Ksenon työvalo

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Lueskelin muilta foorumeilta noita juttuja, niin jonkun mielestä juuri Hella Master- valo oli noista halvemmista valoista ainoa jossa on hyvä leveä ja tasainen valokuvio, ksenonkäyttöön. Mutta jos tietäisi polttimon mitat niin voisi valoliikkeessä vähän kysellä vaihtoehtoja ja sattuisi löytämään mallin johon poltin sopii kunnolla.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Miepä mittaan huomenna polttimon pituuden kannan molemmin puolin.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Juuh, noin 32milliä näytti olevan polttimon kanta pitkä eli kuvassa näkyvän kutistesukan pituus. Ainakin sen verran pitäisi löytyä, että myös johdot mahtuvat taittumaan kopan sisällä. Läpivientikumi kyllä antaa tilaa lisää tarvittaessa.
Mutta on kyllä xenonit mukavat, illan hämärtyessä sitä valoa ei huomaakaan niin hyvin koska sinertävä valo "sulautuu" maastoon. Piti välillä sammuttaa pois että huomaa sen pimeän tulon :D Halogeenit kyllä erottuu kellertävänä, mutta valoa ei tule kuin nimeksi :o
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Eilen ostin kaupunkireissulla Puuilo tavaratalosta xenon muutossarjan hintaan 39€...
H3, 5000K värilämpö. Nyt pitäisi vain päättää mitkä umpiot hankkisi, noissa tarvikeliikkeissä ei oikein ollut sopivia.
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

Metsäkoneisiin ovat laitelleet nordic:in umpioihin noita ksenoneita.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Nordikkeja kattelinkin verkkokaupoista, ovat edullisia, liekkö käytännön merkitystä sillä onko umpio iso vai pieni? Tunnostaisi ainakin että isommalta heijastinpinnalta tulee enemmän valoa, tai laajemmalle alueelle.. Pitänee illalla etsiä ne Koneviestit, joissa pari vuotta sitten oli se iso työvalotesti.
massikka_mies
Kylmäkoskelainen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
Paikkakunta: Ylämaa

Itteäkin kiinnostas tohon 390 verkuun hankkia takatyövaloihin joku halpa ksenon muutos sarja mutta tuleekos noista miten paljon häiriötä että saako radion kuuntelemisen unohtaa asennuksen jälkeen.. Tuolta agronetin puolelta luin että agrimarketista ostettu sarja teki häiriöitä radion lisäksi jopa kännykkään :shock:
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Tuosta sarjasta minkä minä laitoin, tulee häiriötä huonommalla kuuluvuudella metsässä rymytessä. Menee välillä ihan suhinaksi asti :? No nova kuuluu ainakin jokapuolella, siihen ei tommoset senonit haittaa :P Aktiivi antenni ja häiriönpoistajat auttaisi varmasti asiaa.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 701
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255 - 2100 - 262S - 804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

Valmistelin illalla noita valoja asennusta varten, hankin 2kpl uutta Nordic N25 umpiota, nuo puuilon sarjan polttimot mahtu justiin niiden sisään ettei tarvinnu tehä uusia reikiä umpioon. Liittimet vain purin että sai johdot valmiin läpiviennin kautta. Radiota samalla testasin sarjan vieressä, ei se mitään vakavaa häiriötä ota kunhan soittimen virtajohtoa ei kääri ballastin ympärille. :D Lievää suhinaa vain kuuluu, elektronisen antennin virran kytkeminen ei vaikuttanut siihen juurikaan. Soitin tässä testissä oli Pioneer, pitäis varsin kokeilla vielä Blaupunktia kun niissä on kokemuksieni mukaan tosi hyvä viritin.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Purin yhdestä autosta xenonit pois umpioista, olivat H7:skat, ballastit ehjät
Mistä löytys edullisia H3:sia tilalle, jos vaikka joskus nuhvin katolle...
Mukana kuin peräpukama!
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

motonetis on ollu kohtuu hintasia H3 muutos sarjoja ja aikas hyvä laatusia
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Vastaa Viestiin