Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

28 Joulu 2013, 19:57

ei nyt ihan mutta melkein läheltä liipaa.. aina kun naureskellaan muitte maiden tuotoksille niin naapurilta loppuu huumorin taju suomi tuotteen kanssa...
viime vuonna uutena ostettua pikkuvaltra kaikilla sähköpimputtimilla.. malli on a95.

nyt inan yli tuhannen tuntia ajettu, vaihdettu syöttöpumppu, moottorin ohjain boxi, moottorin johtosarja, hydrauli pumppu, voiman ulosottoon romppeita 2 kertaa. suunan vaihtajan kepin olen kerran laittanu takaste, kytkinpolkimen jousi katkennu, ahdin oli uutuudeltaa löysällä ym.. yhden kerran olen ajannut kun ei kärryä saatu lopun viimein koukusta kuin huollossa, vieläkään ei lähde välttämäti ihan joka aamu käymään ja tänään kun tuli kärriä hakemaan lainaan niin kaukaa äänestä 502 malliksi arvelin, huoltoon menossa taasen kuulema.... eikä ole sitten mitään vinoilua tai liijoittelua.. tilalla vuotta vanhempi karvalakki valtra, toiminut moiteetta ja 90 luvun ? mx case. sitkein kone oli minusta tuohon uusimpaan valtraan vaihodssa mennyt vm 90 900 sarjan xl case, öljyjä vaihdeltu ei tehty muuta.

ihmeen pitkä pinnanen on ollut, itse olisin jo kyllä ruvennut vaatimaan kaupan purkua, eli ei suomessakaan ilmeisesti aina osata.. vai onko tuo edes suomi tuote vai brasilian tuotoksia suomilipulla?
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

28 Joulu 2013, 20:01

Joku mättää mallinumeroinnissa?

Jos viimevuoden malli, niin syöttöpumppua ei ole... 95:ssa on, mutta niiden valmistushan loppui jo 08.

Vetokoukun ylössaanti säätöhomma...

johtosarja ja boksi kuulostaa, että olisi hitsattu jotain koneen perässä ollutta konetta kenties?

Käynnistysongelmiin pitää kyllä löytyä syy, onko kaverilla mitään omatoimista mahdollisuutta tarkastaa perusasioita?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

28 Joulu 2013, 20:09

Se boksi siinä tulipellissä, saa myös iikoohoosta... Ei muista nimeä, joku rele tai vastus. Ihan ehjiä koneita ihmetelty ja latailtu sen vuoksi ehjiä akkuja

Brassiperse oli paree kuin turkkilainen. Ainakin yhden 865 tiedän jolla on kymppitonni ylikin mittarissa, kytkin on tehty vain 8)
valmet
Vitos -nuffisti
Viestit: 42
Liittynyt: 12 Helmi 2008, 17:11
Paikkakunta: Kontiolahti

29 Joulu 2013, 09:08

Keksitty koko juttu kun ei ees koneen mallia tiedä vuosimallista puhumattakaan :roll:
Valmet 500
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

29 Joulu 2013, 11:11

juu keksittyä on, selkeetä propapakadaa.. voi pullakaffeel tulla käymään niin käydään tuossa juttusilla, kertoo kyllä mieluusti vermeen ominaisuuksista.
miks tarviis moista keksiä? vai käykö valmetti miesten omalle tunnolle että nuissakin voi vikoja olla?

juu tarkaa vuosimallia en muista, lasissa tarra että joulupukin virallinen versio... mutta viime heinätöissä reipaan tuhannen tuntia mittarissa mutta joko 2012 tullut tai ihan loppuvuodest 2011, en näe tarpeelisesksi pitää kirjaa naapureiden ja asiakaiden koneitten tarkista vuos malleista.
jos remonttihommiin soitettaan niin osia hommatessa utelen vuosimallit.
mutta A95 tuo on.. jäi elävästi mieleen turvevaraston ovi talkoissa kun vanha isäntä meinas "tarkottaa toi 95 nokassa 95,ttä vikaa"

en ole sitä suunan vaihtajan keppiä ja turbon kiinni ruuvausta enempää takuun alaiseen vermeeseen touhunnut.. ku keppi irtos paskauumassa niin ajoon piti saada, ja ahdin rötkötti sitten irti kun äestä kävi pihasta hakemassa niin laitoin pari pulttia ja kehotin soittelemaan sinne uupuvan tiivisteen.

