Armeijaan
Valvoja: automies560
Perskele, kun kutsuvat jo kertaamaankin.
Pitäisi syyskuun puolivälissä mennä viikoksi rattimatin hommiin, kaksi ja puoli vuotta sain olla rauhassa...
Pitäisi syyskuun puolivälissä mennä viikoksi rattimatin hommiin, kaksi ja puoli vuotta sain olla rauhassa...
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Ja kyllä sitä kertaamassakin on tullut oltua, tulee niin paljon uutta jatkuvasti. Vaikka tuntuu että nykyisin ei monikaan ehdi tai viitsi lähteä.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Jihuu, ensimmäinen viikonloppuvapaa alkoi eilisiltana! Takana siis kaksi ensimmäistä viikkoa varusmiespalvelusta Keuruun pioneerirykmentissä, sunnuntaina sitten takaisin kasarmille Nyt pitää lähteä jo kiireellä mustaamaan sormia romppeiden pariin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Noniin, tänään sitten tuli toinen kertausharjoituskäsky lappunen. Kesäkuun neljäs saisi palvelukseen astua. Se on näköjään noin kolmenvuoden välein, kun pääsee uusimaan SA:n ajokorttia.Kontio kirjoitti:Perskele, kun kutsuvat jo kertaamaankin.
Pitäisi syyskuun puolivälissä mennä viikoksi rattimatin hommiin, kaksi ja puoli vuotta sain olla rauhassa...
Tosin mikäs tuolla on ollessa, täysi ylläpito viikonverran
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 930
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
[quote="jamppi"]Nyt kun pari noita nuoremman polven nuffisteja on armeijaan lähdössä niin
kuinkas vanha kaarti on velvollisuutensa suorittanut
No minä menin kesäkuussa 1966 Tikkakoskelle josta alokasajan jälkeen Kauhavalle AUK:iin mekanikkokurssille ja sieltä
sitten Rissalaan Hävittäjälentolaivue 31:sen lentokonemekanikoksi. Kertaamassa -74 Kauhavalla 3 viikkoa Sotilasteknikkona
jolloin opiskeltiin Mig 21 Bis kalusto. Seuraava kertaus -81 Rissala 2 viikkoa 2. lentueen teknisenäjohtajana.
kuinkas vanha kaarti on velvollisuutensa suorittanut
No minä menin kesäkuussa 1966 Tikkakoskelle josta alokasajan jälkeen Kauhavalle AUK:iin mekanikkokurssille ja sieltä
sitten Rissalaan Hävittäjälentolaivue 31:sen lentokonemekanikoksi. Kertaamassa -74 Kauhavalla 3 viikkoa Sotilasteknikkona
jolloin opiskeltiin Mig 21 Bis kalusto. Seuraava kertaus -81 Rissala 2 viikkoa 2. lentueen teknisenäjohtajana.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
9.1.-4.9.1996 TykPr/KanPsto/EPtri, sotilaspassissa on merkintä KT/TAs (kenttätykistö/tuliasema).
Tosin ei ole harmaintakaan hajua tykin asemiinviennistä, "morttikauden" jälkeen olin 5vko Rovajärvellä huoltotehtävissä ja muuten lusmuilin Koe-eläinpuistossa, eiku koeampumalaitoksella tykkejä ja "koro-horoja" putsailemassa koeammuntojen jälkeen...
Tappaa Teitä ei voi ja raskaaksi Teitä ei saa...
Tosin ei ole harmaintakaan hajua tykin asemiinviennistä, "morttikauden" jälkeen olin 5vko Rovajärvellä huoltotehtävissä ja muuten lusmuilin Koe-eläinpuistossa, eiku koeampumalaitoksella tykkejä ja "koro-horoja" putsailemassa koeammuntojen jälkeen...
