Seuraavaa kyselisin uutena tällä palstalla.
Olen ostattelemassa 465 kaivuria (ukkomestari 352)68mallista,
kyseinen laite tuli testattua ja lähti käymään talven jäljeltä yllättävän hyvin.
Mutta remppaakin löytyy ,jarrut ei pitäneet käytännössä yhtään onkohan niissä yleensä isot ja kalliit korjaukset kuntoon saattamisessa ? ja tasauspyörästönlukon käyttöpoljin oli kadoksissa, runkoon sisälle menevä vipu pyöri vapaana ilman mitään tuntuvaa vastetta.
Voisikohan joku valaista vähän näistä remonteista lisää tietoa.
4/65 lukko
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jarrujen laitto ei ole kallis juttu,uudet kitkapinnat,jouset ja mahdollisesti kuulat maksaa alta satasen,kaivurin kyseessä ollen voi olla kyllä himpun ahdasta asentaa...
Lukosta kertokoot niitä räpläilleet.
Lukosta kertokoot niitä räpläilleet.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varmaan noudatettu korjausohjekirjan varoitusta, tasauspyörästön lukkolaite on tarkoitettu vain kumirenkain varustetuissa traktoreissa, sitä ei saa kytkeä toimintaan käytettäessä teräspyöriä,kitkaketjuja tai teloja.ja tasauspyörästönlukon käyttöpoljin oli kadoksissa, runkoon sisälle menevä vipu pyöri vapaana ilman mitään tuntuvaa vastetta.
Jos traktori on varustettu noilla lisävarusteilla, suositellaan lukkolaitteen polkimen irroitusta.
Nähtävästi siirtohaarukasta poistettu tapit ja siirtopalikat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25 Maalis 2013, 19:22
Kiitos!
Olipas nopeaa tiedonsaantia ,kerkesin juur välillä kauppareisulla poiketa.
Ei ole teloja tässä,joskus on varmaan ollu kun etuakselissa on aika isot lukitustapin reiät molemmin puolin
Etukumit on myös sököt.
Koko on 11-20,kävin tuossa paikallisella kummisutarilla ja suositteli 22"vannekehän ymppäystä, ei kirpaise kun kympeissä paikallinen seppä leikkaa plasmalla ja hitsailee uuden tilalle vanhalle pulttikehälle. Sitten alkais löytyyn joutilasta tubeleskumia käyttöön kohtuuhinnalla.Kaippa siellä sellaiset kestäs.
Olipas nopeaa tiedonsaantia ,kerkesin juur välillä kauppareisulla poiketa.
Ei ole teloja tässä,joskus on varmaan ollu kun etuakselissa on aika isot lukitustapin reiät molemmin puolin
Etukumit on myös sököt.
Koko on 11-20,kävin tuossa paikallisella kummisutarilla ja suositteli 22"vannekehän ymppäystä, ei kirpaise kun kympeissä paikallinen seppä leikkaa plasmalla ja hitsailee uuden tilalle vanhalle pulttikehälle. Sitten alkais löytyyn joutilasta tubeleskumia käyttöön kohtuuhinnalla.Kaippa siellä sellaiset kestäs.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu, tuo 20tuumanen alkaa olla hiukan hankala koko, 22,5tosta löytyy pilvin pimein....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Noinhan se on kuin kati t kirjoitti. Ajelin aikanaan muutamilla Nuffi / Leyland pohjaisilla vastapainokaivureilla ja kaikista niistä oli eliminoitu tasauspyörästön lukon käyttömahdollisuus. Varmasti säästää peräremonteissa.
Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Menkööt tämän kerran painovirhepaholaisen nimiin,Leyfield kirjoitti:Noinhan se on kuin kati t kirjoitti. Ajelin aikanaan muutamilla Nuffi / Leyland pohjaisilla vastapainokaivureilla ja kaikista niistä oli eliminoitu tasauspyörästön lukon käyttömahdollisuus. Varmasti säästää peräremonteissa.
