Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

28 Syys 2013, 22:16

Kyllä se välillä tuntuu noiden tuntipalkkalaisten juttuja kuunnellessa, että siellä on liiton punainen ohjekirja tiukasti takataskussa. Sieltä osataan ladella sentilleen ylityö ym. lisät jotka työntekijälle kuuluu. Ja hyvähän se tietysti on, että työnantaja ei pääse riistämään työntekijää, mutta tietty kohtuus pitäis osata pitää molemminpuolin. Konehommissa jos on tuntipalkka, niin hommat tehdään viipyilemättä. Kotona voipi sitten raapia munia ja kaivella nenää.


No asiaan takas. Tein tuossa naapurin A93:een 1000h huoltoa ja imusihdistä löytyi jonniiverran rautaa ja sellaisia kirkkaan vaseliinin tapaisia "möykkyjä" jotka eivät kuitenkaan olleet liuenneet öljyyn. Mysteeristä. Yksi n. 15 mm halkaisijaltaan oleva 0-regaskin löytyi.

Konepellin takaosassa oleva haitari raitisilmasuotimelle oli hapertunut, onkohan tuo yleistä ? Materiaalivikaa ?

Se pakoputkeen menevä injektoriputken takaiskuventtiili estää tehokkaasti moottorin ilmansuodinkanavan irroituksen, se pitää ensin purkaa tieltä... kaikenlaista hankaluutta. No eipä siellä pillistössä paljoa likaa edes ollutkaan.

Lisäsin taakse 2 paria led työvaloja, vielä pitäis selvittää miten sais häiriöt pois :evil: Valot on valtralta tulleet olikohan SAE:t ja IKH:n 8 lediset 30 watin valot.

ps. joskus kone oli antanut vikakoodin 2-3 tai 3-2 onko siitä hajua ? meinasin soitella jossainvaiheessa asiasta...
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

29 Syys 2013, 07:55

Minulla perustuu tämä kirvesmies-tulisijamuuraus-traktori-maanviljely-metsänhoitotyö halpaan hintaan. Mitään en ole koskaan ostanut velaksi, enkä osta. Kaikki raha mitä tulee jää kouraan, miinus polttoaineet ja huollot ynnä verot. Mihinkään 2 -4 € halpatyöhön en suostu, kouraan jää kymppiä enenpi, laskutushinnat pidän inhimillisenä kuitenkin, en ala ryöstämään ihmisiä.

Suomen kilpailukyky tai sen huonous perustuu tällä hetkellä ainoastaan palkkojen joustoon, mitä ei ole, koska valuutta ei jousta, kuten ennen. Silloin devalvoitiin, eli käytännössä alennettiin palkkoja, ja taas paperimarkkinat vetivät ja bensan hinta nousi ja työmies kiroili.

On aloja joilla palkat voisivat joustaa tänäpäivänä varsin helposti, mm. politiikot, virkamiehet ja toimihenkilöt, lääkärit, juristit, kaiken sorttiset kuorman päällä keikkujat. :mrgreen: Tuo vanha legenda korkeiden palkkojen osuudesta paperitehtaiden pyllähtelyssä on samaa luokkaa kuin korkea ruuan hinta korkeista tuottajahinnoista. Paperin ja leivän hinnassa on palkan ja viljan osuus suunnilleen 5 - 8 %. Onhan se paperimiehen homma helppoa niissä uutiskuvissa, joissa näytetään sitä ukkoa leikkaamassa rullaa auki tai päätteen ääressä istuvasta möhömahasta. Mutta sekään ei ole koko totuus. Ihan samoin kuin ei ole koko totuus kuva kevättöiden aloituksessa Fendin hipaisunäyttöä tökkivästä länsirannikon laihasta isokorvaisesta kuikelosta. :mrgreen:

Minua ärsyttää jostakin syystä kauheasti tuo sanapari saavutettu etu. En käyttäisi tuota. Itse näkisin että Suomi oli sivistysvaltio, jossa ihmiset olivat samanarvoisia, katsomatta kykyihin. Ihannehan se on, mutta minusta on oikein antaa myös sille heikommalle. Ei tietysti sekään saisi mennä liian pitkälle, että heikommasta tulee se joka määrää. Itse korostaisin valtion osuutta näissä sairauslomissa, työterveyasioissa, äitiyslomissa, työttömyydessä, - ei niitä tule yrittäjän maksaa työntekijöidensä puolesta. Mielestäni myös yrittäjälle tulisi järjestää sosiaaliturva, - sitähän sillä ei ole. Eli vielä riittää kehitettävää. Mutta ei se syö kilpailukykyä, eikä Suomen ole pakko olla bulkkimarkkinoilla, kyllä viiden miljoonan ihmisen kansalle löytyy markkinoita seitsemän miljarjin ihmisen maailmassa. :D
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

29 Syys 2013, 09:27

Vielä täytyy kommentoida, seuraavalta sivuilta kun valitsette, työntekijöiden ansiot alatoimialoittain, senttiä / tunti, tosin tilastot on vuodelta 2012 mutta ei ne ole tähän päivään juuri muutuneet, näette missä todellisuudessa mennään, tuttujen ja essonpaarin jutut kannatta jättää omaan arvoonsa.
Varsinkin kun tuli esim. rautaruukille tämä mersuja ja bemareita ihannoiva sukupolvi, jotka velkarahalla ostelivat autoja, rupes jutut huimista palkoista kukoistamaan.

http://www.teknologiateollisuus.fi/fi/t ... hjeet.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse olen koko ikäni ollut vieraan töissä, nelisen vuotta tein töitä mistä milloinkin sain, tuttuja on,ns hätäaputyöt 60:n luvulta. Vuodesta 1969.9.16 lähtien sitten, aina vuoteen 2007 syyskuuhun rautaruukilla, joten yhtäjaksoinen työura lähes päivälleen 38 vuotta, nyt ansaitulla eläkkeellä kuutisen vuotta.

