Kohudosentti

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Venäjällä kaikki on P..kaa paitti kusi... Ainut hyvä mitä idästä tulee on aurinko 8) 8) 8) 8)
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Trastui tavarits :roll:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

nuhvi63 kirjoitti:Venäjällä kaikki on P..kaa paitti kusi... Ainut hyvä mitä idästä tulee on aurinko 8) 8) 8) 8)

Entäs Ltz, Mtz tai muut traktorit? Monihan niitä käyttää?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

nuhvi63 kirjoitti:Kallio tuskin karjalasta loppuu yhen ryssän louhimalla,siellä on myös vanhaa isoa metsää,Suomen viljavin maaperä ja rahassa mittaamaton kulttuuriperintö joka kuuluu Suomelle :evil: :evil: :evil: :evil:
Osa tuota suomen viljavinta maaperää siirtyy pikkuhiljaa takaisin suomeen http://youtu.be/OdhHs63T3DU" onclick="window.open(this.href);return false; :lol: :lol:
Hattu päähän ja hyvästi!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

anglia67 kirjoitti:
nuhvi63 kirjoitti:Kallio tuskin karjalasta loppuu yhen ryssän louhimalla,siellä on myös vanhaa isoa metsää,Suomen viljavin maaperä ja rahassa mittaamaton kulttuuriperintö joka kuuluu Suomelle :evil: :evil: :evil: :evil:
Osa tuota suomen viljavinta maaperää siirtyy pikkuhiljaa takaisin suomeen http://youtu.be/OdhHs63T3DU" onclick="window.open(this.href);return false; :lol: :lol:
Videon kommenteista poimittua: "karjala takaisin, vaikka kilo kerrallaan!" :mrgreen:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Suomessa kaikki eivät enää tykkää susista. Siitä oli juuri galluppi. Alkuperältään nuo hukat ovat venäläisiä. Niihin suhtaudutaan siis nurjamielisesti.

Nyt dosentin pitää alkaa ajaa näiden susienkin asiaa Venäjän mediassa. Siellä rajan takana kuulemma 30.000 hukkaa odottaa kieltään lipoen päästä Suomen puolelle.

Mielestäni niille pitää määrätä viisumipakko ja säätää laki, joka estää niiden adoptiot Suomeen. Täällä kun kohdellaan susia epätasa-arvoisesti verrattuna vaikkapa lampaisiin. Monet lammasfarmarit käyvät aivan kuumana, kun heidän lampaansa ovat sudet raadelleet. He vaativat jopa kaatolupia. :roll:
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Kymmenkunta lammasta laiduntelee täällä, hyvin rauhassa ovatten saanet olla onneksi. Eipä susiakaan hirveästi näy, pari talvea sitten meni jäljet parinsadan metrin päästä mutta muuten ei ole näkynyt. Pohjois-karjalassa muistaakseni lähellä rajaa lammastiloilla olikin sitten jo parimetriset aidat laitumilla, piikki ja sähkölangat ylimpänä.. Ei ole helppoa elämä petojen keskellä nytkään sielläpäin :?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Länsi-Suomessa Köyliössä sudet ovat raadelleet suuret määrät lampaita. Ne tunkeutuvat myös pihapiiriin. Ihmiset eivät voi pitää lapsiaan pihalla leikkimässä.

Siellä taisi olla lauantaina suuri susi-ilta, jossa oli yli 1000 ihmistä paikalla keskustelemassa susi-tilanteesta. Aihe alkaa olla näköjään hyvin kuuma.

Greenpeace ja muut vihreäksi naamioituneet terroristijärjestöt saavat täällä määrätä sudet, suot ja ikimetsät (= estää turpeen käytön polttoaineena ja metsätalouden harjoituksen) jne ja järki on paennut monien päästä, jos on siellä koskaan ollutkaan.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

lisenssi kirjoitti:Länsi-Suomessa Köyliössä sudet ovat raadelleet suuret määrät lampaita. Ne tunkeutuvat myös pihapiiriin. Ihmiset eivät voi pitää lapsiaan pihalla leikkimässä.

Siellä taisi olla lauantaina suuri susi-ilta, jossa oli yli 1000 ihmistä paikalla keskustelemassa susi-tilanteesta. Aihe alkaa olla näköjään hyvin kuuma.

Greenpeace ja muut vihreäksi naamioituneet terroristijärjestöt saavat täällä määrätä sudet, suot ja ikimetsät (= estää turpeen käytön polttoaineena ja metsätalouden harjoituksen) jne ja järki on paennut monien päästä, jos on siellä koskaan ollutkaan.
viherpiipertäjät ja geenpeacen porukat, niillä ei oikein järjenvalonlamppu ole oikein loistanut näissä asioissa, parhaita puhujia omasta mielestään mukamas :twisted:
liekö lahti sula, jatkaisivat sudet matkaa hurrien iloksi :lol: kuula kallloon kaikille susille ja puolustajille.. :oops:
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Juuri hiljakkoin oli tapaus, muistaakseni Mouhijärvellä, missä hevonen pillastui ja pudotti ratsastajan selästään. Maahan pudonnut nainen katseli hampaitaan näytteleviä susia todella läheltä. Saas nähdä, tarvitseeko jonkun ihmisen todellakin joutua suden ruokalistalle ennen kuin järki palaa korvien väliin.

Kerrotaan tarinaa yhdestä isosta sudesta, joka katseli, kun metsästäjä Lindström lähti metsälle. Susi lipoi poikkeuksellisen toiveikkaana kieltään ja ajatteli: "nyt on harvinainen tapaus; saadaan samalla kertaa metsästäjän leikettä ja Lindströmin pihviä" :roll:

Onko se kohtuullista, että ihmisten on elettävä jatkuvassa susien pelossa? Ainoa lääke on toistaiseksi ollut susiaitojen teko asutusten ympärille -- paksu korkea verkkoaita. Sinne vielä vähän piikkilankaa päälle, niin muistuttaakin jo keskitysleiriä.

Vähintäänkin pitää olla oikeus ampua pihapiiristä sudet. Pihapiirin voi määritellä esim 50 m etäisyys asuinrakennuksesta. Nythän sitäkään ei saa tehdä. Täytyy vaan katsella rauhallisena, kun susi käy nappaamassa koiran pihasta aamupalaksi tai lampaat katraasta lounaaksi.
Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

Asiaa! On se vaan outoa, jos maaseudulla suset ym petoeläimet saavat hillua valtoimenaan, mutta jos kaupunkia lähestyy joku petoeläin, tv ja radio varoittaa ihmisiä, pysykää sisällä. Poliisit liivit ja kypärä päässä etsivät eläintä, ohjeistuksena kuula kalloon elukalle. Silloin ei näistä saatanan elukoiden suojelijoista kuulu mitään, pommisuojassa ovat vähintään, siellä tärisevät pelon kauhussa, richter mittarit punasta näyttää, maanjäristys.. :lol: .
Viimeksi muokannut Jooseppi 1, 19 Helmi 2013, 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Ja nämä osaa nämä viherpiiperöt tämän ihmisten käännyttämisen propagandan avulla.

Ala ja yläasteilla kaupunkilaismisut kertovat miten ihania eläimiä ne ovat luonnossa. Sai muuten lähdöt itkun kera meikäläisen luokan käännytys-yrityksestä kun pistettiin porukalla jauhot suuhun. Opettaja ei kyennyt kuin suu auki mollottamaan ihmeissään :shock: :mrgreen:

Kuvia näyttivät hienoista petoaidoista yms. niin kun kysyin, että onkos viherpiiperöt osallistuneet rakentamiseen tai oletko itse ollut talkoissa, niin ei/en oli vastaus...

Kyllä vihreät on aina neuvomassa ja toisen omaisuudenhallintaan tai jakoon tai toimeentulon puuttumassa, mutta itse kyllä paskovat itämereen betoniloukosta putkea pitkin ja huutelevat miten maalla tulisi elää. Joku toki koettanut tätäkin ihanuutta, mutta tulokset eivät välttämättä näy kuin kunnan sosiaalipuolella :evil: Nimim. muutaman vihertävän touhuja seurannut...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Usein maalla on käytössä korpilaki,jolloin poistuu peto-ongelmat ja kukkahattutäditkin :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

tämä sinnemäki pitäs laettoo susiin kanssa sammaan häkkiin niin näkis missä asennossa se suu värkki sitten lätystää. tällä seuvulla ee sussii pahemmin oo kun on aktiiviset karkottajat
:lol:
aja millä ajat mutta majorilla loput
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Voiko lapset enää hiihdellä metsissä turvallisesti? Aikamme iskulause voisi olla seuraava: "Jokaiselle lapselle on taattava tarhapaikka!!!" :shock:

Monen metsästäjän koira on jo haihtunut ajoreissulla.

Ennen muinoin vallitsi yhteisymmärrys siitä, miten susista on päästävä eroon ja päästiinhän niistä. Susi on laumaeläin ja laumaa vastaan aseettoman ihmisenkin on vaikea puolustautua.

Nyt on jälleen kauheaa propagandaa, miten Suomessa susikanta on romahtanut. Varmasti niitä on salakaadettukin. Siitähän mekkala nousi, kun joku silpaisi pantasuden kylmäksi. Mutta sellainen laki, jota tervejärkinen ei voi noudattaa, pitää tietysti muuttaa ja sudet panna aitauksiin eikä suinkaan ihmiset niin kuin nyt tapahtuu!

Susi on kuulemma uhanalainen. Minusta ei kyllä näytä siltä, että susi olisi kuolemassa sukupuuttoon. Se sikiää varsin nopeasti.

Vihreät ovat propagandallaan saaneet EU-tasollakin ajettua Suomea kohti susien reservaattia.

Sudet kuuluvat Siperian asuttamattomille seuduille eikä ihmisten pihapiiriin Suomessa. Voihan niitä Ähtärissä ja muissa vastaavissa paikoissa käydä katselemassa, jos sellainen tarve pääsee iskemään.

Vihreä ajattelu on seurausta pitkään jatkuneesta darwinismin syöttämisestä. Ihminen on sen mukaan vain yksi eläin muiden eläinten joukossa ja kaikille eläimille on taattava samat oikeudet ja vapaudet (entäpä vastuut?). Voidaanko susille panna moraalisia vaatimuksia ja kieltoja, kuten "älä edes ala lipoa kieltäsi, nähdessäsi pienen ihmispalleroisen, saati että kävisit sen kimppuun ja söisit suihisi". Ellei näitä voida laittaa, miten eläimet ja ihmiset ovat samalla viivalla? Todellisuudessa eläimet ovat ihmiselle alisteisessa asemassa. Ihmisen on hallittava niitä. Hallitsemiseen kuuluu mm petoeläinten lukumäärän rajoitus.

Kysymys ei ole siis pelkästään politiikasta, vaan koko elämänkatsomuksesta ja ihmiskäsityksestä. Sen seurauksena tänne on syntymässä susien reservaatti tai suuri kansallispuisto, jossa ihmiset on kohta pantava tarhoihin. Se puolestaan on mahdollista demokraattisen järjestelmän puitteissa, kun ideologiassaan sitä ajavien määrä on tarpeeksi suuri -- vaikka he olisivat totaalisen väärässä ja ajaisivat onnettomuutta koko kansan päälle.
Vastaa Viestiin