Tappaa Teitä ei voi ja raskaaksi Teitä ei saa...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Nytten se sitten selvisi, 9kuukauden pesti napsahti konejoukkueen riveissä, eli juuri sinne minne hainkin Ensi viikon alussa alkaa traktorikurssilla koulutus, lokakuun alussa sitten takaisin siviiliin. Toisinsanoen harrastehommat on aikalailla jäissä koko ensikesän, viikonloppurakenteluja lukuunottamatta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Lainataan nyt tätä ketjua kun Nelosnuhvi ainakin on ollut Keuruulla sotimassa. Juu minkälaasta kalustoa tuola Keuruulla on tätänykyä käytössä, itellä kun on sinne lähtö edessä ens kesänä ja olisi mukava tietää että millaisella kalustolla sielä pääsee ajelemaan. Viimmeksi kun niiden kalustoon on päässyt tutustamaan oli käytössä vielä Kratseja sun muuta mielenkiintoista kalustoa. Kävi muuten jonkinsortin tuuri, että tuonne pääsi, olen nimittäin tämän kunnan ainut joka tämänsyksyisistä kutsunnoista Keuruulle pääsi, en tiedä sitten olisko taskusta löytyvällä kuorma-autokortilla jotain vaikutusta asiaan, muuta syytä en ainakaan äkkiseltään keksi.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onneksi olkoon pääsystä keuruulle
Riippuu vähän mille puolelle haluaa/joutuu, onko sulla toivomuksia jo? Suojelupuolelle (SLuK) elä ikinä mene, ne leikkii vaan niillä kumipuvuillaan ja muut nauraa sille pelleilylle Raivaajapioneerit (1PionK) nimensä mukaisesti raivaa miinoja ja muuta mukavaa. Paljon räjäyttelyä, hommat jonkun verran kevyempiä kuin "kakkospinkassa" missä palvelin. 2PionK:mppaniassa koulutetaan taistelupioneereja, tellun kantoa lähinnä yöt ympäriinsä taistelun tuoksinassa ei kevyttä hommaa!! Jokaisessa komppaniassa oma "erikoisjoukkonsa" slukissa sotilaspoliisit, ykköspinkassa lääkintämiehet, kakkospinkassa konemiehet (siellä palvelin) sekä aukissa kuskit isona joukkonaan. Kuri kovaa yleensä ottaen, kolmessa muussakin varuskunnassa vierailin niin vähän helpommalla pääsivät. Mutta toisaalta aikakin meni nopeasti, ihan hyvää porukkaa kuiteskin. Kapiaisista löytyy kyllä niitä kuspäisempiäkin, mutta on niitä muuallakin. Heitä oppii välttämään
No meillä konejoukkueessa pari valmetin (702 ja 802) traktoria, komatsun pyöräkaivinkone (täysi pommi), lännen panssaroituja traktorikaivureita aika uusia jopa, ihan mukavia pelejä raskaita toki. Myös "tavallisia" länkkäreitä pari, toisesta purettu kaivuulaite pois, huippulaite! Puskutraktoreita pari, isompi ja pienempi "liipperi". Pyöräkuormaajina pari vuotta vanha JCB sekä urakkakoneena montulla parempi vanha catti, tällä tuli enimmät tunnit minulle.
Kuskipuolella tänä syksynä poistivat kaikki zilit, tilalle tuli näitä sähköhärpäke sisuja niin sanotuksi kalustoautoiksi useampi kymmenen. Krazit ponttoonialustoina, mikäpä muukaan. Muutaman kerran pihalle niilllä ajelivat. Miehekäs mörinä! Henkilökuljetuksessa myös uusia sisuja näillä apinahäkki istuin systeemeilla.
Isommista kuorkeista löytyy uutta scaniaa pitkä rivi, sora-sisu tänä keväänä tuli, vanhempia sisuja myös lähinnä huviajelussa. Yksi kontio-sisukin säilytetty, sitä tuli ihailtua. Helkutin kalliisti varusteltuja unimoggeja myös muutama, lähinnä vääpelien leikkikaluja
Henkilöautoista löytyy uutta transportteria, fordin farkkuja edustusautoina. Meillä oli työautoina defendereitä yllätys yllätys! Vähän laidasta laitaan, paljon tuli näilläkin ajettua. Neljä uaziakin oli, aivan parhaita! Niillä mentiin semmoisiin paikkoihin, mihin ei kalliimmilla uskaltanut edes katsoa.
