leyland vedossa
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
taidan kyllästää kärrin ratapölkky kyllästeellä kokonaan. onko kenelläkään kokemuksia tuosta ratapölkky kyllästeestä
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Englantilainen yhdistelmä, vetävä / työntävä dolly ja puoliperävaunu kuulapäänuffissa:
http://www.flickr.com/photos/35455701@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/35455701@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/35455701@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/35455701@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
leylantilla vois vetää sitte kun kärry on valmis jotai 12t. ei kippi jaksa nostaa tuosta enemmän
pitäähän se jokin rajoitus olla ettei nyt yli kuormiks mene
pitäähän se jokin rajoitus olla ettei nyt yli kuormiks mene
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Joo, kyllä varmasti vetää saman verran kuin kokoluokkansa muutkin merkit, varmaan vähän enemmänkin. Oikein isoilla kuormilla peruuttaessa kymppivaihteisen ollessa kyseessä pakin nopeus tosin lienee hieman rajoittava tekijä riippuen olosuhteista. Vetokoukun pultit vaan kannattaa tarkistaa että ovat kiinni niin ei hakkaudu repun kierteet väljiksi koukkutyypistä riippuen.
Mikä malli oli nimim. 50v nuffilla kalkkikärryn veturina, neliveto50v nuffilla kirjoitti:Tulihan tuota 80-luvulla 13 t kalkkikuorma mukavasti perässä.
Kärryn renkaat ei vain meinannu kestää..
Sitkeästi vetää, ei tarvii terveisiä ajella
No oman jyväkärryn joskus lahosuojalla käsitellyt laidat käsiteltiin lähemmäs kymmenen vuotta sitten uudelleen lidlin ruskealla aitalasuurilla, kun oli ulkosäilytys tehnyt tehtävänsä sille lahosuojalle. Ihan hyvän tuntuista ainetta, tosin nykyään kärryäkin säilytetään sisällä.leluland kirjoitti:hypätään vähän asiasta, mutta millä kannattais käsitellä peräkärryn puuosat? olisko terva hyvä vai bilteman ratapölkky kylläste.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 14 Loka 2013, 19:13
- Konekalustoani: 4/60-Ukko-Mestari 64 10/42 66 MF 165 DEUTZ 6-koneella VALTRA
- Paikkakunta: Keski-suomen akseli
Leyland 704 oli se jolla kalkkikuormia kiskoin.
Siinä oli kyllä kaikki pollet tallella
Siinä oli kyllä kaikki pollet tallella