Leyland 384 peräöljyt..?
Valvoja: automies560
-
latenight
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
- Konekalustoani: leyland 384 vm.72
- Paikkakunta: Kaarina
Oliko nyt niin ettei Leyland 384 perään sovi laittaa NESTE HYDRAULI 32:sta huonojen voitelu ominaisuuksien takia..!?
Sitä kun sattuis olee tynnyrin verran, mut Universaali 10w-30:stä joutuis hakee kaupasta sen kolme 20L pönikkää 
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kenties kannata, omaan nuhviin (nuhveihin) aattelin kyllä laittaa hydeä+80-90 peräöljyä miksauksena, tosin niillä ei tule olemaan maantie-ajoa kuin hiukan, ja satunnaisesti
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Hietanen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
Kyllä toi TEBOLIN MONITRA olis ihan hyvä perus peräöljy vanhempiin raktoreihin minun mielestä 
Leyland 272 -77
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hydrauliikkaöljyssä ei ole vaihteiston toiminnan kannalta oleellisia paineenkestokomponentteja. Se ei siis voitele puristuksessa hammaspyörien välissä kuten peräöljy. Hydrauliöljyä ei ehdottomasti pidä käyttää!
384:een peräöljyksi pitää valita yleisöljy, joka täyttää api gl-4 vaihteistoöljyluokituksen. Esim. 80-90 täyttää tämän tai on kyseistä öljyä, mutta on leylandin hydraulijärjestelmälle jo liian jäykkää. Joten esim. 10W-30 farm universal tai teboil monitra on passeleita tuohon.
384:een peräöljyksi pitää valita yleisöljy, joka täyttää api gl-4 vaihteistoöljyluokituksen. Esim. 80-90 täyttää tämän tai on kyseistä öljyä, mutta on leylandin hydraulijärjestelmälle jo liian jäykkää. Joten esim. 10W-30 farm universal tai teboil monitra on passeleita tuohon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
latenight
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
- Konekalustoani: leyland 384 vm.72
- Paikkakunta: Kaarina
Kiitos vastauksista. Näin mä ajattelinkin ettei se sinne sovellu.
Eilen illalla tuli laskettua emulsio pois
ja nyt on varmaan valunu yön aikana tyhjäksi, proput ja sihti takas ja sit pumppaan perän täyteen hydrauli 32:sta, annan käydä hetken ja lasken pois että huuhtelee paskat pois ja sitten laitan NESTE FARM UNIVERSAL 10W-30:stä. Voi olla että huuhtelu on turhaa mut ku tota öljyä tossa on niin miksipä ei.. 
-
latenight
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
- Konekalustoani: leyland 384 vm.72
- Paikkakunta: Kaarina
huuhtelu tuli TODELLAKIN TARPEESEEN..!!
Järkyttävää kuraa tuli ulos ja uusillakin hydrauli 32 öljyillä 1,5h käytön jälkeen väri oli muuttunut maidon värisestä --> maitokahvin väriin
Eli onneks ei tullut laitettua suoraan uusia 10w-30 öljyjä.



