leyland 270 kunnostus
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Leukun perässä mikään linko ole liian iso,onhan siinä voimaa ja pienempiä vaihteitakin,Joonas vois tietää paljo Leppä painaa,eli paljo tarvii painoja keulalle
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
http://www.oxsa.fi/tuotteet/lumilingot/snow-285" onclick="window.open(this.href);return false;
menisköhän umpihankeen????Niitäkin on monenlaisia....lunta 40cm?? lunta 60cm???lunta 100cm??
menisköhän umpihankeen????Niitäkin on monenlaisia....lunta 40cm?? lunta 60cm???lunta 100cm??
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
Varmaan ei ole liian painava ,jos rakentaa eteen painotelineen. Kun löytyy sopivan hintainen leppä niin pitää ostaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Leppä painaa n. 550-650 kg, eli on esim. runnia n. 2x painavempi. Tonninpainoinen Esko 300 nousi juuri ja juuri 472:lla entisellä pumpulla. Leppä mahtanee vaatia ainakin 100 kg tai pyöräpainot etusiin lisäpunttia, että on järkevä käytettävä takapotkulla. Ei varmasti huono linko.
Jos pumppu, belleville pakka kunnossa ja nostolaiteen pultit ehjät ja kiritty sekä nostolaitteesta ja rungosta niin varmasti soiva peli.
On tosiaan eriasia riiputtaa siellä perässä peltihärpäkettä kuin oikeaa työkonetta, ja siksi kaiken pitää olla kunnossa ja tarkastettu. Peltirasia tulee perässä luotettavasti vaikka huollot ja kiristelyt olsii jätetty tekemättä, mutta kun perään laitetaan jotain hieman raskaampaa, niin käy kuten minulla valtran kanssa, katkesi taka-akselista vetovarren tapin valut juurmultineen kankaalle kun linko tapasi kantoon.
Jos pumppu, belleville pakka kunnossa ja nostolaiteen pultit ehjät ja kiritty sekä nostolaitteesta ja rungosta niin varmasti soiva peli.
On tosiaan eriasia riiputtaa siellä perässä peltihärpäkettä kuin oikeaa työkonetta, ja siksi kaiken pitää olla kunnossa ja tarkastettu. Peltirasia tulee perässä luotettavasti vaikka huollot ja kiristelyt olsii jätetty tekemättä, mutta kun perään laitetaan jotain hieman raskaampaa, niin käy kuten minulla valtran kanssa, katkesi taka-akselista vetovarren tapin valut juurmultineen kankaalle kun linko tapasi kantoon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Samat voimat siellä on, raskas linko tarttuu korkeintaan kanttoon vähän pitävämmin.
Vai olisiko peräti toisinpäin? Raskaan lingon omamassa liikkeessä vaikuttaa hidastumismomennttiin: Törmäyksessä raskas linko pyrkii painollaan eteenpäin ja vähentää näin traktoriin kohdistuvaa voimaan.
Vai olisiko peräti toisinpäin? Raskaan lingon omamassa liikkeessä vaikuttaa hidastumismomennttiin: Törmäyksessä raskas linko pyrkii painollaan eteenpäin ja vähentää näin traktoriin kohdistuvaa voimaan.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
Tekisköhän 200 litran tynnöristä keulille painon. siihen vois mättää hiekkaa painoks. saako työntövarren korvake heilua? jos ei saa niin mitä siellä voi mennä rikki? onko paha korjata.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vähäsen taitaa välystä olla, muttei mitään dramaattista. Siis 270 leukussa.leluland kirjoitti:heiluuko muilla työntövarren korvake leukussa ???
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä bellevillemekanismiä voi kiristää, mikäli ei ole hitsattu säätömutteria kiinni, tuolta sivulta näet mitä mutteria tarkoitan http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... 4&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;, mutta jos sisältä on levyt palasina niin kiristyskään ei auta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 320
- Liittynyt: 17 Heinä 2012, 07:50
- Konekalustoani: valmet 361 leyland 270 sekä kuorma-autosta tehty peräkärry ja normetin takakuormain
- Paikkakunta: pohjois-savo
kiitti tiedosta pitää kokeilla kiriä viikon lopulla tuo pultti. eikö tuossa tarvitse kun kiriä? anteeksi hölmö kysymys.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minun kone jos olis, niin ottaisin bellevillemekanismin irti ja tarkastaisin levyjen kunnon. Neljä bellevillemekanismiä olen pusrkanu, kahdessa levyjä rikki, kahdessa jota tuossa muutama viikko sitten purettiin oli lisätty levyjä, kasattu väärin, tehty tönköksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Joo ei riitä pelkkä kiristys on sen verran vekkuli säädettävä ,että kunnon ohjeet
kuvien kera pitää olla ennenkuin onnistuu ja tuo karin kommentti pakan avaamisesta
kans aiheelinen ,koska ajan myötä niitä jousilevyjä tahtoo mennä rikki.
kuvien kera pitää olla ennenkuin onnistuu ja tuo karin kommentti pakan avaamisesta
kans aiheelinen ,koska ajan myötä niitä jousilevyjä tahtoo mennä rikki.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vaikka sanoin jampille etten sekannu leukkuihin Bellevillemekanismin levyjä saanee luultavasti Marjakankaankaan kauttakin, kysy puhelimella, leypartilta , hahton maurillakin oli hyllyssä käytetyjä.
Tuossa kuva omasta bellevillemekanismista pakattuna, tuo tosiaan pitää pakata vaikka ruuvipenkiä hyväksikäyttäen. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+varaosia/287.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kuva omasta bellevillemekanismista pakattuna, tuo tosiaan pitää pakata vaikka ruuvipenkiä hyväksikäyttäen. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+varaosia/287.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !