OEB 5.1 kuutonen hommattu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Samma här...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Jokohan se tuo linkki toimii?
Loppuja osia odottelen lähteväksi tulemaan tännepäin. Kannentiiviste on hidas hankittava, samoin venttiilikopan tiiviste, mutta kuulema onnistuu kuitenkin. Muut osat ovatkin lähtövalmiina.
Sanokaapa, onko tässä suuttimien alla kuparitiivisteitä? JCL techin mukaan kaikissa ei sellaista ole. Kuulema riippuu onko tässä amk330? tyyppisiä suuttimen holkkeja.
Loppuja osia odottelen lähteväksi tulemaan tännepäin. Kannentiiviste on hidas hankittava, samoin venttiilikopan tiiviste, mutta kuulema onnistuu kuitenkin. Muut osat ovatkin lähtövalmiina.
Sanokaapa, onko tässä suuttimien alla kuparitiivisteitä? JCL techin mukaan kaikissa ei sellaista ole. Kuulema riippuu onko tässä amk330? tyyppisiä suuttimen holkkeja.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Näkyy kuvat.
Katso suuttimen holkkiin, jos näkyy lohko: Prikat kuuluu, jos on pohjallinen holkki, ei kuulu prikkaa. Molempia voi koneessa olla, sekaisin riippuen huoltohistoriasta.
Katso suuttimen holkkiin, jos näkyy lohko: Prikat kuuluu, jos on pohjallinen holkki, ei kuulu prikkaa. Molempia voi koneessa olla, sekaisin riippuen huoltohistoriasta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kannentiivistettä odotellessa... Pitäisiköhän vaihtaa toimittajaa?
Lohkon yläpinta on koneistettu ja putkien korko laitettu kaikista satkun tarkkuudella samaksi. Putket asennettu lohkoon.
Hiekkapuhaltelin myös kannen kaikki kanavat ruosteesta puhtaaksi. Kummasti muutui kannen ilme, kun ruostetta hilseillyt kansi onkin nyt puhtaalla valupinnalla joka puolelta. Seuraavaksi tiivistepinnan oikaisu, istukoiden koneistus ja kasaan uusilla venttiileillä. Ohjarit on tosihyvät, joten niille ei tehdä mitään.
Koneistettu kampiakseli on nyt lohkossa paikallaan uusilla alikoon laakereilla. Kaikki kaulat on sen 0,030# koossa.
Ensiviikolla vaihdetaan kiertokankiin uudet helat ja tarkoitus on pääsisäisenä pistää männät koneeseen. Sitten saisi öljypohjan pistää paikalleen ja kääntää moottorin oikein päin.
Ruiskutuspumpun aihion katselin myös. Tarjolla olisi 611 valmetin Minimec-pumppu. Sopivasti on noita romupumppuja saatavilla, joten jos sen kasaisi toisenkätiseen runkoon. Samalla voi säätimeen vaihtaa kulut sisukset uusiin. Vielä vähän harkinnassa on myös elementtien vaihto. En ole vielä selvittänyt saisiko jostain kohtuuhinnalla 8mm elementtejä. 9,5mm elementeillä voi BMC:n hienostunut luonne kärsiä.
Lohkon yläpinta on koneistettu ja putkien korko laitettu kaikista satkun tarkkuudella samaksi. Putket asennettu lohkoon.
Hiekkapuhaltelin myös kannen kaikki kanavat ruosteesta puhtaaksi. Kummasti muutui kannen ilme, kun ruostetta hilseillyt kansi onkin nyt puhtaalla valupinnalla joka puolelta. Seuraavaksi tiivistepinnan oikaisu, istukoiden koneistus ja kasaan uusilla venttiileillä. Ohjarit on tosihyvät, joten niille ei tehdä mitään.
Koneistettu kampiakseli on nyt lohkossa paikallaan uusilla alikoon laakereilla. Kaikki kaulat on sen 0,030# koossa.
Ensiviikolla vaihdetaan kiertokankiin uudet helat ja tarkoitus on pääsisäisenä pistää männät koneeseen. Sitten saisi öljypohjan pistää paikalleen ja kääntää moottorin oikein päin.
Ruiskutuspumpun aihion katselin myös. Tarjolla olisi 611 valmetin Minimec-pumppu. Sopivasti on noita romupumppuja saatavilla, joten jos sen kasaisi toisenkätiseen runkoon. Samalla voi säätimeen vaihtaa kulut sisukset uusiin. Vielä vähän harkinnassa on myös elementtien vaihto. En ole vielä selvittänyt saisiko jostain kohtuuhinnalla 8mm elementtejä. 9,5mm elementeillä voi BMC:n hienostunut luonne kärsiä.
