Kohudosentti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Hervast
Vitos -nuffisti
Viestit: 41
Liittynyt: 04 Kesä 2013, 16:53
Konekalustoani: -01 6850 htt ,50 km/h, Q960

Sääliksi käy tuo Bäckmanin touhuaminen. Sairaalla miehellä ei ole enää kaikki langat hyppysissään.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

Tampereen kaupungille, jonka touhut ovat mitä ovat niin itse annan 10p siitä ettei päästänyt miestä mesoamaan Tamperelaisille. :lol:
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Tampereella on outoa ryhtiä 8)

Suomessahan yleensä laki näyttää olevan liikaa rikollisten puolella eli syyttömille lankeavat laskut maksettaviksi, kun joutuu esim oikeuksiansa ajamaan. Nyt Tampereella on otettu samat otteet käyttöön, mihin häiriköt turvautuvat ja tietävät, ettei siitä mitään seurauksia tule. Tästä voi antaa hyvät arvosanat.

P-Korea on lopettanut uhoamisensa ja hieroo taas sovintoa E-Korean kanssa. Liennytys on täydessä käynnissä. Eli se siitä jutusta tällä kertaa. Tuo oli kyllä alusta alkaen hieman aavisteltavissa.

Syyriassa Hizbollahin joukot ovat menneet Assadia auttamaan ja jopa kääntäneet sisällissodan tilanteen hallituksen eduksi. Iran käy kovaa kybersotaa Israelia vastaan hyökäten kaikkia tietoteknisiä järjestelmiä vastaan. Turkissa on kahtiajakautuminen. Kaikki eivät siellä halua menettää vapauksiaan, varsinkaan kaupungeissa, joissa islamilla on heikko kannatus. Venäjä taitaa toimittaa ohjuksia Syyriaan. Israel saattaa iskeä niiden kuljetuksia vastaan. On siis melkoinen kiehunta käynnissä. Siellä aseet eli diplomatian jatkeet puhuvat.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Juu, eikös edellispäivänä uutisoitu, jotta E ja P puolet aloittaa korkean tason neuvottelut, käsittääkseni tänään.
Olikin pieni tovi, ettei uutimis ollut siltäsuunnalta mitään uutta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Koreoiden tapaus on omassa lajissaan ainutlaatuinen ja meidän kulttuurimme perusteella vaikea ymmärtää. Suhteet varmaan normalisoidaan pian, koska P-Korea tarvitsee E-Korean apua.

Toivon sen P-Korean hirmuhallinnon kaatuvan ja kansan pääsevän vapauteen ja aivopesusta irti.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

P-Korea ilmoittanut halustaan neuvotella USAn kanssa myös, johon USA olisi kait suostunut tietyin ehdoin......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

P-Korea on pieni tekijä ja jäi yksin pakotteiden saartamaksi. Kannattaa vähitellen alkaa neuvotella.

Syyriassa USA on mennyt kapinallisten puolelle ja Venäjä on nykyhallinnon puolella. Kummallakin osapuolella on suuri määrä liittolaisia. Kapinalliset olivat jäämässä alakynteen, mutta saivat jostain parempaa aseistusta. Muutamien arabivaltioiden mukaan vain aseet voivat ratkaista Syyrian tilanteen. Sodassa on mukana myös Al-Qaida ja Hizbollah.

Epätoivoisessa tilanteessa jompi kumpi osapuoli voi yrittää vetää Israelin mukaan sotaan, jolloin saataisiin yhteinen vihollinen ja islamilainen maailma voisi hetkeksi yhdistyä sotaan Israelia vastaan.

Venäjän S-300 ohjukset ovat vaarallisen tehokkaita Israelin pientä aluetta vastaan. Jos näitä toimitetaan Syyriaan, Israel iskee jo niiden kuljetuksiin.

Venäjä närkästyneenä leikkii näillä aseilla Israelin kanssa, koska Israel ei päästänyt Venäjää löytämilleen valtaville kaasukentille. Venäjä pysyy suurvaltana energiavarojen turvin. Saa nähdä, miten pitkälle tuo "kissa-hiiri" -leikki menee.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Eikös Venäjä ollut kovin vastaan jotain uutta kaasuputki suunnitelmaa, siltä jostain, Venkkujen eteläpuolelta, se vaarantaisi Venäjän aseman Euroopan yhdestä tärkeimmistä maakaasun toimittajista, ja Euroopan riippuvuus Venäjän kaasunsaannista ei olisi enää yksistään heistä kiinni ( jollette myy hintaan xx niin otetaan sitten tuolta muualta tyyliin ) ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Tuo on mielestäni juuri se asian ydin. Venäjä tahtoisi olla monopoliasemassa kaasun toimittajana. Nyt se on närkästynyt Israelille, joka ei suostunut antamaan suuria kenttiään Venäjän hyödynnettäviksi.

