Kohudosentti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Miinoitus, sulutus ja vetäytymisenesto. Siinäpä ne pääpiirteittäin maataistelun osalta on. Ilma- ja meritaistelussa stradegia on jo toisenlainen ja siihen nyt tietyistä syistä kommentoi.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

P-Korean vangitsema henkilö, USAn kansalainen, Etelä-Koreasta kotoisin oleva, jota uhkasi jopa kuolemantuomio, sai 15vuoden tuomion pakkotyötä...
Näinhän P-K:a on aiemminkin tehnyt, ja neuvottelemalla tuomitut ovat vapautuneet jo huomattavasti aiemmin...

Samaa haetaan varmaan nyttenkin, ei P-K:lla rahkeet riitä muuhun todellisuudessa, ja jos kuolemantuomio olisi langetettu USA:n kansalaiselle, niin sitäkin olisi taatusti lykätty, toimeenpanoa, ja haettu "neuvottelujen" kautta lievennystä tuomioon, USA:n jatkotoimenpiteiden pelossa.
P-K:a alkaa ilmeisesti olemaan uhkailuissaan ym muussa toiminnassaan hiljenemään päin, ja normi tilanne palautumassa, vaikka mikä siellä sitten normaaliksi luokitellaankin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Valta saattaa olla tulossa tiensä päähän P-Koreassa. Kansaa ei kyetä pitämään umpiossa ja propagandan uhrina loputtomasti. Sodan aloittaminen olisi ollut uhkapeliä nykyhallinnolle. Se olisi kaatunut siihen.

Sen sijaan tilanne Syyriassa on kriittinen. Israel iski kahteen otteeseen ohjuksiin ja tuhosi ne ja siinä taisi mennä joku armeijan päämajakin. Kovalla riskillä mennään. Mutta Syyrian johto ei ilmeisesti toteuta nyt iskua Israeliin, uhkauksistaan huolimatta. Iran on raivoissaan, kun sen ohjukset posautettiin Syyriassa. Hizbollah ei saanut lisää aseita Israelia vastaan sen rajalle. Israel on vienyt ohjusten torjuntajärjestelmät jo pohjoiseen.

Jos Iran provosoituu iskemään Israeliin, silloin Israelilla on pätevä syy iskeä Iranin ydinlaitoksiin.

USA haluaa lisää todisteita sariinin käytöstä ennen kuin tekee päätöksen iskusta tms. Ehkä tässä kuitenkin odotellaan molempien osapuolien heikentymistä. Se on raakaa peliä. Ruumiita tulee kasapäin joka päivä. Ulkopuoliset eivät tiedä, mitä tekisivät. Ei toimita niin kuin Libyan kohdalla. On niin huonot vaihtoehdot käsissä.

Vanha hallinto Syyriassa oli huono. Uusi on kenties vielä paljon huonompi eli Muslimiveljeskunta. Valitse näistä sitten, kumpaa kannatat?!

Jos veljeskunta saa vallan Syyriassa sisällissodan jälkeen, sillä menee aikaa toipumiseen ennen kuin se voi liittyä rintamaan Egyptin veljeskunnan kanssa Israelia vastaan. Palestiinan valtion perustaminen ja Israelin jakaminen ei estä sotaa. Nämä ympärysvaltiot tulevat kärsimään rankan tappion sodassa, jossa joukkotuhoaseet otetaan käyttöön. Mutta sitä ne eivät näytä surevan etukäteen.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Kiina on sulkenut P-Korea pankkitilin, josta varoja käytelty ohjusten kehittämiseen ym muuhun toimintaan.....
Aiemmin Kiina ei juuri vielä ole mitenkään puuttunut tilanteeseen, mutta nyt teki näin.
Liekkö Kiinassakin vanhan liittolaisensa uhoaminen jo alkanut ärsyttää, koska lopullisia resursseja siellä (P-Koreassa) ei kuitenkaan ole kovin pitkälle pötkiä "tositilanteessa"
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Kiinan veto on raskas isku P-Korean nykyjohdolle, joka on nyt jäänyt yksin, ehkä Irania lukuunottamatta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

lisenssi kirjoitti:Kiinan veto on raskas isku P-Korean nykyjohdolle, joka on nyt jäänyt yksin, ehkä Irania lukuunottamatta.
Joo, niin on....

Nyt tänään E-Korea on tarjonnut pohjoiselle "sovintomahdollisuutta", mitä tuo vi**ua sitten mukamas niinkuin oikein takoittaakin ???

:shock: :shock:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Osin taas täysin ohi aiheen, mutta laitan tähän kuitenkin....

Jokusia päiviä (viikko ?) sitten uutisoitiin, että USA:ssa(kos) oli valmistettu ensimmäinen 3D-tulostimella täysin toimiva ase.
Eilen kerrottiin että viranomaiset on painostaneet poistamaan kaikki kaavat, ym valmistukseen liittyvät ohjeet/ohjelmat netistä "vaarallisuuteen" vedoten....