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
off topic, mutta lieköhän Kajaanissa vielä mantan grilli, siitä sai/a, tuhdit eväät, ja nälkä siirtyy..Velu kirjoitti:Kannentiivistettä odotellessa... Pitäisiköhän vaihtaa toimittajaa?
Lohkon yläpinta on koneistettu ja putkien korko laitettu kaikista satkun tarkkuudella samaksi. Putket asennettu lohkoon.
Hiekkapuhaltelin myös kannen kaikki kanavat ruosteesta puhtaaksi. Kummasti muutui kannen ilme, kun ruostetta hilseillyt kansi onkin nyt puhtaalla valupinnalla joka puolelta. Seuraavaksi tiivistepinnan oikaisu, istukoiden koneistus ja kasaan uusilla venttiileillä. Ohjarit on tosihyvät, joten niille ei tehdä mitään.
Koneistettu kampiakseli on nyt lohkossa paikallaan uusilla alikoon laakereilla. Kaikki kaulat on sen 0,030# koossa.
Ensiviikolla vaihdetaan kiertokankiin uudet helat ja tarkoitus on pääsisäisenä pistää männät koneeseen. Sitten saisi öljypohjan pistää paikalleen ja kääntää moottorin oikein päin.
Ruiskutuspumpun aihion katselin myös. Tarjolla olisi 611 valmetin Minimec-pumppu. Sopivasti on noita romupumppuja saatavilla, joten jos sen kasaisi toisenkätiseen runkoon. Samalla voi säätimeen vaihtaa kulut sisukset uusiin. Vielä vähän harkinnassa on myös elementtien vaihto. En ole vielä selvittänyt saisiko jostain kohtuuhinnalla 8mm elementtejä. 9,5mm elementeillä voi BMC:n hienostunut luonne kärsiä.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Käykäähän nuhvilaiset ym mantan eväilläVelu kirjoitti:Siinähän se on ja pitkät jonot on edelleen.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
N.5 vuotta sitten kävin eräällä työmatkalla mantan grillillä, se jätti hyvän muiston grillistä, abc eväät ovat pumpulia mitä manta tarjoaa..Jooseppi 1 kirjoitti:Käykäähän nuhvilaiset ym mantan eväilläVelu kirjoitti:Siinähän se on ja pitkät jonot on edelleen.
En jaksa muistaa enään tarkalleen paikkaa..oliko ennen keskuskaupunkia, jos hoikankankaan suunnasta tulee.. 6 tie
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Kyllä niillä eväillä tosiaan nälkä lähtee, olihan se valittu joskus Suomen parhaaksi grilliksikin. Helppo se on löytää - 6-tietä kajaaniin tultaessa se on suunnilleen ensimmäisen huoltoaseman kohdalla mutta toisella puolen tietä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
Pidähän Velu ajatus mukana jos noita Minimeccejä risteyttelet
riippuen pumpun kätisyydestä ja säätimen mallista on erikätisiä elementtejä.
kysäseppä Samilta elementtejä taikka muita tarvikkeita: http://www.nettikone.com/valtra/ruiskut ... eet/784165" onclick="window.open(this.href);return false;
riippuen pumpun kätisyydestä ja säätimen mallista on erikätisiä elementtejä.
kysäseppä Samilta elementtejä taikka muita tarvikkeita: http://www.nettikone.com/valtra/ruiskut ... eet/784165" onclick="window.open(this.href);return false;
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Sitten kun Velulla moottori valmis niin mitäs jos jotenkin tuohon tyyliin, jos saan ehdottaa : http://leyland.conforums.com/index.cgi? ... 1243025158" onclick="window.open(this.href);return false;
Vähän erikoisempaa meinaan Vai joko on nuhvi odottamassa sydäntä keulalle?
Vähän erikoisempaa meinaan Vai joko on nuhvi odottamassa sydäntä keulalle?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Nuhvi on vielä kahtelussa. Ajatus on hommata oranssia rautaa, tuon sininen maali traktorissa tuntuu vähän samalle kuin margariini leivällä. toinen kriteeri voisi olla ettei ihan laitaan ajettua aihiota tähän projektiin.
Nyt puhien aikaan on tarkotus pistää uudet männät koneeseen. Sain kanget koneistamosta ja niissä on nyt uudet helat. Ruiskutuspumpun käyttölaitteeseen pistin eilen uudet skf:n laakerit ja pistin sen paikalleen lohkoon. Kun saan sille jakopäänkopasta tulevat kiinnitypultit niin sitten voin kasata ja ajoittaa jakopään.
