Asia taitaa olla yksinkertaisesti niin, ettei kaikkiin moottorivikaisiin/moottorittomiin nuffeihin yksikertaisesti löydy ehjiä moottoreita.
Siinä jos jostain otat ehjän moottorin toiseen, se toinen jää rammaksi.
Parempi silloin protomalli, kuin palikoiksi/sulattoon,
jos vehje toimii niin, niin se on hyvä vain asia kuitenkin
Mitä moottoreita Nuffiin?
Valvoja: automies560
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
kyllä minä ymmärrän jos koneessa on kämmenen mentävä reikä, puhkoen öljykanavat tai muuta, mutta jos lähes toimiva kone otetaan nokalta pois ja laitetaan aivan joku vieras merkkinen niin sitä en.
Melkotavalla rähjääntyneenkin moottorin saa varmasti pelaamaan. Jos lohko on jäätynyt, ei sekään liene ylitsepääsemätön ongelma, tahi jos kupeessa on reikä. Pulling koneissa on useassa reikä lohkon kupeessa, paikattuna nätisti ja hyvin toimivat.
Harrastetraktoriin menee rahaa, minä en sitä ruinausta ymmärrä, että rahan takia laitetaan muun merkkinen, eikä kunnosteta kuntoon. Jos siitä on kiinni, niin kyllä meitä kunnostelijoita löytyy jotka laittavat sen koneen alkuperäisenä kuntoon. Raiskaus se on jos muutetaan lähes toimivaa alkuperäisyydestä.
Melkotavalla rähjääntyneenkin moottorin saa varmasti pelaamaan. Jos lohko on jäätynyt, ei sekään liene ylitsepääsemätön ongelma, tahi jos kupeessa on reikä. Pulling koneissa on useassa reikä lohkon kupeessa, paikattuna nätisti ja hyvin toimivat.
Harrastetraktoriin menee rahaa, minä en sitä ruinausta ymmärrä, että rahan takia laitetaan muun merkkinen, eikä kunnosteta kuntoon. Jos siitä on kiinni, niin kyllä meitä kunnostelijoita löytyy jotka laittavat sen koneen alkuperäisenä kuntoon. Raiskaus se on jos muutetaan lähes toimivaa alkuperäisyydestä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Yhdistyksen kirjoittamattomiin sääntöihin kuulukoon myös suvaitsevaisuus
Kuka meistä on niin täydellinen että voi hyvällä omallatunnolla torpata toisten tekeleet
Kuka meistä on niin täydellinen että voi hyvällä omallatunnolla torpata toisten tekeleet
Mukana kuin peräpukama!
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
Minäkin luuli, silloin kun tuon neliveto nuhvin ostin ( sori "protohan" sen pitäis olla ) että pitäis välttämättä olla bmc: n kone jotta vois nuhviksi sanoa, tuli sitten suht äkkiä ostettua bmc kuutonen, mutta vieläkin on asentamatta "protoon"
Kuitenkin, liikuinpa missä tahansa tuolla "protolla", niin yllätävän paljon saan huomiota osakseni, eikä kukaan ole vielä tähän päivään asti pahaa sanaa sanoneet vaikka kaikille olen sanonut, etteihän tämä aito nuhvi ole, kun keulalla on bedfoortin kuutoskone
Moottorista huolimatta nuhvina tämäkin tulee torilla ja turuilla kulkemaan ja nuhvina minäkin tätä pidän, sanokoot itse kukin mitä haluaa
vai moottorinko takia ei sitten kuvaa kelpuutettu tuonne jäsenten konerekisteriin 
Kuitenkin, liikuinpa missä tahansa tuolla "protolla", niin yllätävän paljon saan huomiota osakseni, eikä kukaan ole vielä tähän päivään asti pahaa sanaa sanoneet vaikka kaikille olen sanonut, etteihän tämä aito nuhvi ole, kun keulalla on bedfoortin kuutoskone
Moottorista huolimatta nuhvina tämäkin tulee torilla ja turuilla kulkemaan ja nuhvina minäkin tätä pidän, sanokoot itse kukin mitä haluaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
kyllä se varmaan on niin että kun mitä kummalisemman näkönen kyhhääs se on jonka vuan jotenkii ies rattoriks voe tunnistoo vaekkapa takarenkaan hakuista niin sen ympärillä se porukka pyörii, ja kysymyksii satelloo jos jonkimmoista

aja millä ajat mutta majorilla loput