Nuffieldin voimanulosotonhydraulipumppu kaivuulaitteelle

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

pekkak
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Loka 2012, 17:53

Terve,
10/60:sen traktorin perään on laitettu kulmavaihteella kaivuulaitteen pumppu kiinni. Nyt kulmavaihteesta rattaat hampaattomat. Muistaakseni oli puolittaja 13/26 hammasta. Olisiko kyseessä jokin remmisiivan runko vai mitä noissa yleensä on käytetty? Kulmavaihteen väri ainakin oli punainen. merkistä ei tietoa, mutta kulmavaihteen perässä oleva hyrdaulipumppu olisi vielä säilyttämisen arvoinen ja harkitsin sen laittoa suoraan nivelakselin kanssa voimanulosottoon, jos sopivaa kulmavaihdetta ei löydy. Olisiko hyviä ehdotuksia ongelman ratkaisuun?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Nuhvin voa-akseliin liittyvä hihnapyörän kulmavaihde on kuin kupoli. Se on ylentävä normaaliasennuksessa.

Kulmavaihteita löytyy mm. kelasilppureista.

Nuffin "kupoli"mallinen hihnapyörä: http://thumbs2.ebaystatic.com/m/msxxn0h ... 9A/140.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
pekkak
Mini -nuhvisti
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Loka 2012, 17:53

Terve,
ei se oikein tuolta näyttänyt. Pitää mennä uudestaan katsomaan konetta, nyt vaan tuli tuota pahuksen lunta haittaamaan osien ihmettelyä.

Jos nyt tuosta ei kauppaa satu tulemaan, niin olisiko tiedossa vastaavaa tai uudempaa konetta myynnissä? Paljonko tuollaisesta kannataisi maksaa kaivuukunnossa ja mitä kohtia kannataisi katsoa ennen ostoa? Oma kaivuukokemus perustuu maanajoon 70-luvun kersanttien ja uudempien katseluunpoikasena. Mutta kaivamaan pitäisi päästä...

Ympäripyöriviä saisi aika kohtuu hinnalla mutta ovat hieman isoja siirrellä.
Vastaa Viestiin