Tänään tuli presidenttimme tiedote uutisissa, että nuo lapsiasiat olisi vihdoin saatu johonkin järjestykseen Venäjän kanssa, kun Putin on täällä vierailulla. Tämä on todella positiivista kehitystä, että lapsilla ei tehdä ulkopolitiikkaa. Dosentin täytyy keksiä kohta uusia aiheita pysyäkseen julkisuuden valokeilassa.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Huom, OLI vierailulla, saapui parituntia tuo ( Putinin tyypilliseen tyyliin kaiketi ) lento myöhässä ( alkujaan klo 13.00 piti olla, tuli vissiin vasta 15.00 paikkeilla ) tohon Turkuun ja kiirus oli kun aikataulu oli jo lähtökohtaisesti persiillään (ohjelmaa lyhennettiin ja kohteita jätettiin pois/peruttiin) , ja on jo poistunutkin maasta.......
Naantalis Kultarannassa tais käyvä pikaseen pöperöllä, ja jollain paatilla olivat vissiin Aurajoella kuvattavana resurenttimme Niinistön kans, tai missälie olikin uutisten viteo otettu sinnen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Niinhän sitä sanotaan, että jos elämässään myöhästyy kerran yli 15 minuuttia, sitä ei saa enää koskaan kiinni :(

Ne ovat nimittäin aina samat henkilöt, joita saa odottaa.

Putinilla on jossain vaiheessa käynyt mahdollisesti myöhästyminen palaverista, tiedä häntä? Kyllä tällä kertaa oli taas pitkä asialista. Toivotaan, että saamme myytyä jotain lisää Venäjälle. Se on iso maa ja suuret markkinat. Jotain piristysruisketta Suomeen nyt tarvitaan, ettei jouduta kreikkalaisiksi mekin.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Juuh, ei kokonaistilanne kovin hienolta näytä, vaikka valtion velkataakka on vielä siedettävä. Tosin suhdanteiden ei tarvitse paljoa muuttua, kun lisää velkaa otetaan, ja sitten yllättäen velkojen maksuun on otettava lisää velkaa, ja kierre alkaa, alaspäin ....
( tosin sitä on viimevuosina jotenkin ollut ilmassa havaittavissa, että valtion nettovelka on taas kasvanut, muutaman vuoden positiivisen, lyhentymisen, suunnan jälkeen )....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
HL-Zetor
Nuhvitietäjä
Viestit: 217
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:44
Paikkakunta: Virrat

Täytys pyytää Himaselta selvitys mites käy vai käykö.
Hinta on tietysti noussu kun on tullut tuota julkisuutta. :wink:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Mäkin voin sen tehä, ja halvemmalla, hinta VAIN 690.000€kee, niin tehdään kyllä paris viikossa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Olikos tuossa tarjouksessa jo ALVit mukana? Viime kerrallahan jäi se tarjouskilpailu käymättä, joten tämä oli joka tapauksessa hyvä avaus oikeaan suuntaan :)

Toimitusaika näyttäisi olevan kohdallaan tuossa kilpailevassa eo tarjouksessa. Mitäs sitä vitkastelemaan. Pannaan homma pakettiin.

Kerran nuorena poikana menin romuttamosta ostamaan peräkärryn akselistoa. Sitten löytyikin sopivan kokoinen ja kysyin sen hintaa. Hinta oli 150 markkaa. Tingin hintaa. Romukauppias oli persoonallinen. Kuultuaan tinkimisen hän sanoi hinnan olevan 200 markkaa! Älä nyt sentään! Nyt se on 250 markkaa! :oops:

Siihen loppui tinkiminen ja maksoin kiltisti akselista 150 markkaa :( Se oli meininkiä ja jäi mieleen melko pysyvänä opetuksena.

Mitäpä, jos kaikki alkaisimme tehtailla tulevaisuusraportteja? Kyllä siinä tuntipalkoille pääsee. Ja hyvinhän se Katainen selviytyy selittäjänä varmaan useammallekin raportille. Ainoa ongelma tulee mieleen siinä suhteessa, jos raportit kertovat keskenään täysin toisenlaisia tulevaisuuskuvia, mikä niistä valitaan? Heitetäänkö kolikolla?
Vastaa Viestiin