Tampereen tulitikkutehtaan ja autoliike Mäkisen myöhempiä vaiheita käsitellään ladakerhon sivulla. Kuvissa nähdään erään aikauden päättyminen ja tuhoaminen
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &sk=t&sd=a
Sisun historiaa
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Tais tuossa hiljattainkin olla nettikoneessa myynnissä eräs Mäkisen pihasta pelastettu kontio kun ei ollu ikkunoita laisinkaan. Ja näytti olevan hyvillä renkailla.
Kun niihin vaihdettiin aina uudet renkaat ja maali kun ne oli vaihtoautoja.
Tulee vaan vähän paha mieli kun katsee kuvia ja sitä hävitystä
Kun niihin vaihdettiin aina uudet renkaat ja maali kun ne oli vaihtoautoja.
Tulee vaan vähän paha mieli kun katsee kuvia ja sitä hävitystä
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Mihinköhän sieltä päätyi sellainen kolmiakselinen Vanaja, jossa oli nokalla iso Leyland, kaikki 3-akselia vetäviä, ja rautalavalla? On poistunut laanilta Karpon ekan ja toisen ohjelman ilmestymisen välillä.
Noissa kuvissa on esillä sellainen kontio sisu jonka ovessa lukee että: H Kuusisto Paimio, sen sisun minä pelastin kokoelmiini keväällä 2006...
Tosin se on nyt varaosa-autona.
Se alue oli muuten todella mielenkiintoinen, vaikka silloin siellä ei enään ollut kuin 8 ehjää sisua, tuon tehtaan ullakko oli aivan täynnä rengaskonttorin vanhoja korjauskirjoja opuksia ynnä muuta kirjallisuutta.
Tosin se on nyt varaosa-autona.
Se alue oli muuten todella mielenkiintoinen, vaikka silloin siellä ei enään ollut kuin 8 ehjää sisua, tuon tehtaan ullakko oli aivan täynnä rengaskonttorin vanhoja korjauskirjoja opuksia ynnä muuta kirjallisuutta.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Kiva kuulla että jotakin ehti joku pelastamaan sentään.
Olis ollu kyllä kiva päästä aikoinaan käymään ennenkuin ne kaikki tuhottiin.
Olis ollu kyllä kiva päästä aikoinaan käymään ennenkuin ne kaikki tuhottiin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Näyttivät jälleen noissa Karpon parhaissa uusintana pätkän Pekka Mäkisen tontilta, jossa näkyi vielä lähes ehjiä kuorma-autoja.
Ja olipa siinä esitelty muitakin ns. romunkerääjiä
Ja olipa siinä esitelty muitakin ns. romunkerääjiä
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Tuollaiset paikat ovat kyllä mielenkiintoisia .Harmi vaan kun nykyään on tapana pistää kiireellä matalaksi ja siivota kaikki "vanha romu" pois näkyviltä eikä aina ilmoitella edes alan harrastajille asiasta .Menee paljon hienoa kalustoa sulatukseen
Hattu päähän ja hyvästi!
80 ja 90 luvulla tuli käytyä jonkin verran Pekan tarhaa katsomassa ,ja kyllä siellä oli paljon tuolloin 80 luvulla sellaisia autoja jotka lähtivät vielä käymään .No vielä 2000 luvullakin kun oli se ISO huutokauppa niin oli mäeltä kuulemma noussut sankka sauhu kun innokkaimmat ostaja laittoivat ostoksensa käymään.