nettikone

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

nuffield 342
Nuhvitietäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 19:29

02 Tammi 2008, 17:16

Semmonen hätätilanne on päällä, että ei näy nettikoneen merkkilistassa nuffieldia ollenkaan :shock: onko muilla sama ongelma vai onko merkki asetettu myyntikieltoon :?:
nuhvi+hymas
Vitos -nuffisti
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Touko 2007, 16:18
Paikkakunta: Alajärvi

02 Tammi 2008, 17:24

eipä tosiaan ole listalla.
toivottavasti ohimenevää :?:
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

02 Tammi 2008, 17:40

Jos nämä sivut ovat nostaneet Nuffieldien keräilyarvon niin korkeaksi että ne on asetettu nettikoneessa yleiseen "hukkaamiskieltoon" 8) :lol: :wink:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

02 Tammi 2008, 18:42

Hmmm! Major... tai muut terr...
Nuhvien myynti-iloitukset eivät sentään ole poistuneet. Löytyvät nytkin traktorihaulla, mutta .. esim. tämä nuffooorti
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=639854
Sitä linkkiä on vaan hinkattu niin paljon, että kirjaimet ovat kuluneet....
Viimeksi muokannut MTM, 02 Tammi 2008, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

02 Tammi 2008, 19:00

Voortin koneko laitettu, jo on aikoihin eletty

On komee valkoinen ohjauspyörä, se varmaankin on volgasta
Mutta on hintansa arvoinen :?
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

02 Tammi 2008, 19:35

Että tämmönen tapaus tällä kertaa :lol:

No tämä nettikone ei varsinaisesti olekaan näille veteraanikoneille paras myyntipaikka vaikkakin se tavoittaa hyvin monet ostajat.

Silti tosiostajat löytyvät muualta, tuntuu että nettikoneessa hintapyynnöt ovat vähän yläkanttiin laitettuja ja sitten vaan kysellään että mikä on tiukka hinta ja mitä vikoja.

No jos hintapyyntö on kohdallaan niin yleensä se kysyntä ja tarjonta kohtaavat ennenpitkää vaikka ilmoitus olisinkin jossakin pienilevikkisessä paikallislehdessä.

Toinen asia on sitten nämä nettikoneen ns. tilastohinnat joilla koneet on joko myyty tai jääneet myymättä sillä ne eivät kerro koko totuutta.
Nehän ovat myyjän vapaaehtoisesti antamia eikä niissä tarvitse välttämättä kertoa millä hinnalla kone oikeasti myytiin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

02 Tammi 2008, 22:39

joo moni myy romukuntoisia ja perustelee hintoja muihin jos kunnostettu nin totta kai eri hinta ei varmasti ilmasta ettiä osia .tai myyjän mielestä entisöity on maalaus paskan päälle ja ei kun myyntiin
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

03 Tammi 2008, 08:56

Näkyy taas!
Muutama päivä sitten Nettikoneen sivustoja päivitettiin. Siinä yhteydessä tapahtui myös tuo pörssikursseihin vaikuttanut katoamistemppu. Katsellaan, kuinka Nuhvien arvo hiljalleen kerhotoiminnan ansiosta nousee.
Parin vuoden sisällä hinta on pompannut vähän enemmänkin maailmaa nähneillä wempeleillä. Silloin ajokuntoisen sinisen dieselin sai alle tonnilla ja siistin Nuhvinkin puolellatoista. Zetka on taas oma lukunsa. Hintoihin on tullut noin 500€ tinkimisen varaa. Mutta eihän näitä enää saa uusina.
Ja rauta maksaa, vaikka siinä olisi kyljessä pehmeän raudan kemiallinen merkki V.... ja vaikka se olisi maalattu.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Tammi 2008, 09:38

MTM kirjoitti: Ja rauta maksaa, vaikka siinä olisi kyljessä pehmeän raudan kemiallinen merkki V.... ja vaikka se olisi maalattu.

Älähän kehtaa, minulla on sentään käyttötraktorina tuommoinen Väkä V keulamerkillä varustettu traktori :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

03 Tammi 2008, 09:53

Haaa....
Minullakin on ollut kymmenkunta Valmettia mm. Viissatanen. Yksikään niistä ei ole ansainnut ko titteliä.
(V... kyljessä, ei akkukotelossa eikä keulassa.. ja tällä kertaa en tarkoittanut Voortsoniakaan.)
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

03 Tammi 2008, 09:59

MTM kirjoitti:Haaa....
Minullakin on ollut kymmenkunta Valmettia mm. Viissatanen. Yksikään niistä ei ole ansainnut ko titteliä.
(V... kyljessä, ei akkukotelossa eikä keulassa.. ja tällä kertaa en tarkoittanut Voortsoniakaan.)
VOLVO :?: Ei ainakaan ole herkkä ruostumaan :?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

03 Tammi 2008, 10:21

Niitäkin minulla on ollut kymmenkunta. Ne olivat oikeita autoja. Takatyöntöisiä, lujia, lämpimiä, suomalaisella orjatyövoimalla Ruotsissa hyvin tehtyjä. (Aikanaan Volvon suomalaisuusaste oli suuri. Kotimaisen alihankinnan osuus oli suurempi kuin maahantuotujen valmiiden autojen arvo.) Joku tietysti sanoo, mitä arvoa on Volvolla, mutta ajakoon hän sitten vaikka N...
Nykyisin ei autoja enää tehdäkään. Nämä 2000 luvun mallit alkavat olla hinausköyden jatkoja ja kaikkia ei pysty edes hinaamaan.
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
rattoristi
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Joulu 2007, 18:22

03 Tammi 2008, 11:03

suomalaista tosiaan paljon volvossa ainakin ennen matot nokialta ,polkimet pitkään soliferiltä ,ovako terästä ,osia 36 eri valmistsjalta.ollu itellä monta volvoo voimansiirto lähes ikuinen ja lämpöjåkin piisannu.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1546
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

03 Tammi 2008, 16:31

Joo Volvo oli hyvä auto ennen vaikkakin isoruokanen ja hyvä kuorma-autokin ennen nykyään pitää laittaa tankkiin ureaa sekaan :roll:
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
MTM
Nuhvitietäjä
Viestit: 304
Liittynyt: 15 Marras 2007, 12:30
Paikkakunta: Sukeva

03 Tammi 2008, 17:14

Joo, ennen ureaa laitettiin peltoon ja heinä pomppasi. Typpeä jne...
Ja jos ureaa ei tankissa ole, meno pysähtyy. Pakokaasujen puhdistamiseksi tehdään vaikka mitä. Lehmillekin laitetaan kohta laitumella pullo selkään, siihen kerätään kaasut (pieru) ja käytetään biopolttoaineena. Mutta jos siihen pulloon tulee venttiilivika, niin silloin äpyliä saa hakea kaukaa.
Minkäsmoisella seoksella se Nuhvi vielä hyrräisi??
Työn iloa ja onnistumisen riemua vahvalla kotimaisella.
Vastaa Viestiin