Harvoin tapahtuu ??
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
löötyy moisii ossii tiältää ja lähtöö sammaan kyytiin nähtävästi kötöksen kanssa uusijo käätöön
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Pitäisköhän vaihtaa otsikkoa Tosin perärepun särkyminenhän on nuhveissa lähes jokapäiväistä Maanantai iltana vaihdettiin erään nuorenmiehen 4/65:sen peräreppun sisähilut vähän terveenpiin kuoriin
Kuten kuvista tulette näkemää, aiemmin oli reppua hitsailtu, paikattu luultavasti kemiallisella metallilla, kannen kiinityspultit, osa liian lyhyitä, sokka vaihdettu edellisen katkeamisen ja repun särkymisen yhteydessä uutee, aika pahasti oli kuitenkin mutkilla, ei lähtenyt pois paikalttaan muuten kuin katkomalla palasiksi.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... pu+008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt ei tarvitse rueta nuortamiestä syyttämään ennakkohuoltojen tarpeelisuudesta, hankkinut nuhvin pari vuotta sitten, tehnyt kuutos bmc:hen koneremontin, nostolaiteen sylinterin / männän vaihdon yhteydessä arvuuteltiin tuota repun kestävyyttä, no kestihän se aikansa.
Kaikesta tapahtuneesta huolimatta, nuorimies ei ole menettänyt uskoaan nuhviin, totes vain että mikähän paikka hajooaa seuraavaksi
Kuten kuvista tulette näkemää, aiemmin oli reppua hitsailtu, paikattu luultavasti kemiallisella metallilla, kannen kiinityspultit, osa liian lyhyitä, sokka vaihdettu edellisen katkeamisen ja repun särkymisen yhteydessä uutee, aika pahasti oli kuitenkin mutkilla, ei lähtenyt pois paikalttaan muuten kuin katkomalla palasiksi.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... pu+008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt ei tarvitse rueta nuortamiestä syyttämään ennakkohuoltojen tarpeelisuudesta, hankkinut nuhvin pari vuotta sitten, tehnyt kuutos bmc:hen koneremontin, nostolaiteen sylinterin / männän vaihdon yhteydessä arvuuteltiin tuota repun kestävyyttä, no kestihän se aikansa.
Kaikesta tapahtuneesta huolimatta, nuorimies ei ole menettänyt uskoaan nuhviin, totes vain että mikähän paikka hajooaa seuraavaksi
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Minulle tuo peräreppujen ja kansien hajoaminen tuli kyllä aivan uutena asiana vasta kun aloitin lukemaan tämän foorumin sivuja muutama vuosi sitten, sentään lähes kaikenkokenut nuffimies jo vuosikymmenten ajalta . Omat Nuffini, -59 kolmosnuffi, -60 nelosnuffi, remmissä koko ajan - reput ja kannet ehjinä. 5 vuotta 4/65 kovaa käyttöä, ei ko. vaivoja sekä aikanaan -57 mallisella nelosella nelisen vuotta, ei ongelmia. Nyt tosin viimeisin hankinta, 460 -63 tulikin sitten taloon reppuvikaisena pari vuotta sitten mutta foorumin informoimana tiesin mistä oli kyse. Mutta olenko muuten vain hyväonninen koska en koneita käytä erikseen silkkihansikkain mutta työn ohessa "kuuntelen" kyllä konetta ja teen kohtuullisessa määrin ns. ennakkohuoltoja eli selvitän esim. sivuäänen, mistä kuuluu/aiheutuu ja tarkistan ja tarvittaessa korjaan ennenkuin homma leviää käsiin. Vähän niinkuin pakko kertoa omia kokemuksia kun tuo kari äityi luonnehtimaan Nuffien reppuvikoja lähes jokapäiväisiksi jutuiksi
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nostolaitekannen ja samalla perärepun kestoon liittymä tutkimus sekä ohjeet keston parantamiseen löytyy jäsenten kirjastosta Kannattaa tutkia se on tanakkaa asiaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla myös kokemusta tuosta 61:sestä kolmosnuhvista vuodesta 73 lähtien, kasvupitäjässä Kestilässä oli aikoinaan runsaasti nuhveja, ensimmäisen reppuvahinkotapauksen lukenut tältä foorumilta, olen kirjautunut foorumille 2.1.2008
Nyt vain sattunut kahdelle tutulle muutaman viikon aikana ja molemmilta olen saanut luvan mainita tapauksista täällä, vähän niinkuin varoittavana esimerkkinä, en kirjoita näistä tapauksista moittiakseni nuhveja, päin vastoin, sillä mielin, että otettais opiksi ja tarkastettaisiin kyseinen kohta huolella, aina kun ns. "uusi nuhvi" tulee taloon.