käymään lähtemättämyyteen kävi huollossa,suoraan lainaten "laittovat isomman akun ja polttoaine puolelle vaihtovat jottain isompaan, syttöpumpun tai jotain sinnepäin" en ruvennut kyselemään tarkemmin, tai kuittia asiasta, jos tuo on pumppusuutin malli niin ilmeisesti ovat suuttimia vaihdelleet.

tuolla ite isänällä ei kyllä jakoavain kädessä pysy ja vanhempaan kalustoon olen siellä huollot ja remontit käynnyt tekemässä..
eli sen uudemman valtra perässä ei ole mitään hitsattu, vetokoukku eli silloin suostunut liikuumaan mihinkään suuntaan, samassa huollossa laittoivat niittosilppurille sähköpistokeen, oli hienosti vedetty takakarmin yli ja peltilätkä yhdellä peltiruuvilla takapeltiin, eli johto joka kerta plitissä kun veti ikkunan auki.
ja kylllä takuun omaavassa vermeessä pitäisi omatoimi roplaamisen olla nolla...
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Joulu 2013, 11:21

Ei käy mielelle, mutta moni asia tuntui niin sekoilevalta, että jotain pitää tarkentaa.

A95 mallia valmistettiin 2008 vuoteen asti, eli se on jo 5 vuotta vanha, viat voi olla myös käyttäjien jäljiltä tuohon ikään, uudesta ei pidä puhua vaikka tunteja on noin vähän. Takuutahan sellaiseen ei voi saada enää tässä vaiheessa (varaosatakuu jos ostettu liikkeestä käytettynä oliko 3 kk)

Se ei ole pumppusuutin kone, vaan syöttöpumppu on Boschin jakajapumppu, ja normaali moottori noilta osin. Pumppusuutinta ei ole traktoreissa kuin deutsissa muistaakseni.

Kun rupeaa kritisoimaan niin tuo todelliset faktat pöytään, essonbaarijutuilta alkaa heti haista jos epätarkkuuksia tiedoissa ja väitteissä.

Oikein rasakka kuski saa sen mekaanisen suunnanvaihtajan kepin kyllä lattiasta irtoamaan, yksi isäntä sai sen täälläkin poikkiasti, parin suunnanvaihdinremontin välissä... ei nääs koe tarvitsevan kytkintä aina...

Vitossarjaahan se oli minun entinenkin, ja hyvä kun siitä eroon pääsin...

Käynnistysongelmaa siinä oli myös, ja se korjaantui nähtävästi tässä tarkoitetun "moottorinohjausboksin" eli startin apureleen vaihdolla (60 €).
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

29 Joulu 2013, 14:24

voip olla että sotkenkin nuitten numerot.. jot se vanhempi mekaaninen versio on sit lie a95 ja tuo uudempi sitten a93..kumpikin sellaisella pyöreellä konepeitolla, molemmat tullee taloon uusina. täytyy ens kerran kurkata kun siellä käy mitä konepeitois lukee
vanhemassa mikä on huomattavasti paremmin toiminu on suunan vaihtaja lattiakepillä... tuossa murheellisemmassa versiossa sähkötikku ratin vieressä yhdellä suht hengettömällä ruuvilla ja sähkö kytkin.
kävin meinaan joulaattona virittääs uuden jousen tuonne polkimeen.

mutta takuun nihkeyttä kummastelin, paviljongissa kun yhtä aikaan käyttiin maatalous messuilla hankita vuonna niin pienen palautteen jälkeen lupasivat ottaa yhteyttä ja ottaa traktorin tehtaalle takaisin että käydään kaikki läpi.. koskaan tuota ei kuulema kuulunut ja jyväskylän valttorin taasen tuntui lähinnä antavan valohoitoa.
takkuilut kun alkoivat heti uutuudeltaan..

mut ei oo ensimäine kerta ku mallimerkinöissä tai tarkoissa vuosmalleissa menee itellä hutiin.. siitä syystä tullu lapulle otettua remontti kohteista tarkat tiedot.
valmeteista tunnistan 502 ja 702 mallit.. uudemmista pelkällä numerolla ei saa mielikuvaa, fiiateista ja nyykkäreistä ei sano numero sarjat mitään.
belaruksista nyt numeron perusteella joku haju, mutta ei niistäkään nee uudemmat muovikonepeittoset...