Kyllähän tollanen alkaa tosiaan aika huimalta tuntumaan, jos "kotikonstein" alkaa pystyä pyssyjä valmistamaan, eikä 3D-tulostinten yleistyminenhän ei ole muusta enää kiinni kuin tekniikan halpenemisesta ja valmistuskustannusten alas saamisesta, itse tekniikkahan on jo kyllä olemassa ollut jonkin tovin....

10v kuluttua saattavat hyvinkin olla jo "tavan tallaajan" ostettavissa järkihintaan. Ja saishan niitä nyttenkin ostettua, mutta hinta pitää ko. laitteet vielä "tavan tallaajan" ostosten ulottumattomissa (?0.000€ ??)....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Joku entisöijäkaveri oli ostanut tulostimen itselleen ja tekee sillä osia vanhoihin laatuautoihinsa. Kyllä noita on Suomessakin käytössä. Meilläkin on osastolla yksi pienoismallien tekoon. Hyvännäköisiä kalikoita tulee ja koneen voi jättää yöksi käymään ja aamulla on valmista.

Noilla pystyy tekemään vaikeita muotoja, joita on aseissa. Homma saattaa lähteä tosiaan lapasesta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

lisenssi kirjoitti:Joku entisöijäkaveri oli ostanut tulostimen itselleen ja tekee sillä osia vanhoihin laatuautoihinsa. Kyllä noita on Suomessakin käytössä. Meilläkin on osastolla yksi pienoismallien tekoon. Hyvännäköisiä kalikoita tulee ja koneen voi jättää yöksi käymään ja aamulla on valmista.

Noilla pystyy tekemään vaikeita muotoja, joita on aseissa. Homma saattaa lähteä tosiaan lapasesta.

Niinpä, :roll: niillä kun pystyy aika ihmeellisiin juttuihin, mitä jotain ohjelmia nähnyt.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Eilen näytettiin TV:ssä tuo aseen valmistus ja koeammunta. Muoviase hajosi, mutta videolla näytetty ei hajonnut. Tarkkaavainen katsoja saattoi huomata, että videolla olevassa oli metallivahvistukset piipussa.

Iranissa on presidentinvaalit kesällä. Ahmadinejad väistyy ja tilalle tulee JOKU. Periaatteessa olisi muutoksen mahdollisuus, mutta...

Abbas oli Kiinan vierailulla ja Netanjahu kävi siellä samaan aikaan. USA, Venäjä ja Kiina ovat käyneet tiiviisti neuvotteluja Lähi-Idän tilanteesta. Sota on käynnissä Syyriassa. Ohjuksia ja kemiallisia joukkotuhoaseita yritetään toimittaa Hizbollahille (suomeksi: Allahin puolue) Libanoniin, Israelin rajalle. Jännite on kasvamassa.

Voisi olettaa tilanteen pysyvän nykyisellään ainakin Iranin presidentinvaalien selviämiseen ja uuden presidentin julkilausumien esille tuloon asti.

Netanjahu oli juuri Venäjän vierailulla ja Putin piti puhetta, jossa totesi, että Syyrian sota on saatava päättymään, koska muuten käsissä on katastrofin ainekset. Olivat siis päässeet ainakin puheiden tasolla yhteisymmärrykseen asiasta. Asialla alkaa olla jonkinmoinen kiire.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Mikäli päiväl oikein uutisis kuulin, niin P-Korea olis aamuäivällä pari ohjuslaukaisua tehnyt, ja yhden iltapäivällä...

En tosin varma ole kuulinkos oikein, mut oliskos tää nyt sitten se "kasvojen säilytämisen" tie sitten, sinänsä ei nuo yllätyksiä olisi...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

jusape kirjoitti:Mikäli päiväl oikein uutisis kuulin, niin P-Korea olis aamuäivällä pari ohjuslaukaisua tehnyt, ja yhden iltapäivällä...

En tosin varma ole kuulinkos oikein, mut oliskos tää nyt sitten se "kasvojen säilytämisen" tie sitten, sinänsä ei nuo yllätyksiä olisi...
Niin oli taas ohjuksia lennellyt, ratiosta kuulin kanssa..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

P-Korppu tänään taas paukauttanut, iltapäivällä paikallisia aikoja, lyhyenkantaman ohjuksen, kuten edelliset 3kkin, Japaninmerelle jälleen.
Nipponin aluevesille asti eivät olleet nuista yksikään sentään mennyt, olis saatettu sellainen jo ottaa rajaloukkauksena ja sodanjulistuksena, jonka jälkiseuraamuksena saattais olla jo pelkkä iso kuoppa paikallisen "suurtorin" tilalla.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Kyllä noissa USAn sotaharjoituksissa oli jossain määrin provosointiakin P-Korean suuntaan. Korealaiset eivät kuitenkaan uskaltaneet ryhtyä sotaan.
Täydellisen kasvojenmenettämisen pelossa on nyt sitten räiskittävä ilotulitteita ilmaan, vähintäänkin vanhat ohjusversiot.

