Valtra A93H
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Kyllä se välillä tuntuu noiden tuntipalkkalaisten juttuja kuunnellessa, että siellä on liiton punainen ohjekirja tiukasti takataskussa. Sieltä osataan ladella sentilleen ylityö ym. lisät jotka työntekijälle kuuluu. Ja hyvähän se tietysti on, että työnantaja ei pääse riistämään työntekijää, mutta tietty kohtuus pitäis osata pitää molemminpuolin. Konehommissa jos on tuntipalkka, niin hommat tehdään viipyilemättä. Kotona voipi sitten raapia munia ja kaivella nenää.
No asiaan takas. Tein tuossa naapurin A93:een 1000h huoltoa ja imusihdistä löytyi jonniiverran rautaa ja sellaisia kirkkaan vaseliinin tapaisia "möykkyjä" jotka eivät kuitenkaan olleet liuenneet öljyyn. Mysteeristä. Yksi n. 15 mm halkaisijaltaan oleva 0-regaskin löytyi.
Konepellin takaosassa oleva haitari raitisilmasuotimelle oli hapertunut, onkohan tuo yleistä ? Materiaalivikaa ?
Se pakoputkeen menevä injektoriputken takaiskuventtiili estää tehokkaasti moottorin ilmansuodinkanavan irroituksen, se pitää ensin purkaa tieltä... kaikenlaista hankaluutta. No eipä siellä pillistössä paljoa likaa edes ollutkaan.
Lisäsin taakse 2 paria led työvaloja, vielä pitäis selvittää miten sais häiriöt pois Valot on valtralta tulleet olikohan SAE:t ja IKH:n 8 lediset 30 watin valot.
ps. joskus kone oli antanut vikakoodin 2-3 tai 3-2 onko siitä hajua ? meinasin soitella jossainvaiheessa asiasta...
No asiaan takas. Tein tuossa naapurin A93:een 1000h huoltoa ja imusihdistä löytyi jonniiverran rautaa ja sellaisia kirkkaan vaseliinin tapaisia "möykkyjä" jotka eivät kuitenkaan olleet liuenneet öljyyn. Mysteeristä. Yksi n. 15 mm halkaisijaltaan oleva 0-regaskin löytyi.
Konepellin takaosassa oleva haitari raitisilmasuotimelle oli hapertunut, onkohan tuo yleistä ? Materiaalivikaa ?
Se pakoputkeen menevä injektoriputken takaiskuventtiili estää tehokkaasti moottorin ilmansuodinkanavan irroituksen, se pitää ensin purkaa tieltä... kaikenlaista hankaluutta. No eipä siellä pillistössä paljoa likaa edes ollutkaan.
Lisäsin taakse 2 paria led työvaloja, vielä pitäis selvittää miten sais häiriöt pois Valot on valtralta tulleet olikohan SAE:t ja IKH:n 8 lediset 30 watin valot.
ps. joskus kone oli antanut vikakoodin 2-3 tai 3-2 onko siitä hajua ? meinasin soitella jossainvaiheessa asiasta...
Minulla perustuu tämä kirvesmies-tulisijamuuraus-traktori-maanviljely-metsänhoitotyö halpaan hintaan. Mitään en ole koskaan ostanut velaksi, enkä osta. Kaikki raha mitä tulee jää kouraan, miinus polttoaineet ja huollot ynnä verot. Mihinkään 2 -4 € halpatyöhön en suostu, kouraan jää kymppiä enenpi, laskutushinnat pidän inhimillisenä kuitenkin, en ala ryöstämään ihmisiä.
Suomen kilpailukyky tai sen huonous perustuu tällä hetkellä ainoastaan palkkojen joustoon, mitä ei ole, koska valuutta ei jousta, kuten ennen. Silloin devalvoitiin, eli käytännössä alennettiin palkkoja, ja taas paperimarkkinat vetivät ja bensan hinta nousi ja työmies kiroili.
On aloja joilla palkat voisivat joustaa tänäpäivänä varsin helposti, mm. politiikot, virkamiehet ja toimihenkilöt, lääkärit, juristit, kaiken sorttiset kuorman päällä keikkujat. Tuo vanha legenda korkeiden palkkojen osuudesta paperitehtaiden pyllähtelyssä on samaa luokkaa kuin korkea ruuan hinta korkeista tuottajahinnoista. Paperin ja leivän hinnassa on palkan ja viljan osuus suunnilleen 5 - 8 %. Onhan se paperimiehen homma helppoa niissä uutiskuvissa, joissa näytetään sitä ukkoa leikkaamassa rullaa auki tai päätteen ääressä istuvasta möhömahasta. Mutta sekään ei ole koko totuus. Ihan samoin kuin ei ole koko totuus kuva kevättöiden aloituksessa Fendin hipaisunäyttöä tökkivästä länsirannikon laihasta isokorvaisesta kuikelosta.
Minua ärsyttää jostakin syystä kauheasti tuo sanapari saavutettu etu. En käyttäisi tuota. Itse näkisin että Suomi oli sivistysvaltio, jossa ihmiset olivat samanarvoisia, katsomatta kykyihin. Ihannehan se on, mutta minusta on oikein antaa myös sille heikommalle. Ei tietysti sekään saisi mennä liian pitkälle, että heikommasta tulee se joka määrää. Itse korostaisin valtion osuutta näissä sairauslomissa, työterveyasioissa, äitiyslomissa, työttömyydessä, - ei niitä tule yrittäjän maksaa työntekijöidensä puolesta. Mielestäni myös yrittäjälle tulisi järjestää sosiaaliturva, - sitähän sillä ei ole. Eli vielä riittää kehitettävää. Mutta ei se syö kilpailukykyä, eikä Suomen ole pakko olla bulkkimarkkinoilla, kyllä viiden miljoonan ihmisen kansalle löytyy markkinoita seitsemän miljarjin ihmisen maailmassa.
Suomen kilpailukyky tai sen huonous perustuu tällä hetkellä ainoastaan palkkojen joustoon, mitä ei ole, koska valuutta ei jousta, kuten ennen. Silloin devalvoitiin, eli käytännössä alennettiin palkkoja, ja taas paperimarkkinat vetivät ja bensan hinta nousi ja työmies kiroili.
On aloja joilla palkat voisivat joustaa tänäpäivänä varsin helposti, mm. politiikot, virkamiehet ja toimihenkilöt, lääkärit, juristit, kaiken sorttiset kuorman päällä keikkujat. Tuo vanha legenda korkeiden palkkojen osuudesta paperitehtaiden pyllähtelyssä on samaa luokkaa kuin korkea ruuan hinta korkeista tuottajahinnoista. Paperin ja leivän hinnassa on palkan ja viljan osuus suunnilleen 5 - 8 %. Onhan se paperimiehen homma helppoa niissä uutiskuvissa, joissa näytetään sitä ukkoa leikkaamassa rullaa auki tai päätteen ääressä istuvasta möhömahasta. Mutta sekään ei ole koko totuus. Ihan samoin kuin ei ole koko totuus kuva kevättöiden aloituksessa Fendin hipaisunäyttöä tökkivästä länsirannikon laihasta isokorvaisesta kuikelosta.
Minua ärsyttää jostakin syystä kauheasti tuo sanapari saavutettu etu. En käyttäisi tuota. Itse näkisin että Suomi oli sivistysvaltio, jossa ihmiset olivat samanarvoisia, katsomatta kykyihin. Ihannehan se on, mutta minusta on oikein antaa myös sille heikommalle. Ei tietysti sekään saisi mennä liian pitkälle, että heikommasta tulee se joka määrää. Itse korostaisin valtion osuutta näissä sairauslomissa, työterveyasioissa, äitiyslomissa, työttömyydessä, - ei niitä tule yrittäjän maksaa työntekijöidensä puolesta. Mielestäni myös yrittäjälle tulisi järjestää sosiaaliturva, - sitähän sillä ei ole. Eli vielä riittää kehitettävää. Mutta ei se syö kilpailukykyä, eikä Suomen ole pakko olla bulkkimarkkinoilla, kyllä viiden miljoonan ihmisen kansalle löytyy markkinoita seitsemän miljarjin ihmisen maailmassa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vielä täytyy kommentoida, seuraavalta sivuilta kun valitsette, työntekijöiden ansiot alatoimialoittain, senttiä / tunti, tosin tilastot on vuodelta 2012 mutta ei ne ole tähän päivään juuri muutuneet, näette missä todellisuudessa mennään, tuttujen ja essonpaarin jutut kannatta jättää omaan arvoonsa.
Varsinkin kun tuli esim. rautaruukille tämä mersuja ja bemareita ihannoiva sukupolvi, jotka velkarahalla ostelivat autoja, rupes jutut huimista palkoista kukoistamaan.
http://www.teknologiateollisuus.fi/fi/t ... hjeet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen koko ikäni ollut vieraan töissä, nelisen vuotta tein töitä mistä milloinkin sain, tuttuja on,ns hätäaputyöt 60:n luvulta. Vuodesta 1969.9.16 lähtien sitten, aina vuoteen 2007 syyskuuhun rautaruukilla, joten yhtäjaksoinen työura lähes päivälleen 38 vuotta, nyt ansaitulla eläkkeellä kuutisen vuotta.