maatalouden lisäks tulee leipä koneurakoinista ja koneen korjauksista, mutta kalusto mitä käyn enempi rassaamassa keskimääräisesti suht vanhaa tai työkoneita, mutta jos muuta ei oo oppinu niin kyllä joka merkissä yksilöitä on, hämmästyttänyt vain miten yhteen on onnistunut noin paljon keskittymään.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Joulu 2013, 14:39

No se, että se on a93 selittäisi jo enemmän, ja jos se on sillä hitekin suunnanvaihtimella, niin se on 93, mutta kun tunnuit olevan edelliskirjoituksissa niin varma niin siksi ihmettelin suuresti.

Se pieni vipu ei sovellu tosiaankaan rukkaskäsillä ajamaan oppineille, vaan on hienosti sormenpäillä ohjailtava, muuten varmasti jää kapula käteen... se on konstruktiona pysynyt samana 90 luvun lopulta asti, eikä se ole särkyvä komponentti jos sitä ei murra väkisin rikki, se kestää oikein käytettynä hyvin, mutta jos sitä opettaa sijoilleen samalla tavalla kuin vanhemmat keppikoneet vaatii vähän rusakempaa käyttöä, niin varmasti jää kahva käteen.

Commonrail siinä on, boschin pumppu on sama mitä isommissa, ja niitä on tehty paljon, erittäin herkkä vedelle ja epäpuhtauksille, tilatankeista tankkaaminen ei ole suositeltavaa, tai tilatankki putsattava vuosittain vähintään, mieluiten oltava vielä pumppusuodatin ja vedenerotin pumpussa!

Joskus sattuu se maanantai malli, ja pieniä juttuja on kaikissa uutena sekä vanhempana.

Suolahteen soitto jos ei homma toimi, kyllä takuukoneen pitää pelata.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

29 Joulu 2013, 17:28

ei tuossakaan keppiä rikki oltu saatu rusikoitua, oli see pien ruuvi päässy tippumaan, lukiteella laittelin ja nyt on se pysyny.
jotenkin jäänny mieleen see 95 nummero, jiääny varmaan vanhan isännän kommentista mieleen, suatto hänkin erehtyä... mutta no 90 sarjaa kuitenkin, ja eikös nuissa ole vielä 92 mallikin?
4 pyttynen ahtimella ja välijäähyttimellä tuo ainakin on...

tilatankista tuollakin tilalla tankataan kun huoltoasemille täältä matkaa.. ihan kerta vuoteen ei tyhjenettä mutta kerran parissa vuodessa.
mutta jos laite suunnitellaan suomen oloihin niin lie pitäsi kestää pakasta ja kosteutta, toisin kuin esim. diesel avant.. saa säilyttää leivin uunin päällä ettei pummpu oo täynnä kondessio töhnää.

nyt käsitääksein syksyl takuu loppunu, ja ei suolahteen yhteyden otot tuonnu takuun aikana asiaan parannusta.
ja jyväskylän valttorilla yhden kerran quikien kuormain lohkoon vaijerin hakeneena ei sielläkään palvelu kyllä päätä huimannut.
en nyt sano vaijerin mittoja kun en enää muistaa, mutta lyhempi tai pitempi olis ollu hyllyssä ja kehuttiin että ei tämmöstä oo olemassa.
arvelin epäillä että lie on ku tiskillä moinen retkottaa.. oli vastaus "nii joo kyllä kait tämmönen tilaamalla saadaan"
jotenkin hirveän vaikean oloista oli saada tilaus aikaiseski eikä luvattua puhelin soittoa vaijerin saapumisesta lupauksesta huolimati tullut.. vaijeri kyllä tuli noin viikossa.

mutta lähinnä tuossa ihmetytti se että olen aina pitänyt laatuheittoja venäläisten vermeiden ominaisuuksin ja kun niin monesta tuutista on vuosien varrella sitä ylivertaista suomilaatua paasattu niin ei lie pitäsi tarkassa laadun valvonassa moisia maanatai kappaleita tulla..

mitä siihen suomilaatuun tulee niin muutaman vuoden ollut ja tämän talven loppuun meikäläisenkin peukalon jälki monen erimerkkisen suomalaisen maatalous koneen komponentin alkuvaiheessa... ja kyllä tahtoo olla että halvat tuotantokustanukset menneet laadun edelle, ja se kuinka suuri osuus on suomessa koneistettu ja mistä materiaalit...
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Joulu 2013, 17:39

hmmm...

nyt ei taas täsmää. Onko varma, että kone on nelonen? Hitech voimansiirrollista A-sarjalaista on ollut tietojeni mukaan protoina neloskoneella, mutta ei tuotantoasteella kuin commonrail kolmosella.

Turhan paljon asioita heittää nyt...

sori epäilykseni, mutta jos jotain alkaa todella kritisoimaan niin ettei aivan trolliksi syytettäisi niin vahvoja faktoja pitää takana olla.

A92 on A95 mallin tuoreempi painos. Eroina mm. sivupaneli jossa napit kahdessa rivissä ja cooleri kaikissa malleissa. Neloskone ja mekaaninen suunnanvaihtaja (kolmekeppinen siis kuten edeltäjä) siinäkin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

29 Joulu 2013, 18:24

Jokaisella merkillä on omat "maanantai" kappaleensa, aamen. :wink:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

29 Joulu 2013, 19:25

Valtun kanssahan lähdetään siitä että joko sopii hanskaan ja ajatuksiin, toisilla taas ei
Siitä jo mennään sitten, todennäköisesti toisen merkin-miehen mielestä kone on täys paska jollain pienellä vialla kun taas merkkilasit päässä vaihteiston vaihto kolmatta kertaa takuunalaiseen koneeseen on normaalia kulumista

Tokihan se olis kauhean tympeää jos kaikki olis aina samaa mieltä asioista :D

Jos maatalous jatkuisi niin uus kone olis ännä 110 vanhan hevosen teholuokassa, mutta nyt onnellisessa tilanteessa että vaikka pikkuharmaalla pärjää :)

tiedossa on että valtra ei ole mukavin, ei edullisin, ei laadukkain, ei kestävin
Ainut vaan joka sopii käteen...
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

29 Joulu 2013, 19:48

Nuffieldmaster kirjoitti:hmmm...

nyt ei taas täsmää. Onko varma, että kone on nelonen? Hitech voimansiirrollista A-sarjalaista on ollut tietojeni mukaan protoina neloskoneella, mutta ei tuotantoasteella kuin commonrail kolmosella.

Turhan paljon asioita heittää nyt...

sori epäilykseni, mutta jos jotain alkaa todella kritisoimaan niin ettei aivan trolliksi syytettäisi niin vahvoja faktoja pitää takana olla.

A92 on A95 mallin tuoreempi painos. Eroina mm. sivupaneli jossa napit kahdessa rivissä ja cooleri kaikissa malleissa. Neloskone ja mekaaninen suunnanvaihtaja (kolmekeppinen siis kuten edeltäjä) siinäkin.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

29 Joulu 2013, 19:50

Nuffieldmaster kirjoitti:hmmm...

nyt ei taas täsmää. Onko varma, että kone on nelonen? Hitech voimansiirrollista A-sarjalaista on ollut tietojeni mukaan protoina neloskoneella, mutta ei tuotantoasteella kuin commonrail kolmosella.

Turhan paljon asioita heittää nyt...

sori epäilykseni, mutta jos jotain alkaa todella kritisoimaan niin ettei aivan trolliksi syytettäisi niin vahvoja faktoja pitää takana olla.

A92 on A95 mallin tuoreempi painos. Eroina mm. sivupaneli jossa napit kahdessa rivissä ja cooleri kaikissa malleissa. Neloskone ja mekaaninen suunnanvaihtaja (kolmekeppinen siis kuten edeltäjä) siinäkin.
no see sit selittääki tuon viisnolla kekkosta muistuttavan käymä äänen varsinni ku vuotaa edelleenkin ilmeisesti tiivisteen puuttumisen takia turbon ja pakoputken väliltä.
Toki en varmaksi väitä että siell sellainen kuuluisi olla, mutta maalaisjärellä lie pitäsi, sillon kevään työkiiruilt kaivelin puuttuvien pulttien tilal uuvet ja meno jatku,Sillon ahdinta kiries välijäähy pisti silmään.. Sylinteri määrään en kiinnittäny huomioo ku luulin jot valmetti jättäny vajaa mukiset 70 luvulle.
noo eiköhän tuohonkin tuu perehdyttyä.. Kevääl kuulema tarviis molempiin öljynvaihdot niin sua rauhas kurkkia... Tähän asti en kummosempii oo käestäny ku toine toiminu ja toisen saannu liike hoitaa. ja lähinnä kritisoimaan läksin ku kiinnosti jot onkos muil minkämoisii ollunna nurjan puolen kokemukset...

