Vapaakytkintä käytetään kyllä, mutta astetta IKH:n mallia järeämpiä, mm. kalkkiurakoitsijoilla on jos on jontikka tms. ilman ajovoata oleva kone veturina. Pikkukäytössä tuo voi kestää pitkäänkin, mutta uskon esimerkiksi kalkkivaunun päivittäisessä jytyytyksessä antautuvan nopeasti. Kun ei käyttöastetta tiedä, niin varoen aina antaa optimistista kuvaa hommasta... kun olen huomannut itse netissä olevan yltiöpäisiä kehumisia erilaisista lisälaitteista ja niiden kestosta, ja sitten kun sellaisen ostaa ja ihan oikeasti käyttää, eikä vain kehu netissä, niin huomaa pian, että kokemukset toisilla oli "kokemuksia sohvalta käsin"...
Näin ruokatauolla näppäiltynä, ja puunajo jatkuu
Vapaakytkin
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Se vapaakytkimellä oleva akseli on ihan sama kumminpäin se on, se ei vejä kun yhteensuuntaan, itellä on linkotessa se kytkin linkon puolella, ja sahatessa konneen puolella kun ei saa toisin laetettuu kun on semmonen tunneli siinä sirkkelin puolelle.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Niinpä onkin.Ei taaskaan minun pääkoppa toiminut kun mietin tuota noinkin yksinkertaista asiaa .No perkules!!! Sehän selittääkin sen ettei työhommista meinaa nykyään tulla mitään kun ajatukset on jossain aivan muissa kun konehommissa10/60 TenSpeed kirjoitti:Se vapaakytkimellä oleva akseli on ihan sama kumminpäin se on, se ei vejä kun yhteensuuntaan,
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Sosialisoidaans toisten aloittamaa aihetta.
Lh-osa näyttäis myyvän tälläistä;
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... cts_id=152" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kenelläkään tietoa asiasta, olis kiva normi nivelakselin ja tuikon kanssa näillä vanhoilla pöristimillä.
Peuralan konepajan tekeleen proto oli erinäköinne Koneviestissä silloin.. joskus
Lh-osa näyttäis myyvän tälläistä;
http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... cts_id=152" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko kenelläkään tietoa asiasta, olis kiva normi nivelakselin ja tuikon kanssa näillä vanhoilla pöristimillä.
Peuralan konepajan tekeleen proto oli erinäköinne Koneviestissä silloin.. joskus
Laita vanha kuorkin loota siihen aisalle. Siinä on sen verran pykäliä, että varmaan sattuu joku välitys ajovoimanotolle. Sellaisia ne vetävät kärryt ennen yleensäkin olivat. Suunnanvaihdin pitää silti olla.
Se räikkäakseli välittää voimaa ihan samalla tavalla kääntelipä sitä kuinka monta kertaa toisin päin tahansa. Siihen pakitushommaan ei siis sen akselin kääntämisestä ole apua. Tulee väkisinkin mieleen vanha juttu peiton jatkamisesta.
Se räikkäakseli välittää voimaa ihan samalla tavalla kääntelipä sitä kuinka monta kertaa toisin päin tahansa. Siihen pakitushommaan ei siis sen akselin kääntämisestä ole apua. Tulee väkisinkin mieleen vanha juttu peiton jatkamisesta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kiännä se akseli siellä kärrin alla toisin päen eli vasen napa oekeelle puolen ja oekee vasemmalle. ee tarvii suunnanvaehtimmii ehtii. oma kärri tehty niin ja veto kääpi hittaalle kakkoselle nop. noen 2 km tunnissa ee pakkia
aja millä ajat mutta majorilla loput