En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
JayZ
Kolmos -nuffisti
Viestit: 11
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:01

29 Syys 2013, 10:19

Suomessa on suht edukasta kuitenkin rakentaa traktoreita. Koneen hinnasta noin 1500€ menee asentajien palkkoihin.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

29 Syys 2013, 10:29

kari t kirjoitti:
En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Anteeksi, minä en kyllä nyt puhunut lamasta, vaan työllisyyden säilyttämisestä suomessa vrt. karvakäsien tekemät tuotteet. ns. kiinailmiöstä :|
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

29 Syys 2013, 11:13

Merkittävin vaikutus olisi kuluttajan asenteella. Kun on aina pakko ostaa se halvin ja huonoin ulkomaalainen tuote. Itsekkin sorrun liian usein siihen. Se on epäisänmaallista ja lyhytnäköistä.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

29 Syys 2013, 11:50

Mot ohjelma käsittelee joskus aivan mielenkiintoisia asioita.. 8)
http://www.telkku.com/programtable/show/0/20130930" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

29 Syys 2013, 18:33

Nuffieldmaster kirjoitti:
kari t kirjoitti:
En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Anteeksi, minä en kyllä nyt puhunut lamasta, vaan työllisyyden säilyttämisestä suomessa vrt. karvakäsien tekemät tuotteet. ns. kiinailmiöstä :|
Jos olisin yksinomaann tarkoittanut edellisen sinulle, niin olisin kirjoittanut joko Joonas taikka Nuffieldmaster.
Joku voi olla vaikka etelärannan verenimiä, kokomuksen politikko, jne.......
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jakoleh
Mini -nuhvisti
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Elo 2013, 08:11
Konekalustoani: Leyland 472 Synchro

30 Syys 2013, 11:23

Hervast kirjoitti: Lisäsin taakse 2 paria led työvaloja, vielä pitäis selvittää miten sais häiriöt pois :evil: Valot on valtralta tulleet olikohan SAE:t ja IKH:n 8 lediset 30 watin valot.
Millaisista häiriöistä on kyse?
Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

30 Syys 2013, 21:23

Blaukkarin radion ääni häviää kun valot nyppää päälle. Senverran korjausta että nuo IKH valot ovat 24 wattiset ja valtran työvalojen malliset, nyppäsin ne irti kun arvelin että saattaisivat olla heikompilaatuiset ja antaa häröä. No samat häiriöt jatkuivat, joten kai noihin molempiin syöttöjohtoihin on suotimet laitettava. Tuolla välimäellä näytti olevan jotain mallia 16 ekua kipale, pitänee sellaiset vastaavat etsiskellä ensihätään.

Muutenhan nuo varmaan toimiivat paremmin kuin alkuperäinen H3 pari.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

03 Loka 2013, 08:11

Nuffieldmaster kirjoitti:Yksi malliston osa. Nehän suunnittelevat tuon pienen sarjan 50-130 hv yhtenäistämistä Challengerin, MF:n, Fendtin ja Valtran kesken ja valmistusta jossain halpamaassa karvakäsien toimesta.

Jontikalta ja NH:lta tulevat myös nuo puutarhakoneet turkintasoisista maista, samoin Deutz-Fahrin pikkumallit tulevat espanjasta tai jostain siltäsuunnalta.

Se on vain näin käynyt kun suomalainen työläinen on ammattiliittojen kera saanut kovan palkkatasonsa läpi, karvakädet saa nekin tehdä kun suomipoika vetää kossua kotona vitutukseensa.
Kaipa se karvakäsien maassa on laadun valvonta.. :?:
Eri asia pitserioissa, karvatuppo sattuu suuhun menemään, voi mahassa möyrähtää.. :lol:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Loka 2013, 19:58

Nyt näissä muokkaustöissä on huomannut, miten paljon tuossa uudessa on potkua verrattuna entiseen. Meno on aivan eri planeetalta mitä ennen :D
Liitteet
WP_001016.jpg
WP_001021.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Marras 2013, 16:58

Vihdoin sain kuvasarjan tehdasvierailusta nettiin näkyville:

http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... railu-2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Marras 2013, 20:37

Ei suoraan, mutta liittynee aiheeseen....

1 hitsuutesti tehty, ei mahdotonta, mutta menetelmä ja lisäaineet pitänee olla sitten kohdillaan...........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

20 Marras 2013, 17:09

On ne nuo uudet pikkuaat oikeita hienoja pelejä... Perkins kolmesylinterinen, 3.3 litrainen (miksi ihmeessä???) ja carraron etuakseli :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin