Kverneland E -paluuaurat
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eli tosiaan jo keväämmällä vaihtui erään liikkeen kautta Fiskars -kyntöaurat norjalaisiin Kverneland merkkisiin paluu eli ilmajäähdytettyihin auroihin.
Toki jotain kertoo se, että meikäläinen vaihtaa konetta, siinä on joku koira haudattuna. No nämäkään eivät ole mitkään ruusut maalipinnaltaan, ja toisekseen kääntölaitteen rikkoutunut valuosa hankaloitti liikkeen kaupantekoa ja sain kaupat "sopivasti".
Nyt tänään sain När-powerilta käytetyn valuosan, ja aloin auroja kursimaan kyntökuntoon. Samalla uusitaan käännön letkut, ja haen niiden ympärille pätkän kotipaikkakuntalaista havel -suojaspiraalia Se on muuten näin ohimennen aika fiksu ja halpa "näönparannus" vanhoille työkoneille, vaikka eihän näiden ulkonäöllä työtä tehdä.
Aurat ovat vuosimallia 82-83, siiven tyyppi on "3" ja auran malli on E. Siipi on 16".
Aurat tulivat sikäli varustettuna, että purettuna mukana saapui kuormalavallinen pienellä laitolla sopivaa palikkaa. Jotain aivan pikkutilpehööriä vaille siinä on neljännen siiven palikat valmiina, tai toisinsanoen mahtava varaosapaketti.
Uusia kun kattelee, niin mielellään roplaa näitä vanhoja. Hyvän traktorin hinnan joutuu laittamaan auroihin jos mielii uutta 3 siipistä automaattipaluuauraa
Kuvia myöhemmin.
Toki jotain kertoo se, että meikäläinen vaihtaa konetta, siinä on joku koira haudattuna. No nämäkään eivät ole mitkään ruusut maalipinnaltaan, ja toisekseen kääntölaitteen rikkoutunut valuosa hankaloitti liikkeen kaupantekoa ja sain kaupat "sopivasti".
Nyt tänään sain När-powerilta käytetyn valuosan, ja aloin auroja kursimaan kyntökuntoon. Samalla uusitaan käännön letkut, ja haen niiden ympärille pätkän kotipaikkakuntalaista havel -suojaspiraalia Se on muuten näin ohimennen aika fiksu ja halpa "näönparannus" vanhoille työkoneille, vaikka eihän näiden ulkonäöllä työtä tehdä.
Aurat ovat vuosimallia 82-83, siiven tyyppi on "3" ja auran malli on E. Siipi on 16".
Aurat tulivat sikäli varustettuna, että purettuna mukana saapui kuormalavallinen pienellä laitolla sopivaa palikkaa. Jotain aivan pikkutilpehööriä vaille siinä on neljännen siiven palikat valmiina, tai toisinsanoen mahtava varaosapaketti.
Uusia kun kattelee, niin mielellään roplaa näitä vanhoja. Hyvän traktorin hinnan joutuu laittamaan auroihin jos mielii uutta 3 siipistä automaattipaluuauraa
Kuvia myöhemmin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Saapkohan tuota suojaspiraalia ihan agrimarketista yms.? Kaivuriin vaihtelin muutaman letkun, olivat hankautuneet puhki , olisi varmasti ihan asiallista laittaa vähän suojaa päälle...
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Saattaa saada, mutta ite käyn "uunituoretta" tehtaalta suoraan, joskus ovat spiraalit olleet vielä lämpimiä kun olen nipun autoon pakannut. Kannattaa muuten käydä paikanpäällä, seppo esittelee kyllä steyr -karjansakkin mikäli havaitsee, että tulija on koneitten päälle ymmärtävänelosnuhvi kirjoitti:Saapkohan tuota suojaspiraalia ihan agrimarketista yms.? Kaivuriin vaihtelin muutaman letkun, olivat hankautuneet puhki , olisi varmasti ihan asiallista laittaa vähän suojaa päälle...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Steyerit on Ilomantsin traktoritapahtumassa tarkkaan jo tutkittu Taishan sitä yhteistyötä Hassisen veljesten kanssa olla jo tuon nuhveltin aikoinaan tänne Rantasalmelle saattamisessa jos oikein muistelenNuffieldmaster kirjoitti:Saattaa saada, mutta ite käyn "uunituoretta" tehtaalta suoraan, joskus ovat spiraalit olleet vielä lämpimiä kun olen nipun autoon pakannut. Kannattaa muuten käydä paikanpäällä, seppo esittelee kyllä steyr -karjansakkin mikäli havaitsee, että tulija on koneitten päälle ymmärtävänelosnuhvi kirjoitti:Saapkohan tuota suojaspiraalia ihan agrimarketista yms.? Kaivuriin vaihtelin muutaman letkun, olivat hankautuneet puhki , olisi varmasti ihan asiallista laittaa vähän suojaa päälle...
