leyland vedossa

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

06 Tammi 2014, 20:48

taidan kyllästää kärrin ratapölkky kyllästeellä kokonaan. onko kenelläkään kokemuksia tuosta ratapölkky kyllästeestä :?:
Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

24 Tammi 2014, 22:04

Englantilainen yhdistelmä, vetävä / työntävä dolly ja puoliperävaunu kuulapäänuffissa:

http://www.flickr.com/photos/35455701@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/35455701@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

25 Tammi 2014, 10:17

ja 6/98 kin lipsahtanu konehuoneeseen :D 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
leluland
Nuhvitietäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
Paikkakunta: pohjois-savo

25 Tammi 2014, 15:08

leylantilla vois vetää sitte kun kärry on valmis jotai 12t. ei kippi jaksa nostaa tuosta enemmän 8)
pitäähän se jokin rajoitus olla ettei nyt yli kuormiks mene :lol:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

26 Tammi 2014, 19:08

Joo, kyllä varmasti vetää saman verran kuin kokoluokkansa muutkin merkit, varmaan vähän enemmänkin. Oikein isoilla kuormilla peruuttaessa kymppivaihteisen ollessa kyseessä pakin nopeus tosin lienee hieman rajoittava tekijä riippuen olosuhteista. Vetokoukun pultit vaan kannattaa tarkistaa että ovat kiinni niin ei hakkaudu repun kierteet väljiksi koukkutyypistä riippuen.
50v nuffilla kirjoitti:Tulihan tuota 80-luvulla 13 t kalkkikuorma mukavasti perässä.
Kärryn renkaat ei vain meinannu kestää..
Sitkeästi vetää, ei tarvii terveisiä ajella :D
Mikä malli oli nimim. 50v nuffilla kalkkikärryn veturina, neliveto :?:
leluland kirjoitti:hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
No oman jyväkärryn joskus lahosuojalla käsitellyt laidat käsiteltiin lähemmäs kymmenen vuotta sitten uudelleen lidlin ruskealla aitalasuurilla, kun oli ulkosäilytys tehnyt tehtävänsä sille lahosuojalle. Ihan hyvän tuntuista ainetta, tosin nykyään kärryäkin säilytetään sisällä.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
50v nuffilla
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
Paikkakunta: Keski-suomen akseli

26 Tammi 2014, 21:44

Leyland 704 oli se jolla kalkkikuormia kiskoin.
Siinä oli kyllä kaikki pollet tallella :D
Vastaa Viestiin