Eilen löytyi myös syöttöpumppu. Minimecistä poiketen tuleekin fordin kuutosesta boschin rivipumppu rsv-säätimellä ja 8, 5 elementeillä. Suutinkärjet ova volvon pikkukuutosesta ja siten muuten samat, mutta pykälää isommilla rei'illä. Virittäminen ei ole tässä projektissa ollut edes listalla, mutta käytännön syistä moottori saa tuon kevyesti virkeämmän polttoainejärjestelmän.
Nyt puhien aikaan on tarkotus pistää uudet männät koneeseen. Sain kanget koneistamosta ja niissä on nyt uudet helat. Ruiskutuspumpun käyttölaitteeseen pistin eilen uudet skf:n laakerit ja pistin sen paikalleen lohkoon. Kun saan sille jakopäänkopasta tulevat kiinnitypultit niin sitten voin kasata ja ajoittaa jakopään.
Eilen löytyi myös syöttöpumppu. Minimecistä poiketen tuleekin fordin kuutosesta boschin rivipumppu rsv-säätimellä ja 8, 5 elementeillä. Suutinkärjet ova volvon pikkukuutosesta ja siten muuten samat, mutta pykälää isommilla rei'illä. Virittäminen ei ole tässä projektissa ollut edes listalla, mutta käytännön syistä moottori saa tuon kevyesti virkeämmän polttoainejärjestelmän.
https://plus.google.com/u/0/photos/1006 ... 4363914353" onclick="window.open(this.href);return false;
Päivittelin kansioon uusia kuvia. Uudet männänrenkaatpa eivät sopineetkaan uriinsa ylimmän renkaan osalta. Ne jäivät selvästi koholle urasta, eikä kaikki männät sopineet reikiinsä. Pistin viestiä JCL-techiin. Heidän mukaansa renkaissa on ollut mittavikaa ja lupasivat lähettää uudet ylärenkaat. Kuulema kartiorengas saa jäädä urastaan koholle 0,10mm. Pitäneekö tuo paikkaansa? Nyt kuitenkin jäi vieläkin enemmän koholle. Moottorin kirjoissa ei tuosta puhuta mitään, kun moottori on ollut alkujaan suorilla renkailla.
Ruiskutuspumppu on myös kokeiltu penkissä ja kuten odottaa saattoi, niin toimiihan se ja hyvin.
Päivittelin kansioon uusia kuvia. Uudet männänrenkaatpa eivät sopineetkaan uriinsa ylimmän renkaan osalta. Ne jäivät selvästi koholle urasta, eikä kaikki männät sopineet reikiinsä. Pistin viestiä JCL-techiin. Heidän mukaansa renkaissa on ollut mittavikaa ja lupasivat lähettää uudet ylärenkaat. Kuulema kartiorengas saa jäädä urastaan koholle 0,10mm. Pitäneekö tuo paikkaansa? Nyt kuitenkin jäi vieläkin enemmän koholle. Moottorin kirjoissa ei tuosta puhuta mitään, kun moottori on ollut alkujaan suorilla renkailla.
Ruiskutuspumppu on myös kokeiltu penkissä ja kuten odottaa saattoi, niin toimiihan se ja hyvin.
Taas tuli maailmalta paketti osaa. Uriin sopivat uudet männänrenkaat ovat näköjään käytetyt. Ilmeisesti ura männässä on hieman alimitassa ja kauppiaan kunnia ei kestänyt sitä tunnustaa. Ovat kuitenkin sopivat joten kasataan noilla.
Yksi kiertokanki oli viilattu alasilmästään kun oli haluttu vähän kiristää laakeria. Koneistamoon siis. Onneksi tuli huomattua. Tietäisikö kukaan alasilmän oikeaa halkaisijaa? Korjaamokirjassa siitä ei ole mainintaa.
Yksi kiertokanki oli viilattu alasilmästään kun oli haluttu vähän kiristää laakeria. Koneistamoon siis. Onneksi tuli huomattua. Tietäisikö kukaan alasilmän oikeaa halkaisijaa? Korjaamokirjassa siitä ei ole mainintaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kyllähän jostakin luulisi keskon kutoselle jatkaman rungonkin löytyvän, jos vaikka ihan "normaaliin" aihioon lähtee tätä asentamaan. Tosin en epäile Velun metallimiehen taitoja tehdä vastaavaa itsekkin.
Kyllähän noita konevikaisia nuhveja on olemassa, tosin ehjän hintaa kannata missään nimessä maksaa.
4-65 sekä universalin pohjalle olen näitä kutosia nähnyt tehdyn, lieneekö 4/60 ja 10/60 "alustalle" montaakaan olevan
Kyllähän noita konevikaisia nuhveja on olemassa, tosin ehjän hintaa kannata missään nimessä maksaa.
4-65 sekä universalin pohjalle olen näitä kutosia nähnyt tehdyn, lieneekö 4/60 ja 10/60 "alustalle" montaakaan olevan