos metsässä ajaa onko hyvä lisätä painetta renkaaseen, ei niin helposti joku puun kanto lävistä rengasta
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Ainakin nois klebereis oli pienet kohoumat..Jooseppi 1 kirjoitti:Oliko klebereissä pienet kohoutumat ripojen välissä itse näin kun ostin käytetyn kleberin, lahosija nopeammin kuin good year, jos metsässä ajaa onko hyvä lisätä painetta renkaaseen, ei niin helposti joku puun kanto lävistä rengasta
-fiigumies-
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Voortissa on nuo Contin 85set,en suosittele kellekkään,ketjut syö rivat kun on niin muoviset renkaat,eikä pidä kuin pellolla,en tykkää.Olivat melkein uudet kun kone meille tuli,nyt ovat kärsineen näköiset,tunteja tullut n.tuhat meilläoloaikana. Leukussa vanhat Goodyearit,ei näytä menevän puhki metsäajossakaan,vaikka ovat jo aika murtuneet.(huomenna tietysti räjähtää kun lähen puunajoon )
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 35
- Liittynyt: 21 Marras 2011, 21:17
- Konekalustoani: Valtra A-95,Fiatagri 82-94,Super major ja Deutz D-15 Sampo 680H
- Paikkakunta: Alajärvi
Michelinit kestää tieajoa ja ei näytä murtuvankaan,mutta tosi liukkaat talvella Valtrassa ollu vuoden Mitakset,parhaat mitä mulla ollu,hyvä talvipito ja menee tasaisesti tiellä.Myös pellolla hyvät.Fiiattiin ostin viikolla eteen BKT renkaat,vaikuttas ihan kelpo renkailta.Jos mehtään aikoo,ei kannata kovin kalliita ostaa,ku voi jäädä käyttöikä lyhyeks..
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Bkt renkaat on vallussa edessä, ja pikkufoordissa joka nurkassa. Toinen 3000;n eturengas on halkeillut aikaslailla, mutta olivatpa edukkaat renkaatkin. Jos ja kun pitää nuhviinkin renkaita hankkia niin en epäröi itäisten maiden mallistoja
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Nykyrenkaat aika liukkaita, sellainen nollakeli niille paha.
Contit muuten aika mittatarkkoja ja misukat myös.
Meinaan, ettei heijaa maantiellä, vaikka kulkis kovempaa.
Ennen oli kutijaarissa hyvä pito, vaan muovista nekin nyt.
Pirun kalliita on kunnon renkaat ja hintoja kannattaa vertailla.
Tekeekö Dundlop enää renkaita traktoriin??
Ne oli nuffissa ensiasennus renkaat ja kesti hyvin, kovaakin käyttöä,
ympäri vuoden
Contit muuten aika mittatarkkoja ja misukat myös.
Meinaan, ettei heijaa maantiellä, vaikka kulkis kovempaa.
Ennen oli kutijaarissa hyvä pito, vaan muovista nekin nyt.
Pirun kalliita on kunnon renkaat ja hintoja kannattaa vertailla.
Tekeekö Dundlop enää renkaita traktoriin??
Ne oli nuffissa ensiasennus renkaat ja kesti hyvin, kovaakin käyttöä,
ympäri vuoden
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä50v nuffilla kirjoitti:Nykyrenkaat aika liukkaita, sellainen nollakeli niille paha.
Contit muuten aika mittatarkkoja ja misukat myös.
Meinaan, ettei heijaa maantiellä, vaikka kulkis kovempaa.
Ennen oli kutijaarissa hyvä pito, vaan muovista nekin nyt.
Pirun kalliita on kunnon renkaat ja hintoja kannattaa vertailla.
Tekeekö Dundlop enää renkaita traktoriin??
Ne oli nuffissa ensiasennus renkaat ja kesti hyvin, kovaakin käyttöä,
ympäri vuoden
Ollut talossa uudesta asti,tarkoilla isännillä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Alkuperäinen dunloppi on minunkin 58 kolmosnuhvissa toisessa takasessaTässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mutta onko siellä brittiläistä meri-ilmaakari t kirjoitti:Alkuperäinen dunloppi on minunkin 58 kolmosnuhvissa toisessa takasessaTässä kylällä on kolmosnuhvi,josssa on toisessa dunlop takarenkaassa yhä Englantilaiset ilmatkin sisällä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.