Turkki väittää Syyrian ryhtyneet rajaloukkauksiin ja attentaatteihin. Ettei vaan olisi Turkilla laajentumisajatuksia. Saattavat vanhat Ottomaanien loiston ja suuruuden ajat tulla mieleen ja Syyrian sisällissota tarjoaa houkutuksia laajeta etelään päin, kunhat ovat ensin siellä tarpeeksi tapelleet ja toisiaan heikentäneet.

Putin myy kehittynyttä aseteknologiaa Syyriaan. Se nostaa entisestään jännitystä alueella. Israel saattaa olla pakotettu tuhoamaan nuokin aseet.

Mielestäni ainoa maa sillä alueella on Turkki, joka voisi periaatteessa yhdistää muslimit. Tärkeimpiä syitä siihen, ettei meillä ole sharia-lakia, ovat olleet muslimien keskinäiset ankarat kiistat. Jos ne onnistutaan poistamaan... :(

Esim jopa USAssa on annettu monessa asiassa jo periksi islamille. Englanti on vaikeuksissa suuren muslimimääränsä kanssa. Muslimiveljeskunnan suunnitelmahan on tuhota ensin Israel. Se avaa Euroopan valloituksen. Ensimmäisenä kohteena on Englanti. Ja siellä ensimmäisenä kohteena on 12 suurinta kaupunkia, joissa otetaan valta. Englannin kaatumisen nähdään merkitsevän koko Euroopan antautumista eli periksi antamista jatkuville muslimien vaatimuksille erityiskohtelusta. Sen päämääränä on sharia-lain voimaan saaminen eri valtioissa. Islamin uskonto on siis poliittinen voima. Päämääränä on maailmanvallan perustaminen.

Esim tuo sana Hizbollah on tarkemmin Hiz be Allah = Allahin puolue. Tätä ei oikein käsitetä vielä täällä länsimaissa. Rahan syytäminen palestiinalaisille on sen antamista voimille, jotka pahasti uhkaavat pitkällä tähtäimellä itsemääräämisoikeuttamme. EU on asettunut tukemaan palestiinalaisia eli muslimiarabeja.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Kohudosentti aikoo vetäytyä mietiskelemään venäläiseen luostariin.

Tampereen kaupunki kielsi Venäjän uudet arvot -konferenssin järjestämisen Tampereen pääkirjastossa, Metsossa. Tilaisuudessa olisi ollut kyse neuvostototalitarismin ja homofobian teemoista. Eikö olekin ihmeellistä, että Tampere käyttäytyy noin suvaitsemattomasti totalitarismia kohtaan eikä sallinut probagandan levitystä.

Dosentti totesi haastattelussa, että Suomessa on aika hyvä keskustelukulttuuri, lukuun ottamatta Tamperetta, jossa kielletään tilaisuuksia.

Yksi dosentin esille tuomista teemoista oli nyt pikkukirjasessa mainittu fakta, että "Stalin rakasti Suomea". Saattaa hyvinkin olla, että se oli erikoisella tavalla tapahtunutta rakkauden osoitusta. Emme vaan ymmärtäneet suhtautua siihen sillä tavalla. Suomi on käsite, joka voidaan ymmärtää tarkoittavan Suomen kansaa eli ihmisiä tai myös Suomen maa-aluetta pelkästään.

Esille tulivat myös lastensuojeluteesit, jälleen kerran. Venäläiseen kasvatusmetodiin kuuluu oleellisena osana lasten tukistaminen. Erään perheen lapset lopettivat viinan juonnin ja tupakoinnin, kun heitä HIEMAN tukistettiin. Varmasti isukki oli onnellinen hyvästä tuloksesta, tuoreet karvatupsut käsissään. Olisi nyt vaan vielä vähän enemmän nöyhtänyt sitä tukkaa, niin olisivat kaikki paheet lähteneet kerralla! Mitään ei siellä tehdä kunnolla ja kaikki on keskeneräistä!

Dosentti oli tehnyt ilmoituksen ja tutkintapyynnön poliisille pormestari Anna-Kaisa Ikosesta ja apulaispormestari Olli-Poika Parviaisesta, jotka dosentin mukaan olivat aiheuttaneet dosentin ja hänen seurueensa joutumisen syrjityiksi.

Häme on tunnettu hitaudestaan. Toivomme poliisin lunastavan siihen kohdistuneet ennakkopaineet ja -odotukset.

Dosentin vanhemmat ovat kotoisin Tampereelta ja hän itse on kasvanut täällä, jonkin verran. Tampereella on hänen mukaansa paljon hyvää ja siksi hän tuo venäläisystäviänsä tänne.

Toivomme dosentille "hyvää munkkia". Luostari on täynnä yllätyksiä. Dosentti voi tulla sieltä täysin uutena miehenä ulos tai sitten jäädä sinne loppuiäkseen. Kyllä nyt on jännitys huipussaan! Emme tiedä, miten miehän käy tuossa luterilaisesta näkökulmasta katsottuna extremistisessä seikkailussa.
Vastaa Viestiin