Sanoppa että tulee kaupittelemaan syksymmällä spiraalia traktoritapahtumaan jos työ vielä sen järjestätte
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Aijjaa, minen muistanelosnuhvi kirjoitti:Steyerit on Ilomantsin traktoritapahtumassa tarkkaan jo tutkittu Taishan sitä yhteistyötä Hassisen veljesten kanssa olla jo tuon nuhveltin aikoinaan tänne Rantasalmelle saattamisessa jos oikein muistelenNuffieldmaster kirjoitti:Saattaa saada, mutta ite käyn "uunituoretta" tehtaalta suoraan, joskus ovat spiraalit olleet vielä lämpimiä kun olen nipun autoon pakannut. Kannattaa muuten käydä paikanpäällä, seppo esittelee kyllä steyr -karjansakkin mikäli havaitsee, että tulija on koneitten päälle ymmärtävänelosnuhvi kirjoitti:Saapkohan tuota suojaspiraalia ihan agrimarketista yms.? Kaivuriin vaihtelin muutaman letkun, olivat hankautuneet puhki , olisi varmasti ihan asiallista laittaa vähän suojaa päälle...
Sanoppa että tulee kaupittelemaan syksymmällä spiraalia traktoritapahtumaan jos työ vielä sen järjestätte
Joo kait ne sen järjestää, minä vain olen pelkästään hengessä mukana (en kerkeä). On viikko r&p tapahtuman jälkeen. Uskon, ettei spiraalilla ole ns. heräteostajia, mutta kilauta sepolle niin se varaa sulle "masinistipaketin" spiraalia tapahtumaan mukaan!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ok
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Yhdessä traktorissa ek:n letkujen päälle kieputettuna kulutti tuo suojaspiraali ohjaustehostimen putken puhki, että semmosta suojaa Ihan pätevä tuote muuten, mutta kannattaa kattoa ettei hankaa mitään arempaa liikkuessaan.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä tosiaan tiukassa sopivasti liikkuvassa paikassa tuo on mahdollista. Olen nähnyt tapauksen, jossa letkunippu katkaisi kardaanin muuntimen ja jakolaatikon välistä hankaamallaLeukkumies kirjoitti:Yhdessä traktorissa ek:n letkujen päälle kieputettuna kulutti tuo suojaspiraali ohjaustehostimen putken puhki, että semmosta suojaa Ihan pätevä tuote muuten, mutta kannattaa kattoa ettei hankaa mitään arempaa liikkuessaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuliko När-Powerin osa kotiin tuotuna? Naapurin isäntä vain joskus kulkee ko. kauppiaan matkassa, kun kuljettelee osia ympäri suomea.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hyvin mustuu maa.
http://www.youtube.com/watch?v=pQM2yZU5 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä kertaa kuvasin minä ja "nuutu" ajoi. Meinasi niin innostua moternista tekniikasta, jottei malttanut lopettaa
http://www.youtube.com/watch?v=pQM2yZU5 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Tällä kertaa kuvasin minä ja "nuutu" ajoi. Meinasi niin innostua moternista tekniikasta, jottei malttanut lopettaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
5 tuntia tuli valtran mittariin tänään, eikä tarvinnut itse kuin henkseleitä paukutella pellonlaidassa kun innokkaat koetti Tai no, tunteroisen taisin itse kokeilla
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mites noiden renkaiden pito pellolla ?
Täällä joskus kuullut monia epäileviä mielipiteitä, toisaalta urakoitsija-käyttäjiltä kehuja, jotta kestää pikeä, ja pitää myös pellolla.
Aivan "ääriolosuhteet" ( ts. märkä syksy ) lienee poikkeus kommenteista pidon/vetokyvyn suhteen.
Täällä joskus kuullut monia epäileviä mielipiteitä, toisaalta urakoitsija-käyttäjiltä kehuja, jotta kestää pikeä, ja pitää myös pellolla.
Aivan "ääriolosuhteet" ( ts. märkä syksy ) lienee poikkeus kommenteista pidon/vetokyvyn suhteen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuo mitakset on kyllä erinomaiset pidoltaan tuohon hommaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Onkos nokka kuinka kevyt valmetilla päisteissä? Kun vielä oltiin 100% kynnössä niin 755 vallun nokka oli kuormaajankin kans aika kevyt 4 siipiset kääntökvernet perässä.. Mitäs muuten oot tykänny norjalaisista auroista? Itsellä oli vähän skeptisiä ajatuksia aikoinaan kun siirryttiin kvernestä ööverumeihin, mutta aivan turhaan, ainakin sängellä ja kesannolla toimii aivan täysin.