Aapuva. 4 nuhvin öljypohja
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kevytvaluahan tuo on, kait jotenkin hitsattavaakin ehkä, ei omaa kokemusta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Alumiinintapaista tai jotain johdannaista. Luulisi löytyvän noista lohkovikaisista moottoreista, edullisestikkin.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Alumiinia. Hitsattavaa. Pienkonekorjaaja hitsasin minun kolmosesta pohjan onnistuneesti kasaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Onko se minkälainen homma ottaa pois ku kone on paikoillaan??
Et onko se viimeinen pultti jossain ihme paikassa mihin ei pääse käsisksi vaikka purkais koko traktorin koneen ympäriltä pois Ja muutenkin onko jotain "hyvä tietää" juttua siinä. Noin yleensä öljypohjat lähtee nättiin pois mut tosta en oo vielä sitä päässy ottaan irti.
Et onko se viimeinen pultti jossain ihme paikassa mihin ei pääse käsisksi vaikka purkais koko traktorin koneen ympäriltä pois Ja muutenkin onko jotain "hyvä tietää" juttua siinä. Noin yleensä öljypohjat lähtee nättiin pois mut tosta en oo vielä sitä päässy ottaan irti.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä se tulee sieltä, ei "piilopultteja"....
Jos kolmiotuki etuakselilla niin se voi haitata sitten...
Jos kolmiotuki etuakselilla niin se voi haitata sitten...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Ei siinä oo kolmiotukea. Eli pala kakkua kunhan saan sen tuolta "pellolta" talliin eka. Kävi mielessä että oisin ajellu ilman öljyä pätkän kerrallaan mut laitoin liimapaikan siihen. niin jos se pitää sen verran että pääsen talliin ilman isompia murheita. Suurin ongelma lienee se kivi mikä möllöttää vieläkin siellä traktorin alla et kuin sitä pääsee pois siitä kiven päältä rikkomatta lisää paikkoja Mut periaatteessa ku pikkusen pakkia ja jarrulla kääntää niin se jää sivuun ehkä
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Niin ja ei kellään sattuis oleen ehjää öljypohjaa jouten. Mielellään edullisesti?? En oo varma onko mulla kaikki palat tallessa mitä tuosta irtosi. Ilman niitä voi korjaaminen olla ongelmallista.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Sunnuntaiehtoona kokeiltua, itse työhön menee jos ei ole kolmiotukea, niin reilu vartti sisältäen työkalujen etsimisen.. Ja on sen verta jässähtänyt paikoilleen ettei tipahtanut heti syliin vaikka kaikki pultit olivatkin irti, sai kammeta raudanpalalla irti siitä valuun jätetystä "ulokkeesta"
Ediittiä. Traktorikaivuri, traktori etukuormaajalla, takakuormaajalla. Ketjut etuakseliin molemmin puolin kiinni ja siitä sitten keula pystyssä johonkin suuntaan..? Oletuksena että maaperä kantaa ja nuhvin takarenkaista näkyy muutakin kuin päälipuolen ilmat.
Ediittiä. Traktorikaivuri, traktori etukuormaajalla, takakuormaajalla. Ketjut etuakseliin molemmin puolin kiinni ja siitä sitten keula pystyssä johonkin suuntaan..? Oletuksena että maaperä kantaa ja nuhvin takarenkaista näkyy muutakin kuin päälipuolen ilmat.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
kolmetonnine kirjoitti:... Oletuksena että maaperä kantaa ja nuhvin takarenkaista näkyy muutakin kuin päälipuolen ilmat.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Joo ei se kiinni muuten ole ku se kivi vähän siellä haittaa. Etuperin ajoin siihen päälle niin nousi kuopastaan ylös niin pakilla se menee takas alas. Ei nyt oo sitä toista peliä millä sen raahais pois sieltä että käyntiin on laitettava. Sen takia hommalla vähän hoppu onkin et jos se tuonne jää niin parin viikoon päästä tuskin näkyy edes piipun nokkaa ku maat sulaa Meinaan maalämpökaapelien ojaa tasoittelin siinä ja vielä on pohjat jäässä mut ei varmaan kauaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Sama alapään tiivistesarja menee 4dm;stä 10/60:neen pienin eroavaisuuksin kampiakselin tiivisteiden suhteen, joten luulen että mikätahansa 4 cyl öljypohja joka nuffieldistä sopii paikoilleen.
Täällä Tampereella olis öljypohja josta yläreuna lohjennut ehkä parin pultin mitalla .
Jos omastasi puuttuu paloja tai kovin rutussa , tästä vois leikata paikkapalan .
Tai tähän omastasi paikka . Lähetteleen en kehtaa ruveta , mutta ei tietenkään maksa
mitään jos sulla mahdollisuus hakea .
Jos omastasi puuttuu paloja tai kovin rutussa , tästä vois leikata paikkapalan .
Tai tähän omastasi paikka . Lähetteleen en kehtaa ruveta , mutta ei tietenkään maksa
mitään jos sulla mahdollisuus hakea .