Tulipahan luettua tutkimus kirjoitettu vajaa vuosi sitten, lieneekö kokemusta tuon enempää, voidaanko verrata nykyistä käyttöä esim. kovasta 60:luvun käytöstä tuskin, kyllähän insinöörit piirustuspöydillään voivat suunitella mitä hyväänsä, mutta puutunee tosiaan kokemusta kestävyydestä, mene ja tiedä, aika näyttää.
Nyt vain sattunut kahdelle tutulle muutaman viikon aikana ja molemmilta olen saanut luvan mainita tapauksista täällä, vähän niinkuin varoittavana esimerkkinä, en kirjoita näistä tapauksista moittiakseni nuhveja, päin vastoin, sillä mielin, että otettais opiksi ja tarkastettaisiin kyseinen kohta huolella, aina kun ns. "uusi nuhvi" tulee taloon.
En ole lukenut, mutta pitääpä tutustua, ja siksi kysynkin, missä ja kenen toimesta tutkimus on tehtyNuffieldmaster kirjoitti:Nostolaitekannen ja samalla perärepun kestoon liittymä tutkimus sekä ohjeet keston parantamiseen löytyy jäsenten kirjastosta Kannattaa tutkia se on tanakkaa asiaa
Tulipahan luettua tutkimus kirjoitettu vajaa vuosi sitten, lieneekö kokemusta tuon enempää, voidaanko verrata nykyistä käyttöä esim. kovasta 60:luvun käytöstä tuskin, kyllähän insinöörit piirustuspöydillään voivat suunitella mitä hyväänsä, mutta puutunee tosiaan kokemusta kestävyydestä, mene ja tiedä, aika näyttää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Aika tarkoin tosiaan näyttää käytetyn tuo reppu noissa Karin kuvissa Ei repun yläpulteista mainittu kumma kyllä tuossa jäsenten kirjaston jutussa sanallakaan, nekinhän tahtoo löystyä kovassa käytössä ja sitten sen seurauksena särkyy reppu, saattaapa samassa vielä lohjeta vaihteiston kuorikin.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No nyt se sattui omalle kohdalle, perärepun vahinko http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... ko+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; toinen kuva <.
Lumia siirtelemässä itseltä ja naapurilta tienvarsiojan päältä kauemmas. Pukkasin kauhan ojan tontinpuoleiseen jyrkkään luisskaan, vähän vinottain ja tietenkin kauhan nurkka tarttui luiskaan. Puupää kun on, niin kierroksia koneseen, nostolaitteella keulaa ylös, rynkyttäen, kyllä se siintä irtoaa, muutaman kerran rynkytin, nyt sitten kerta paukaus ja heti arvasin mistä on kyse
Sokka vaihdettu muutama vuosi sitten putkisokkaan, joka tais olla väärä ratkaisu. saattaa olla myös että nostoakselin vivun kuppiosa johon yhdystanko on kiinitetty on kulunut, eikä yhdystanko pääse pohjamaan, joten sokka pääsi katkeamaan.
Varaosia löytyy omasta takaa, joten tämän suhteen ei ylimääräisiä kustannuksia tule
Lumia siirtelemässä itseltä ja naapurilta tienvarsiojan päältä kauemmas. Pukkasin kauhan ojan tontinpuoleiseen jyrkkään luisskaan, vähän vinottain ja tietenkin kauhan nurkka tarttui luiskaan. Puupää kun on, niin kierroksia koneseen, nostolaitteella keulaa ylös, rynkyttäen, kyllä se siintä irtoaa, muutaman kerran rynkytin, nyt sitten kerta paukaus ja heti arvasin mistä on kyse
Sokka vaihdettu muutama vuosi sitten putkisokkaan, joka tais olla väärä ratkaisu. saattaa olla myös että nostoakselin vivun kuppiosa johon yhdystanko on kiinitetty on kulunut, eikä yhdystanko pääse pohjamaan, joten sokka pääsi katkeamaan.
Varaosia löytyy omasta takaa, joten tämän suhteen ei ylimääräisiä kustannuksia tule
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Väittäisin, että tuo putkisokka on huono ratkaisu. Se kun on kovaa tavaraa, niin suht pienestä muodonmuutoksesta katkeaa. Tuo tavallinen saksisokka on pehmeätä, niin se pääsee taipuilemaan ja elämään, joten ei katkea niin herkästi, vaikka suoruuden menettääkin.
E: vaikka varaosia sulla onkin, niin nyt maailmassa on yksi ehjä jälleen vähemmän olemassa. Ei nekään loputtomiin riitä, vaikkeivät vielä ihan loppu ole.....
E: vaikka varaosia sulla onkin, niin nyt maailmassa on yksi ehjä jälleen vähemmän olemassa. Ei nekään loputtomiin riitä, vaikkeivät vielä ihan loppu ole.....
Viimeksi muokannut jusape, 12 Maalis 2013, 13:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Onkos nyt kaikkitietävälle sattunut erehdys? Joko jalat alkaa ylettyä edes hangenpinnalle, maahanhan ne ei vielä ylety. Tule jo Kari piruvie alas sieltä marmoripilarin päältä jonne olet itsesi nostanut. Ihan vaan Clubin toiminnan kanalta olis järkevää jos täällä kaiki olis suht koht tasa-arvoisia. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että ollaan menossa kerhon yhteishengen luomisessa huonompaan suuntaan. Jätetään ne valtapyrkimykset pois ja kaikki toimii huomattavasti paremmin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vahindon ilo parasta iloa, näinhän sitä sanotaan.sompio kirjoitti:Onkos nyt kaikkitietävälle sattunut erehdys? Joko jalat alkaa ylettyä edes hangenpinnalle, maahanhan ne ei vielä ylety. Tule jo Kari piruvie alas sieltä marmoripilarin päältä jonne olet itsesi nostanut. Ihan vaan Clubin toiminnan kanalta olis järkevää jos täällä kaiki olis suht koht tasa-arvoisia. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että ollaan menossa kerhon yhteishengen luomisessa huonompaan suuntaan. Jätetään ne valtapyrkimykset pois ja kaikki toimii huomattavasti paremmin.
Minulla on jalat olleet tukevasti maanpinnalla, ja aion ne myös siellä pitääkin.
Tosin jonkun pitäis heittää sompiolle pelastava köysi, taikka nuhvin kytkinakseli, ja vetää ylös sieltä upottavasta itsesäälin suosta.
Minulla ei ole minkäänlaista haluja eikä pyrkimyksiä mihinkään NLCF ry:n luottamustoimiin, mutta olen lupautunut tulevalle kesälle Oulaisten tapahtuman vetäjäksi, nimenomaan puheenjohtajan pyynnöstä, mutta annan toki tehtävän jonkin muun hoidettavaksi, mikäli ei kaikkia asia miellytä.
