Leyland 384 peräöljyt..?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

Oliko nyt niin ettei Leyland 384 perään sovi laittaa NESTE HYDRAULI 32:sta huonojen voitelu ominaisuuksien takia..!? :roll: Sitä kun sattuis olee tynnyrin verran, mut Universaali 10w-30:stä joutuis hakee kaupasta sen kolme 20L pönikkää :(
lelu
Kutos -nuffisti
Viestit: 77
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:49
Konekalustoani: leyland 272 77 peugeut 306 96 mazda 626 glx 2.0 89 ford fiesta 89 lada 1200l nappiailmä suzuki pv 80cc ym koneita
NLCF r.y jäsen Nro: 455
Paikkakunta: suomussalmi

enpä tiedä :?: viisaammat vastatkoot. :shock:
leyland 272
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Ei kenties kannata, omaan nuhviin (nuhveihin) aattelin kyllä laittaa hydeä+80-90 peräöljyä miksauksena, tosin niillä ei tule olemaan maantie-ajoa kuin hiukan, ja satunnaisesti
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

Kyllä toi TEBOLIN MONITRA olis ihan hyvä perus peräöljy vanhempiin raktoreihin minun mielestä :wink:
Leyland 272 -77
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Hydrauliikkaöljyssä ei ole vaihteiston toiminnan kannalta oleellisia paineenkestokomponentteja. Se ei siis voitele puristuksessa hammaspyörien välissä kuten peräöljy. Hydrauliöljyä ei ehdottomasti pidä käyttää!

384:een peräöljyksi pitää valita yleisöljy, joka täyttää api gl-4 vaihteistoöljyluokituksen. Esim. 80-90 täyttää tämän tai on kyseistä öljyä, mutta on leylandin hydraulijärjestelmälle jo liian jäykkää. Joten esim. 10W-30 farm universal tai teboil monitra on passeleita tuohon.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

Kiitos vastauksista. Näin mä ajattelinkin ettei se sinne sovellu. :? Eilen illalla tuli laskettua emulsio pois :shock: ja nyt on varmaan valunu yön aikana tyhjäksi, proput ja sihti takas ja sit pumppaan perän täyteen hydrauli 32:sta, annan käydä hetken ja lasken pois että huuhtelee paskat pois ja sitten laitan NESTE FARM UNIVERSAL 10W-30:stä. Voi olla että huuhtelu on turhaa mut ku tota öljyä tossa on niin miksipä ei.. :D
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

ihan hyvä idea huuhtoa ja vielä kun käy maantielenkillä ajamassa niin tehostuu
vaikutus 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
latenight
Vitos -nuffisti
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2012, 20:19
Konekalustoani: leyland 384 vm.72
Paikkakunta: Kaarina

huuhtelu tuli TODELLAKIN TARPEESEEN..!! :shock: Järkyttävää kuraa tuli ulos ja uusillakin hydrauli 32 öljyillä 1,5h käytön jälkeen väri oli muuttunut maidon värisestä --> maitokahvin väriin :D Eli onneks ei tullut laitettua suoraan uusia 10w-30 öljyjä.
Vastaa Viestiin