Helposti kuskiksi laittavat kuorma-autokortilliset, minuakin yrittivät vaan koneet kiinnosti enemmän. Parhaat kuskithan pääsee kärriäkin vetelemään eli tuliaisina onkin ajokorttiin uusia kirjaimia siviiliin tullessa Siitä porukasta vielä kaksi parasta pääsee konejoukkueen käyttöön, eli ajoakin tulee erittäin paljon. Muilla kuskeilla aika hiljaista. Tais meijjän kuskeilla olla ajomääräykset kaksi kuukauttakin putkeen scanioihin ja sora-sisuun. Eli auto oli takapihalla parkissa odottamassa jos sattuu kuski tarvimaan Kerran tuli vaan sanomista kun portilta käytiin iltasella hakemassa pizzat firman autolla
Tulipa tekstiä, kysyä saa jos joku kiinnostaa. Oli kumminkin aika tiivis 9kk elämästä tässä lähiaikoina
Riippuu vähän mille puolelle haluaa/joutuu, onko sulla toivomuksia jo? Suojelupuolelle (SLuK) elä ikinä mene, ne leikkii vaan niillä kumipuvuillaan ja muut nauraa sille pelleilylle Raivaajapioneerit (1PionK) nimensä mukaisesti raivaa miinoja ja muuta mukavaa. Paljon räjäyttelyä, hommat jonkun verran kevyempiä kuin "kakkospinkassa" missä palvelin. 2PionK:mppaniassa koulutetaan taistelupioneereja, tellun kantoa lähinnä yöt ympäriinsä taistelun tuoksinassa ei kevyttä hommaa!! Jokaisessa komppaniassa oma "erikoisjoukkonsa" slukissa sotilaspoliisit, ykköspinkassa lääkintämiehet, kakkospinkassa konemiehet (siellä palvelin) sekä aukissa kuskit isona joukkonaan. Kuri kovaa yleensä ottaen, kolmessa muussakin varuskunnassa vierailin niin vähän helpommalla pääsivät. Mutta toisaalta aikakin meni nopeasti, ihan hyvää porukkaa kuiteskin. Kapiaisista löytyy kyllä niitä kuspäisempiäkin, mutta on niitä muuallakin. Heitä oppii välttämään
No meillä konejoukkueessa pari valmetin (702 ja 802) traktoria, komatsun pyöräkaivinkone (täysi pommi), lännen panssaroituja traktorikaivureita aika uusia jopa, ihan mukavia pelejä raskaita toki. Myös "tavallisia" länkkäreitä pari, toisesta purettu kaivuulaite pois, huippulaite! Puskutraktoreita pari, isompi ja pienempi "liipperi". Pyöräkuormaajina pari vuotta vanha JCB sekä urakkakoneena montulla parempi vanha catti, tällä tuli enimmät tunnit minulle.
Kuskipuolella tänä syksynä poistivat kaikki zilit, tilalle tuli näitä sähköhärpäke sisuja niin sanotuksi kalustoautoiksi useampi kymmenen. Krazit ponttoonialustoina, mikäpä muukaan. Muutaman kerran pihalle niilllä ajelivat. Miehekäs mörinä! Henkilökuljetuksessa myös uusia sisuja näillä apinahäkki istuin systeemeilla.
Isommista kuorkeista löytyy uutta scaniaa pitkä rivi, sora-sisu tänä keväänä tuli, vanhempia sisuja myös lähinnä huviajelussa. Yksi kontio-sisukin säilytetty, sitä tuli ihailtua. Helkutin kalliisti varusteltuja unimoggeja myös muutama, lähinnä vääpelien leikkikaluja
Henkilöautoista löytyy uutta transportteria, fordin farkkuja edustusautoina. Meillä oli työautoina defendereitä yllätys yllätys! Vähän laidasta laitaan, paljon tuli näilläkin ajettua. Neljä uaziakin oli, aivan parhaita! Niillä mentiin semmoisiin paikkoihin, mihin ei kalliimmilla uskaltanut edes katsoa.
Helposti kuskiksi laittavat kuorma-autokortilliset, minuakin yrittivät vaan koneet kiinnosti enemmän. Parhaat kuskithan pääsee kärriäkin vetelemään eli tuliaisina onkin ajokorttiin uusia kirjaimia siviiliin tullessa Siitä porukasta vielä kaksi parasta pääsee konejoukkueen käyttöön, eli ajoakin tulee erittäin paljon. Muilla kuskeilla aika hiljaista. Tais meijjän kuskeilla olla ajomääräykset kaksi kuukauttakin putkeen scanioihin ja sora-sisuun. Eli auto oli takapihalla parkissa odottamassa jos sattuu kuski tarvimaan Kerran tuli vaan sanomista kun portilta käytiin iltasella hakemassa pizzat firman autolla
Tulipa tekstiä, kysyä saa jos joku kiinnostaa. Oli kumminkin aika tiivis 9kk elämästä tässä lähiaikoina
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1546
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Vai on ne heittäneet jo Zilit luiskaan, ehkä oli jo aikakin:D Jokohan niitä mahtoi olla Kalkussa myytävänä, en tullut katsoneeksi. No Kratzit on ja pysyy ylimenokaluston kuljetuksessa ainakin toistaiseksi.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
YYA-sopimuksen aikaan 1970-luvulla päästiin harvemmin viikonloppulomille, ja osin sen takia ainakin meillä Kuninkaallisen Lapin Jääkäripataljoonan KoroHoro-Komppanian miehillä oli tapana ottaa lomilla häppää ja vokotella naisia...Ensin postionnikalla Sovankylästä Rovaniemelle, Käyrämösä välikalijat ja Rovasa kauppaan, sitte junalla Kemmiin, missä pörrättiin muutama tunti, yöjunalla Ouluun ja sopivasti Valolle isojaon aikaan tansseihin.