Tässä vaiheessa kun tuolta suunalta tulee noita syytöksiä minun valtaanpyrkimisestä, on pakko sanoa, jäsenillemme, sompio mukaanlukien, ja muillekin foorumilaisille, minua on kaksi eri kertaa pyydetty, siis kahtena peräkkäisinä vuosina, yhdistyksemme puheenjohtajaksi, korkeimmalta mahdolliselta taholta, molemmilla kerroilla olen kieltäytynyt, ja tulen tulevaisuudessakin kieltäytymään kaikista luottamustehtävistä, jotka liittyy yhdistyksemme johtoon.
Sori vain kysyjä mutta oli pakko julkaista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
jos lujemman nostolaete värkin joku on keksinyt mitä nuhvissa on niin ostan heti
aja millä ajat mutta majorilla loput
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Oliko siis pakkivaihde päällä ja samalla koetit peruttaa, kun nostit takakauhaa ylös? Vai mikä aiheutti tuon mainitsemasi rynkytyksen, joka rikkoi sitten paikat?kari t kirjoitti:No nyt se sattui omalle kohdalle, perärepun vahinko http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... ko+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; toinen kuva <.
Lumia siirtelemässä itseltä ja naapurilta tienvarsiojan päältä kauemmas. Pukkasin kauhan ojan tontinpuoleiseen jyrkkään luisskaan, vähän vinottain ja tietenkin kauhan nurkka tarttui luiskaan. Puupää kun on, niin kierroksia koneseen, nostolaitteella keulaa ylös, rynkyttäen, kyllä se siintä irtoaa, muutaman kerran rynkytin, nyt sitten kerta paukaus ja heti arvasin mistä on kyse
Sokka vaihdettu muutama vuosi sitten putkisokkaan, joka tais olla väärä ratkaisu. saattaa olla myös että nostoakselin vivun kuppiosa johon yhdystanko on kiinitetty on kulunut, eikä yhdystanko pääse pohjamaan, joten sokka pääsi katkeamaan.
Varaosia löytyy omasta takaa, joten tämän suhteen ei ylimääräisiä kustannuksia tule
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei ollut pakki päällä, rynkytyksellä tarkitan sitä kun pukkasin kauhan noin puolitoistametriä korkeaan, kovaan lumikasaan, eihän se lumikasa anna pienillä kierroksilla helpolla periksi, ei siis lohkea kauhan täyteinen, kukkura lumitönkki kauhaan, sitten kierroksia koneeseen , nostolaitteella keula ylös, nostolaitteen vivulla sitte keulaa pudotin alaspäin, ennenkuin keula maassa, nostolaitevivulla taas keula ylös, tätä tarkoitan rynkytyksellä.
Tämä on aika kovaa rääkkiä nostolaitteelle, mutta minä käsittelen työkoneeksi tarkoitettua nuhvia aika kovalla kädellä, kyllähän koneet kestää jos niitä käsitellään kuin kipeää pillua.
Tuossa kuvia lumikoneestani, kauha normaalia isompi, olisko jopa isompi mitä näissä nykyisissä nelivetotraktoreissa ? Keulalla lisäpainoja 140 kg.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/018.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Viisi kuvaa >
Tämä on aika kovaa rääkkiä nostolaitteelle, mutta minä käsittelen työkoneeksi tarkoitettua nuhvia aika kovalla kädellä, kyllähän koneet kestää jos niitä käsitellään kuin kipeää pillua.
Tuossa kuvia lumikoneestani, kauha normaalia isompi, olisko jopa isompi mitä näissä nykyisissä nelivetotraktoreissa ? Keulalla lisäpainoja 140 kg.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Omat+nuhvit/018.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Viisi kuvaa >
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kari jos kuka puhuu niin kuin asijat on eekä mittää merkki kaanistelluu kele
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu... Tuo on aikas kovaa leikkiä koneelle, ja kun vielä lisäpainoo nokal niih momentti on aikaslailla suurempi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68