Mut tarkkamalli selviää loppuviikost ku muis asiois piipahan... Ni ei jää arveluitte varraa mikä rompe kyssees

Ja myöntänen senkin et uudemman kaluston mallikohtaset erot on kyl hakusas... 2006 viimeksi tuli työskeneltyä auton asentaja joten autopuoleltakin uudemista polttolaite tekniikoista ym.. Tullu snadisti tiputtua kärryiltä.
Tarkempia yksityis kohtia tulee harvon kurkittua jos vermees ei oo mitään mielenkiintost tai ei oo tarvinnu rassata...
eikä mones uudemas vermees oon enää mieltä kovin pitkään sähkövikaa yleismittarin kans ku töpselin piäs kertoo asian paljon noppeemmin
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

31 Joulu 2013, 14:34

no niin luokkivaljaita puimalasta penkoessa utelin vuos mallia.. eli juu uudempi on vuosimallia 2011 ja mallimerkintä 93 vanhempi meni hutiin, olikin 92 ja vuosimallia 09..
ja on tuo murheellisempi yksilö todellakin kolmepyttyinen :shock: tällä kertaa meni oma arviointi hutiin kun sataheppaiseseksi sanottiin niin arvelin vähintään neljällä mukilla olevan ja sen verta vanhan aikanen muutenkin että kun ruveta sadasta tai yli hepoisest puhumaan saisi niitä pyttyjä olla 6.

sen verta tuli turistua että oli tuo tehtaalla nyt sitten vihdoin viimein käynnyt.. nyt on pientä ihmetystä omistajalla että myyjän mukaan voi pyörittää huoletta perässä hinattavaa niittomurskainta ja jeantillin paskakärriä ja tehtaan mukaan ei suositella kun kaksi kertaa on ulos otto saatu hajalle.. viimeksi pyöri tyhjiltään mutta edes pöyhin ei sitten enää pyörinytkään, mitään ylinmääräistä ääntä ei kuintenkaan pitänyt.
toinen mikä kummastutti oli että tehtaalla käynnin jälkeen oli toimitettu pihaan, pihassa oli muutaman sata metriä toiminut ja sammunut.
huoltomies oli reipaan pari tuntia tohkeillut ja virallisesksi syyksi oli ilmoitettu että kun on huollossa pesty niin johtosarjassa oli aiheuttanut kontakti häiriön..
nyt vielä käyntiin saannin satunaisesti poltellut jokaista varoitus valoa koelaudassa ja uudestaan menossa kuulema huoltoon.
toinen mikä itseä kummastutti on vieläkin pako ääni, kaukaa kantava epätasainen purputus, vähän kuin putkipoikki pikkukakkonen.. arveli omistaja että täytyy mainita. tiivisteestä olikin kuulema sanonut


mutta satusedäksi uskavat edelleen toivotan pulla kaffeille, voidaan käydä livenä kurkkaas... see että tarkkaa mallia tai ikää ei nyt minusta merkkaa mitään, voitte naapuriltakin udella meikäläisen belaruksien viat, mutta tuskin muistaa ikiä tai numeroita, mutta varsinkin kun yhteistyö tila on ja koneita hankittu puoliksi ja aviteltu puolin ja toisin niin kyllä toisen murheet tulee tutuiksi..
varsinkin kun alkuun omien tilojen puutteessa kävin tuolla tallissa tekemässä remontteja omiin romppeisiin..
tai jos nyt pilkkua viilataan niin eihän tuo belarus 425 ole edes belarus vaan see aito ryssän romu lipeskistä ja alkuperäiseltä merkiltään t-40am (tuo loppu meinaa nelikkoa) ja siihenkin on alkuperäisyyttä häväisten vielä jakaja pumppu hankittu, ainuana järkevänä syynä kun halavalla sai.

toki yhden yksilön perusteella ei voi koko mallisarjaa mollata, siihen pitäsi olla kokemuksia jo useammasta, sillä aina kiinnostaa udella kaiken moisia kokemuksia ja niitä huonoja harvoin omista koneista mainostettaan..
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Vastaa Viestiin