Se tunne kun isäukko rämäyttää 600 € edestä kourakuormainta "harjoitellessaan" laseja alas
Ei pidä näköjään noita yli-innokkaita päästää koettamaan, vaan kun hinku oli mettään kova ja itse 85 km päässä aurauskiireissä... estele siinä sitten... onneksi ei itteään satuttanut.
Projekti: Leyland 472 SQMS '80
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kunhan henkilövahingot jää "henkiselle tasolle" niin maatakaatavaa nuo ole, ja parin vuoden päästä naurattaa jo..
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Kaukana on auraukset, ja eurot on keksitty, uutta lasia saa aina..Nuffieldmaster kirjoitti:Se tunne kun isäukko rämäyttää 600 € edestä kourakuormainta "harjoitellessaan" laseja alas
Ei pidä näköjään noita yli-innokkaita päästää koettamaan, vaan kun hinku oli mettään kova ja itse 85 km päässä aurauskiireissä... estele siinä sitten... onneksi ei itteään satuttanut.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuulostaa jotenkin tutulta,isäukko tai velipoika kun koneita käyttää,niin YLEENSÄ soi puhelin,nyt hajos se tai tuo,tai sitten ovat kiinni jossain,tuu vetämään
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
nyt on sitten joensuussa kimmelux:sissa taavetin ja lellun sekuraohjaamon takalasin malli valmiina jos ken tarvitsee.
Kovapintaisella polykarbonaattina takalasi maksaa noin luokkaa 380 € sis. alv.
Kovapintaisella polykarbonaattina takalasi maksaa noin luokkaa 380 € sis. alv.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mitäs tuosta neliöhintaa tulee....Nuffieldmaster kirjoitti:
Kovapintaisella polykarbonaattina takalasi maksaa noin luokkaa 380 € sis. alv.
Maanantaina ETRAsta tilattu 80x80cm ja 5mm UV-suojattua karboa, Allukkaan etuikkunaksi, 135€ neliö......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kesällä ostettu tarvikestartti teki tepposet eikä enää toimi kuten pitäisi.
Eilen lähtenyt uusi tulemaan tilalle.
Terävästi naksoi kun käänsi avainta, tai antoi herätteen suoraan navasta, mutta ei pyörittänyt kuin vasta sitten kun piti avaimella starttia starttiasennossa ja yhdisti meisselillä solenoidin päät. Sitten pyöritti kuin kesällä ja kuten startin pitää...
Harmittaa kun en vielä tuota ostaessa tiennyt, että lucas elektrikiltä saa taas uutta "alkuperäisstarttia".
Toivottavasti myyjä laittaa startin eteenpäin ja tiedon toimimattomuudesta. Jos ei laatua vaadi niin sitä ei enää nykyään ja tulevaisuudessa saa
Eilen lähtenyt uusi tulemaan tilalle.
Terävästi naksoi kun käänsi avainta, tai antoi herätteen suoraan navasta, mutta ei pyörittänyt kuin vasta sitten kun piti avaimella starttia starttiasennossa ja yhdisti meisselillä solenoidin päät. Sitten pyöritti kuin kesällä ja kuten startin pitää...
Harmittaa kun en vielä tuota ostaessa tiennyt, että lucas elektrikiltä saa taas uutta "alkuperäisstarttia".
Toivottavasti myyjä laittaa startin eteenpäin ja tiedon toimimattomuudesta. Jos ei laatua vaadi niin sitä ei enää nykyään ja tulevaisuudessa saa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 31 Joulu 2012, 07:47
- Konekalustoani: 272
Moro!
Muutama kyssärri masterille jos sopii:
Mistä hommasit aikoinaan tasapainoakseleiden helat? olivatko ne kalvattava mittoihinsa? oliko sulla akseleissa kulumaa?
Minkälainen homma on voiteluöljypumpun tarkastaminen? kansi auki ja tulkilla tutkitaan?
Pohdiskelen tämmösiä nytten klo 1.23 ... tekee mieli mennä talliin ... mitäh? Olenko muuttumassa leyland-mieheksi?
nimim. "Epätietoinen"
Muutama kyssärri masterille jos sopii:
Mistä hommasit aikoinaan tasapainoakseleiden helat? olivatko ne kalvattava mittoihinsa? oliko sulla akseleissa kulumaa?
Minkälainen homma on voiteluöljypumpun tarkastaminen? kansi auki ja tulkilla tutkitaan?