Nyt kun on kumipyörillä niin ei muuta kuin käyttöpoljin, välitanko ja jousi paikoilleen, sitten kokeilemaan onko haarukassa palikat paikoillaan
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 4
- Liittynyt: 25 Maalis 2013, 19:22
Olishan se lukko varmaan poikaa ,mutta kunse vipu tuntuu pyörivän ihan sen tuntusesti että siellä rungon sisäälää ei oo mittään liikkuvaa osaa siinä kiinni.
Minkähänlainen savotta olis kattoo sinne sinne ja lisätä puuttuvia palikoita jos niitä jostain löytäs ?
Minkähänlainen savotta olis kattoo sinne sinne ja lisätä puuttuvia palikoita jos niitä jostain löytäs ?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lukon puoleinen ("kynkkä"), akselikotelo irti, näkyy seuraavanlaista: http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... +lukko.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , siintä vain sitten katselemaan onko kaikki hilut paikoillaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En taitais kyllä minäkään laittaa, vaikkei kyllä nuffi/leuku pohjaista kaivuria olekkaan, vielä ......
Kaverikin kun oli myynyt -66 10/60 alustaisen ukkomestarin neljä-viisvuotta sitten, enkä sitä tiennyt, että myy pois....
Kuvittelin ettei se sitä ikinä myy, enkä sitä oikeestaan viimeisen 10v aikana enää edes kysellyt, kun kone oli ollut sentään talossa uudesta asti, ensin sedällään, ja sittemmin hänellä......
Tunteja koneen mittarissa oli sellanen 4500, ja kaikki oli mittarissa......
Kaverikin kun oli myynyt -66 10/60 alustaisen ukkomestarin neljä-viisvuotta sitten, enkä sitä tiennyt, että myy pois....
Kuvittelin ettei se sitä ikinä myy, enkä sitä oikeestaan viimeisen 10v aikana enää edes kysellyt, kun kone oli ollut sentään talossa uudesta asti, ensin sedällään, ja sittemmin hänellä......
Tunteja koneen mittarissa oli sellanen 4500, ja kaikki oli mittarissa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei ole minkäänlaista kokemusta kaivurinuhveista, joten kannattaa kuunella kokemusta omaavien mielipiteitä, mutta jos välttämättä haluat kokeilla .
Voit varmistaa tasauspyörästön sisähilujen paikallaanolon tunkaamalla rattaa ilmaan, pyöritä ratasta ja samalla painat käyttövipua alaspäin, jos ratas lakkaa pyörimästä niin sisähilut paikoillaan.
Tuolta sivulta löydät myös räjäytyskuvia, tosin vanhemmista lukoista, uudemissa ei ole sisäpuolista jousta painamassa lukkoa pois päältä, siirtohaarukassa myös pieniä eroja, mutta periaate selvinnee. Aukeavasta kuvasta < tulee selvempi kuva.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 9&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Voit varmistaa tasauspyörästön sisähilujen paikallaanolon tunkaamalla rattaa ilmaan, pyöritä ratasta ja samalla painat käyttövipua alaspäin, jos ratas lakkaa pyörimästä niin sisähilut paikoillaan.
Tuolta sivulta löydät myös räjäytyskuvia, tosin vanhemmista lukoista, uudemissa ei ole sisäpuolista jousta painamassa lukkoa pois päältä, siirtohaarukassa myös pieniä eroja, mutta periaate selvinnee. Aukeavasta kuvasta < tulee selvempi kuva.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 9&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kappas vaan, tietokone tehnyt virheen.kari t kirjoitti:Menkööt tämän kerran painovirhepaholaisen nimiin,Leyfield kirjoitti:Noinhan se on kuin kati t kirjoitti. Ajelin aikanaan muutamilla Nuffi / Leyland pohjaisilla vastapainokaivureilla ja kaikista niistä oli eliminoitu tasauspyörästön lukon käyttömahdollisuus. Varmasti säästää peräremonteissa.
Nyt kun on kumipyörillä niin ei muuta kuin käyttöpoljin, välitanko ja jousi paikoilleen, sitten kokeilemaan onko haarukassa palikat paikoillaan
Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu.