Tämmöinen perässä hinattava kotiutettiin OMT:n jälkitunnelmissa.
Aura on osiltansa melko täydellinen, mutta mekanismiltansa särkynyt.
Jos jollakin olisi vastaava, niin säätömekanismin kuvat olisivat tarpeen, jotta voisi restauroida tuon auran toimintakuntoon.
Tarkoituksena oisi istuttaa se Massey-Harriksen perään.
Ransomes (fordson) Elite 2-siipinen veltta
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Viimeksi muokannut Nuhvelentin veli, 31 Loka 2013, 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Hinattava Hieno löytö varmasti
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Aikansa kuvajainen.
Syvyyssäätökierre saatiin jo herkistettyä ja alkaapa tuo laukaisumekanismin toimintakin hiljalleen avautua.
Kyllä tuolla vielä viilua käännetään (Harriksen vetämänä)
Syvyyssäätökierre saatiin jo herkistettyä ja alkaapa tuo laukaisumekanismin toimintakin hiljalleen avautua.
Kyllä tuolla vielä viilua käännetään (Harriksen vetämänä)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Velttaan tutustelua jatkettu. Enää jumissa on vain laukaisu, joka sekin yrittää jo liikkua.
Osia inventoidessa selvisi sekin, että miksi vetokarttu on nivelöity liikkumaan pystysuunnassa ja on ilman minkäänsorttista lukitusta. Vakopyörä kannattelee peräpäätä auran ollessa kuljetusasennossa (auran vetopyörän keinusta tulee varsi, joka muuttaa vakopyörän asentoa auran asennon mukaan)
Tämä menee uuden(vanhan) opettelun piikkiin, kun nuita auroissa kiinni olevia vakopyöriä ei juuri ole täälläpäin näkynyt ja hinattavista auroista ovat romumiehet pitäneet parhaan huolen jo -60 luvulla.
Osia inventoidessa selvisi sekin, että miksi vetokarttu on nivelöity liikkumaan pystysuunnassa ja on ilman minkäänsorttista lukitusta. Vakopyörä kannattelee peräpäätä auran ollessa kuljetusasennossa (auran vetopyörän keinusta tulee varsi, joka muuttaa vakopyörän asentoa auran asennon mukaan)
Tämä menee uuden(vanhan) opettelun piikkiin, kun nuita auroissa kiinni olevia vakopyöriä ei juuri ole täälläpäin näkynyt ja hinattavista auroista ovat romumiehet pitäneet parhaan huolen jo -60 luvulla.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Veltan laukaisukin saatiin toimimaan, vielä jostakin jousi laukaisuvipuun. Kartun asennonsäätö on vielä vähän (reilummin) tihmeä. Tällä viikolla voisi kotiuttaa sitten vetovehkeenkin saamaan hellää huolenpitoa ja uudet (sisäänajetut) takarenkaat.
Jostakin tarvitsisi löytää Massey-Harriksen 744D pulttijaolle sopiva 16" etuvanne, tai voisihan tuohon vaihtaa Sarvipää-Fordsonin (e27n) valurautaiset. Ovat lähes identtiset M-H:n tarvikevanteiden kanssa ja 2kpl löytyisi omista jemmoista.
Jostakin tarvitsisi löytää Massey-Harriksen 744D pulttijaolle sopiva 16" etuvanne, tai voisihan tuohon vaihtaa Sarvipää-Fordsonin (e27n) valurautaiset. Ovat lähes identtiset M-H:n tarvikevanteiden kanssa ja 2kpl löytyisi omista jemmoista.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...