Onko kellään tietoa tai jopa omakohtaisia kokemuksia tästä mallista?
Jotkut jotka olivat sen aikoinaan omistaneet kertoivat että oli heikko malli.
Mistähän tämä huono maine mahtaa johtua, olisikohan yksi syy ohuet sylinteriputket jotka syöpyi puhki
Nuffield 4/65
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Luulen että huono maine johtui juuri 100-millisistä sylinteriputkista. Syöpymistä yleisempää niille oli katkeaminen. Lisäksi kannentiiviseen palamiset ovat yleisempiä ohuilla putkilla varustetuille nuffeille (niitä käytettiin jo ainakin 460 ja 10/60 malleissa ja taidettiin käyttää 342 ja 10/42:ssakin), ja 384-leukuille. 95-milliset putket kun asentaa oikealle korkeudelle niin ongelmat yleensä loppuu.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Totta puhut, itselläni onkin tuossa nelikuuskympissä paksut putket ja on kestänyt hyvin. Mahtoikohan johtua huonoista nesteistä tai jopa pelkästä vedestä se syöpyminen ennenvanhaan.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."