[quote="Nuffieldmaster"]Muutama kuva. Tuossa lohkossa esimerkki kun otetaan LHP käyttöön viljelykseen. Ei saa lopettaa glyfolla, niin juolaa on lajin verran Ei auta kuin avokesannointi ensi kesänä... Löytyi sieltä onneksi jyvääkin joukosta. Viime kesänä entisen viljelijän lhp:ssä oli komea apilikko eikä kauheasti rikkaruohoja, mutta kyntö sai aikaan juolan juhlan tänä kesänä.
Missä niin sanotaan että LHP:a ei saa glyfolla lopettaa? Jos oikein olen käsittänyt niin 1.9 alkaen saa ruiskuttaa??]
Leikkuupuimurin osto
Valvoja: automies560
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/Maat ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;kolmetonnine kirjoitti:Katselisin 186/187/206/207 fergua joka euroopassa kasattu. Vaikka vähän on ikää kertynytkin, jotekin jäänyt kuva että nämä ovat aika kovia pelejä kestämään. Muihin merkkeihin en käestä, kun ei mitään tuntemusta tai kokemusta löydy.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Ei olis hinnalla pilattu, vieläkun 125km sais edullisesti kulkemaan...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ei ole tosiaan liikaa hintaa laitettukolmetonnine kirjoitti:Ei olis hinnalla pilattu, vieläkun 125km sais edullisesti kulkemaan...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyl toi kannattais hankkia vaikka se rahti tekiskin 150 ekee, silti kohtuuhintainen kokonaisuus....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nelosnuhville tuota tarjoilin....vertailun vuoksi toinen tuossa..
http://www.tori.fi/kymenlaakso/Massey_F ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tori.fi/kymenlaakso/Massey_F ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jopas oli ihan toisessa hintaluokassa....... ekasta tähän jäis yli 2000 ekee rahti ja fiksailurahaa.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kun ei olis niin kaukana Seinäjoelle asti ei kehtaa niitilläkään lähteä, rahti maksaisi 600-900 euroa kuljetusliikkeeltä.nuffiko kirjoitti:Nelosnuhville tuota tarjoilin....vertailun vuoksi toinen tuossa..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Sitten kun aktiiviviljely loppuu, eli vuokramaat jää pois niin joku tuollainen on ihan sopivan kokoinen kone n.20 ha;n vuosittaisille puinneille..
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
pistetään paremmaksi täältä pari 186 yhteensä 600€
toinen parempi toinen huonompi, ei suoraan puinneille.
toinen parempi toinen huonompi, ei suoraan puinneille.
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04
Sain eilen puimurin ohjekirjan, sitä lueskellessa huomasin yhden vivun olevan ajonopeuden säätö, ilmeisesti sillä olisi päässyt nopeamminkin kuin sen 10km/h
Taisi myyjä sitäkin vipua näyttää mutta sanoi että ei saa käyttää kuin liikkeellä ollessa niin en sitten uskaltanut kokeilla ajaessakaan mitä tapahtuu
Taisi myyjä sitäkin vipua näyttää mutta sanoi että ei saa käyttää kuin liikkeellä ollessa niin en sitten uskaltanut kokeilla ajaessakaan mitä tapahtuu
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ajovariaattorin vipua joissain ei saa käyttää kuin liikkuessa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sampoa huollettu:
Viljaruuvin peltilaakeri
uudet työvalot ja valojen sekä vilkkujen johdotukset ja sähkölaitteiden yleishuoltoa
Kampiakselin etustefa
Rajaishihna
Silppurin hihna
Jäähdyttimen hihna
Kelamuuttimen hihna
Vaihteistoöljyt vaihdettu, vaihdelaatikko ylitäytetty ohjekirjan arvosta 4 ltr -> 7.5 ltr.
Yksi teräruoto teritetty uusin terin varastoon, vanha paikallaan ollut terä kunnostettu (katkenneet vaihdettu ja jäljellejääneet teroitettu)
Vielä oisi
Hankainlevyjen asennus
Jarrun säätötankojen uusinta
Syöttösormien nylon laakerien uusinta
sitten olisikin kone puintivalmis.
Viljaruuvin peltilaakeri
uudet työvalot ja valojen sekä vilkkujen johdotukset ja sähkölaitteiden yleishuoltoa
Kampiakselin etustefa
Rajaishihna
Silppurin hihna
Jäähdyttimen hihna
Kelamuuttimen hihna
Vaihteistoöljyt vaihdettu, vaihdelaatikko ylitäytetty ohjekirjan arvosta 4 ltr -> 7.5 ltr.
Yksi teräruoto teritetty uusin terin varastoon, vanha paikallaan ollut terä kunnostettu (katkenneet vaihdettu ja jäljellejääneet teroitettu)
Vielä oisi
Hankainlevyjen asennus
Jarrun säätötankojen uusinta
Syöttösormien nylon laakerien uusinta
sitten olisikin kone puintivalmis.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04
Puimuri tuli eilen testattua, ekana pieni järvenranta lohko missä tuntui uppoavan ja muutenkin meni aikaa vipuja käännellessä. Alkoi jo epäilyttää että kannattiko
Sen verran jäi hyvä tunne siitä kuitenkin että jatkoin kovemmalla maalla ja johan tuntui paremmalta,
hyvin pelittää. Poistotorvi saisi olla korkeammalla ja levikkeet olisi hyvä saada mutta eiköhän näinkin onnistu puinnit.
Edittinä päivitys. Mietin eilen että ei ehkä olisi kannattanut kehua ja onnistuinkin särkemään koneen
Ajelin kolmannelle pellolle illasta, matkalla isohko alamäki minkä laskin isolla vaihteella moottorilla jarruttaen, liekö se särkenyt hampaita vaihteistosta tai sitten kun tasaisella lisäsin reilummin vauhtia.
Isosta rattaasta 5 hammasta mennyt, 3 oli metalli liuskaa reunoissa 2 ei niin oisko jo vanhempia ne 2 ja nyt meni 3 syystä tai toisesta.
Pitänee opetella periaatteella että "jos muut niin kaipa minäkin" vaihdelaatikko remonttia. Varmaan pitää irti saada koko hökötys että pääsee osiin paremmin.
Sen verran jäi hyvä tunne siitä kuitenkin että jatkoin kovemmalla maalla ja johan tuntui paremmalta,
hyvin pelittää. Poistotorvi saisi olla korkeammalla ja levikkeet olisi hyvä saada mutta eiköhän näinkin onnistu puinnit.
Edittinä päivitys. Mietin eilen että ei ehkä olisi kannattanut kehua ja onnistuinkin särkemään koneen
Ajelin kolmannelle pellolle illasta, matkalla isohko alamäki minkä laskin isolla vaihteella moottorilla jarruttaen, liekö se särkenyt hampaita vaihteistosta tai sitten kun tasaisella lisäsin reilummin vauhtia.
Isosta rattaasta 5 hammasta mennyt, 3 oli metalli liuskaa reunoissa 2 ei niin oisko jo vanhempia ne 2 ja nyt meni 3 syystä tai toisesta.
Pitänee opetella periaatteella että "jos muut niin kaipa minäkin" vaihdelaatikko remonttia. Varmaan pitää irti saada koko hökötys että pääsee osiin paremmin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kymmenkunta ha nakuteltu. Leikkuupöydän kiinnipitävä oikeanpuolen pultti katkesi ja peruutin silppurin solmuun. Molemmat korjattu. Valmetin öljynkulutus (noin litra päivään) loppui stefaremonttiin näköjään ja nyt on pohjakin kuivannäköinen moottorista
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.