Ketjua etupyöriin?

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kuhamies
Kylmäkoskelainen
Viestit: 96
Liittynyt: 28 Touko 2008, 22:25
Konekalustoani: Nuffield 4/60 KKK
NLCF r.y jäsen Nro: 333
Paikkakunta: Ylöjärvi

14 Tammi 2012, 00:04

Kuviossa riittää kyllä, on ihan uuden renkaat joka nurkassa. Jotenkin taidan vaan kallistua noihin ketjuihin.
Nuffield 4/60
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Tammi 2012, 00:24

Paripäivää sitten ruuvasin akkukoneella vallun takasiin nastat.
Suositus 100kpl/kumi, mut hokkeja kun renkaassa on yht 44kpl laitoin 4/hokki, eli 176kpl/takanen.
Rasiassa oli 201kpl, eli 2 rasiaa, ylijääneet ruuvasin etusiin, 25kpl/etunen.
Piikit Max Grip, kok.pituus 25mm, ja suositeltu ulkonema 3mm (ammattikäytössä) joten jätin hiukan ulommas kun maantieajoa tuolle ei juuri tule, talven aikana voi olla 2-3 viljakuorman vientiä á 25km edestakaisin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

14 Tammi 2012, 11:41

jusape kirjoitti:Paripäivää sitten ruuvasin akkukoneella vallun takasiin nastat.
Suositus 100kpl/kumi, mut hokkeja kun renkaassa on yht 44kpl laitoin 4/hokki, eli 176kpl/takanen.
Rasiassa oli 201kpl, eli 2 rasiaa, ylijääneet ruuvasin etusiin, 25kpl/etunen.
Piikit Max Grip, kok.pituus 25mm, ja suositeltu ulkonema 3mm (ammattikäytössä) joten jätin hiukan ulommas kun maantieajoa tuolle ei juuri tule, talven aikana voi olla 2-3 viljakuorman vientiä á 25km edestakaisin
Onko tuo minkä arvoinen rasia :?:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

14 Tammi 2012, 12:16

Eikös nuo nastat ole 50-60 senttiä kipale

Joku talvi sitten talon valtraan ruuvasin takapyöriin nastat, olivat keväällä vielä hyvässä kunnossa
Otettiin ne kesäksi pois
Tuo ruuvinasta on hyvä systeemi mutta se työkalu on kelvoton millä ruuvaus tehdään, juuri ja juuri saa sen 200 nastaa sisään, ulos on jo vaikeeta
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
Lahtinen
Proto suunnittelija
Viestit: 153
Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
Paikkakunta: Loppi

14 Tammi 2012, 12:23

Noita ollaan kanssa käytetty talon toisessa lumityökoneessa, H480 valmetissa ollut kaksi vuotta kiinni kesät ja talvet.
Helppo irrottaa ja kiinnittää, ei oo ollut ongelmia työkalun kanssa vaikka on n. 400 kappaletta ruuvattu
EX Leyland 702 Synchro -81 SQMS - Kuvat - Youtube
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

14 Tammi 2012, 13:20

Olikos tuo rasia á137€, VALTRAN tiskiltä.
Samalla työkalulla ruuvasi kaikki 400kpl, ei ongelmia, syvyyssäätöä en käyttänyt, silmämääräisesti vaan.
Jos jäi ylös hiukan lisää, jos meni syvään, otin hiukan takasin
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
tv43
Nuhvitietäjä
Viestit: 200
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 17:08
Paikkakunta: Tampere

16 Helmi 2012, 15:46

Lisää pitoa Superin eturenkaisiin?
Tälläisen jutun kun hakee masinistit sivuilta . Siellä ei nastat oikein tehonnut , ja
sivulla 4 on kuva kunnon ketjuista .
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

16 Helmi 2012, 20:06

Nelikko Nuffin etusissa on renkaiden edellisen omistajan laitatuttamat työkonenastat. Tänhän asti on meidän käytössä piisanneet ja saavat piisata jatkossakin.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

16 Helmi 2012, 21:18

Konemäki kirjoitti:Nelikko Nuffin etusissa on renkaiden edellisen omistajan laitatuttamat työkonenastat. Tänhän asti on meidän käytössä piisanneet ja saavat piisata jatkossakin.
Nelikossa onkin parempi tyytyä vähempään pitoon talvella. Herkkä muutenkin katkomaan vetareita, niin parempi kun liika pito katoaa luistoksi näin tässä iässä, kun varaosiakaan ei juuri saa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

17 Helmi 2012, 01:36

http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... fc09ac3c6e" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

17 Helmi 2012, 09:28

Nuffieldmaster kirjoitti:
Konemäki kirjoitti:Nelikko Nuffin etusissa on renkaiden edellisen omistajan laitatuttamat työkonenastat. Tänhän asti on meidän käytössä piisanneet ja saavat piisata jatkossakin.
Nelikossa onkin parempi tyytyä vähempään pitoon talvella. Herkkä muutenkin katkomaan vetareita, niin parempi kun liika pito katoaa luistoksi näin tässä iässä, kun varaosiakaan ei juuri saa.
Tästä ei ole vetareita katkottu, mutta kun ensimmäinen omistaja oli räjäyttänyt etuaksilan tasauspyörästön, ilmestyi tuollainen möltti kartaanin alkupäähän. Tahtoo luistaa sen verran herkästi, että ei saa etusia lyömään tyhjää kuin peilijäällä tai muulla riittävän liukkaalla pinnalla. Ja tarkka saa olla ettei vaan vedätä pyörät linkussa, sitäkään ei aksila kestä.
Kuva
Hyvin menee, kun on Nuffield.
tv43
Nuhvitietäjä
Viestit: 200
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 17:08
Paikkakunta: Tampere

17 Helmi 2012, 13:16

Olosuhteethan paljon määrää millä pitoa löytyy . Jos syksyllä aloittaa aurauksen
viikkoa ennen lumentuloa on koko talven kova pohja . Silloin nastatkin auttaa .
Jos näin helmikuulla lähtee avaamaan mökki tai metsätietä jossa vain jäniksen
jäljet , tuskin nastoista suurtakaan apua . Itse käytän taavetin nelikossa ketjuja
kaikissa pyörisssä . 1490 painaa vain 3,5 t , joten kevyeksi meinaa käydä jo
näillä lumilla kun umpeen käsketään .
Vastaa Viestiin