Pohdiskelen tämmösiä nytten klo 1.23 ... tekee mieli mennä talliin ... mitäh? Olenko muuttumassa leyland-mieheksi?
nimim. "Epätietoinen"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Leypart toimitti.
Raakahelat aina moottoreissa.
Akseleissa oli pientä kulumaa, mutta jätin entiset.
Öljypumppuun on hyvät tarkastusohjeet olemassa.
Raakahelat aina moottoreissa.
Akseleissa oli pientä kulumaa, mutta jätin entiset.
Öljypumppuun on hyvät tarkastusohjeet olemassa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
10 kk koneessa kiinni ollut 12" kytkin ja tunteja 400-450 h, tosin ostettu 13 kk sitten... kerrankin ostin jotain ulkomailta suoraan tilaten, arvatkaa vain onko takuuhommat nihkeää... prkl
Valmistus muuttunut joku aika takaperin näille LUK kytkimille intiaan
Kolmannestakin vantin tapista oli jo sokka poikki... laatua siis koko rahalla
kun sais etes suomeksi asiaa hoidettua ja neuvoteltua...
Valmistus muuttunut joku aika takaperin näille LUK kytkimille intiaan
Kolmannestakin vantin tapista oli jo sokka poikki... laatua siis koko rahalla
kun sais etes suomeksi asiaa hoidettua ja neuvoteltua...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Yleensä takuuhommat sujuvat ongelmitta ulkomailta tilatuissa tavaroissa. Suomalaisten kanssa joutuu vääntämään jos jonkun. Ikävä puoli ulkomailta tilatessa tosiaan se, että vaatii kielitaitoa tai tutun tulkiksi, jos tulee mutkia matkaan. Toisaalta suomalaisten kanssa voi vaatia lakimiehen "tulkiksi".
Ja samaa laatua osa olisi ollut, jos olisit tilannut saman Lukin setin kotimaasta. Olisi vaan voinut olla monta kertaa kalliimpi. Tuo on kyllä hanurista, että nykyään kaikki on enemmän tai vähemmän paskaa ja laatua ei saa välttämättä rahallakaan.
Ja samaa laatua osa olisi ollut, jos olisit tilannut saman Lukin setin kotimaasta. Olisi vaan voinut olla monta kertaa kalliimpi. Tuo on kyllä hanurista, että nykyään kaikki on enemmän tai vähemmän paskaa ja laatua ei saa välttämättä rahallakaan.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Suomalaisten myyjien kanssa saa kyllä tosiaan vängätä joskus, ja suurimmalle osalle sähköpostien käyttäminen aivan tuntematon taito, ihmettelen miten on varaa jättää asiakkaalle vastaamatta, mutta kai heillä sitten niin hyvin menee että ei tarvitse "joutavia" kirjoitella .. Ulkomaalaisten kanssa ei ole ollut ongelmia, vastauksen on saanut nopeasti lähes poikkeuksetta.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ajossa jälleen.
Vieläkään ei ole kuulunut mitään muuta kuin ensimmäinen pahoitteluviesti, kuvatkin lähetetty ym...
Vieläkään ei ole kuulunut mitään muuta kuin ensimmäinen pahoitteluviesti, kuvatkin lähetetty ym...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Toissa kesänä kun ostin kaksoiskytkin paketin(about 1000 €) keltaiseen, niin asentaessa ihmettelin kun ulosoton paininpinta otti kiinni ajo-oton akseliin pyörittäessä. Vein paketin takaisin IKH.lle ja myönsivät että se oli susi.
Ulosoton painelaakerin käpälät ja pinta oli epäkeskeinen.
Sen huomasi sitten silmälläkin, mutta eihän sitä uutta osaa osannut epäillä paikalleen asentaessa virheelliseksi.Tilasivat uuden ja se passasi.
Turhaan tapahtunut paikalleen asennus nosti verenpainetta kummasti. + Viive tietty.
Onneksi IKH antoi korvauksena villapipon.
Se lämmittää.
Luk:in kytkin valmistettiin vissiin silloin vielä Englannissa.
Ulosoton painelaakerin käpälät ja pinta oli epäkeskeinen.
Sen huomasi sitten silmälläkin, mutta eihän sitä uutta osaa osannut epäillä paikalleen asentaessa virheelliseksi.Tilasivat uuden ja se passasi.
Turhaan tapahtunut paikalleen asennus nosti verenpainetta kummasti. + Viive tietty.
Onneksi IKH antoi korvauksena villapipon.
Se lämmittää.
Luk:in kytkin valmistettiin vissiin silloin vielä Englannissa.
One thistle, maybe two among the roses.