En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Varsinkin kun tuli esim. rautaruukille tämä mersuja ja bemareita ihannoiva sukupolvi, jotka velkarahalla ostelivat autoja, rupes jutut huimista palkoista kukoistamaan.
http://www.teknologiateollisuus.fi/fi/t ... hjeet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen koko ikäni ollut vieraan töissä, nelisen vuotta tein töitä mistä milloinkin sain, tuttuja on,ns hätäaputyöt 60:n luvulta. Vuodesta 1969.9.16 lähtien sitten, aina vuoteen 2007 syyskuuhun rautaruukilla, joten yhtäjaksoinen työura lähes päivälleen 38 vuotta, nyt ansaitulla eläkkeellä kuutisen vuotta.
En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Anteeksi, minä en kyllä nyt puhunut lamasta, vaan työllisyyden säilyttämisestä suomessa vrt. karvakäsien tekemät tuotteet. ns. kiinailmiöstäkari t kirjoitti:
En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Merkittävin vaikutus olisi kuluttajan asenteella. Kun on aina pakko ostaa se halvin ja huonoin ulkomaalainen tuote. Itsekkin sorrun liian usein siihen. Se on epäisänmaallista ja lyhytnäköistä.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Mot ohjelma käsittelee joskus aivan mielenkiintoisia asioita..
http://www.telkku.com/programtable/show/0/20130930" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telkku.com/programtable/show/0/20130930" onclick="window.open(this.href);return false;
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jos olisin yksinomaann tarkoittanut edellisen sinulle, niin olisin kirjoittanut joko Joonas taikka Nuffieldmaster.Nuffieldmaster kirjoitti:Anteeksi, minä en kyllä nyt puhunut lamasta, vaan työllisyyden säilyttämisestä suomessa vrt. karvakäsien tekemät tuotteet. ns. kiinailmiöstäkari t kirjoitti:
En väheksy maanviljeliöitä enkä muitakaan yrittäjiä, mutta niskakarvat nousee vieläkin pystöön kun joku aina syyttää työntekijöitten palkkoja laman aiheuttajaksi.
Joku voi olla vaikka etelärannan verenimiä, kokomuksen politikko, jne.......
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Millaisista häiriöistä on kyse?Hervast kirjoitti: Lisäsin taakse 2 paria led työvaloja, vielä pitäis selvittää miten sais häiriöt pois Valot on valtralta tulleet olikohan SAE:t ja IKH:n 8 lediset 30 watin valot.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 41
- Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
- Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960
Blaukkarin radion ääni häviää kun valot nyppää päälle. Senverran korjausta että nuo IKH valot ovat 24 wattiset ja valtran työvalojen malliset, nyppäsin ne irti kun arvelin että saattaisivat olla heikompilaatuiset ja antaa häröä. No samat häiriöt jatkuivat, joten kai noihin molempiin syöttöjohtoihin on suotimet laitettava. Tuolla välimäellä näytti olevan jotain mallia 16 ekua kipale, pitänee sellaiset vastaavat etsiskellä ensihätään.
Muutenhan nuo varmaan toimiivat paremmin kuin alkuperäinen H3 pari.
Muutenhan nuo varmaan toimiivat paremmin kuin alkuperäinen H3 pari.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Kaipa se karvakäsien maassa on laadun valvonta..Nuffieldmaster kirjoitti:Yksi malliston osa. Nehän suunnittelevat tuon pienen sarjan 50-130 hv yhtenäistämistä Challengerin, MF:n, Fendtin ja Valtran kesken ja valmistusta jossain halpamaassa karvakäsien toimesta.
Jontikalta ja NH:lta tulevat myös nuo puutarhakoneet turkintasoisista maista, samoin Deutz-Fahrin pikkumallit tulevat espanjasta tai jostain siltäsuunnalta.
Se on vain näin käynyt kun suomalainen työläinen on ammattiliittojen kera saanut kovan palkkatasonsa läpi, karvakädet saa nekin tehdä kun suomipoika vetää kossua kotona vitutukseensa.
Eri asia pitserioissa, karvatuppo sattuu suuhun menemään, voi mahassa möyrähtää..
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vihdoin sain kuvasarjan tehdasvierailusta nettiin näkyville:
http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... railu-2013" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi/ ... railu-2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei suoraan, mutta liittynee aiheeseen....
1 hitsuutesti tehty, ei mahdotonta, mutta menetelmä ja lisäaineet pitänee olla sitten kohdillaan...........
1 hitsuutesti tehty, ei mahdotonta, mutta menetelmä ja lisäaineet pitänee olla sitten kohdillaan...........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
On ne nuo uudet pikkuaat oikeita hienoja pelejä... Perkins kolmesylinterinen, 3.3 litrainen (miksi ihmeessä???) ja carraron etuakseli
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.