kuulostaa aika asialliselta hinnalta. ite joskus ostin EKAan ensin käytetyt ja vuoden
parinpäästä uudet ja totesin että ois heti pitäny ostaa uudet
Leyland 2100+Hymas 4 -76
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Miten tuo raidevälin säätö on muuten tarkoitettu tehtäväksi, kun katsoo noita uusia osia esim. Marjakankaalta niin ulompaa niveltä on vain lovitangolla ja sisempiä putkella tai kierteellisenä. Eikö toisella puolella pitäisi olla molemmista päistä pyörivä väliputki että saa aurauksen säädetyksi?
Tuo entinen oikeanpuoleinen ulkonivel on läpipultilla raidetankoon kiristettävä, mutta tosiaan hitsattu nyt siihen kiinni. Ja sellaista ei näytä saavan uutta.
Tuo entinen oikeanpuoleinen ulkonivel on läpipultilla raidetankoon kiristettävä, mutta tosiaan hitsattu nyt siihen kiinni. Ja sellaista ei näytä saavan uutta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
alunperin ei ole läpipultti kummallakaan puolella putkessa vaan pultti kiristetään kierteellä
koloa vasten. säätö tapahtuu avaamalla pultti ja pyörittämällä toisen puolen väliputkea
ja ruuvi kiinni... käsittääkseni joissain natikoissa ja ferkuissa on samanlaista väliputkea
koloa vasten. säätö tapahtuu avaamalla pultti ja pyörittämällä toisen puolen väliputkea
ja ruuvi kiinni... käsittääkseni joissain natikoissa ja ferkuissa on samanlaista väliputkea
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Johan rakenne vähän selvisi kun kävin tutkimassa 255 ohjauslaitteita, tuohon kaivuriin on joku laittanut väärän nivelen tosiaan, ja siksi se on kiinnitetty hitsaten.
Tarttisin siis tuohon ehjän väliputken toiselle puolelle, eli sen jossa on toisessa päässä sisäkierre ja toisessa päässä pultti raidetangon lukitukseen. Mahtaisiko muuten tämä olla suoraan sopiva nivelineen päivineen, ainakin kuvan perusteella näyttää samalta: http://www.konepajula.fi/upload/E%20Int ... 20Case.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja osanumero T2072? Tai sitten massikan http://www.konepajula.fi/upload/A3%20Ma ... jarrut.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; V1429?
Sitten lisää kysymyksiä, voiko etupyörän laakereita kiristää kun oli aika paljon väljää toisessa vai tilaako saman tien uudet laakerit?
Tarttisin siis tuohon ehjän väliputken toiselle puolelle, eli sen jossa on toisessa päässä sisäkierre ja toisessa päässä pultti raidetangon lukitukseen. Mahtaisiko muuten tämä olla suoraan sopiva nivelineen päivineen, ainakin kuvan perusteella näyttää samalta: http://www.konepajula.fi/upload/E%20Int ... 20Case.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ja osanumero T2072? Tai sitten massikan http://www.konepajula.fi/upload/A3%20Ma ... jarrut.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; V1429?
Sitten lisää kysymyksiä, voiko etupyörän laakereita kiristää kun oli aika paljon väljää toisessa vai tilaako saman tien uudet laakerit?
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä tuo raidetanko v2072:nen näyttäs olevan samanlainen mitä haet, kokonaisen hinta 71 €:a http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulta löytyis myös, mutta nivelet on kuluneet ja uudet, siis pelkät nivelet maksaa 72 €:a
Etupyörän laakerit voi kiristää.
Minulta löytyis myös, mutta nivelet on kuluneet ja uudet, siis pelkät nivelet maksaa 72 €:a
Etupyörän laakerit voi kiristää.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
No nyt on uudet kumit tilattu, saas nähdä miten äijän käy kiinan pojan tekemien renkaiden kanssa.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Pyöreät nuo oli, ja saatiin eilen kaverin kanssa väännettyä ne paikalleenkin. Eipä olisi yhtään suurempia voinutkaan laittaa, n. tuuman verran jäi rakoa polttoainetankin ja renkaan väliin.
Tuli etuakseliakin tutkittua tarkemmin, siinä oli olkatapeissakin melkoiset välykset joten täysremontti pitää näköjään tehdä siihen.
Tuli etuakseliakin tutkittua tarkemmin, siinä oli olkatapeissakin melkoiset välykset joten täysremontti pitää näköjään tehdä siihen.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Onnistuuko venttiilivarren kumien vaihto ilman kannen irrotusta? Näkyy tulevan öljyä pakoputkesta, ja entinen omistaja kertoikin kauppoja tehdessä että moottoriremontin yhteydessä oli kumit jääneet vaihtamatta, josta syystä savuttelee. Ei tuo ollut siitä huolimatta syönyt öljyä vaihdon jälkeen, koneessa nyt Delvac MX 15W-40.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllähän sen pitäis onnistua mun käsittääkseni lähes laitteeseen kuin laitteeseen.
Paikoillaan ollessa vaan vaatii erityistä huolellisuutta ettei venat pääse putoon: mäntä oltava tasan ylhällä eikä sielläpäin,
ja lukituksia akselille ettei vahingossakaan pääse pyörähtämään jos paineilmaa käyttää venttiilin ylhäälläpitoon
Paikoillaan ollessa vaan vaatii erityistä huolellisuutta ettei venat pääse putoon: mäntä oltava tasan ylhällä eikä sielläpäin,
ja lukituksia akselille ettei vahingossakaan pääse pyörähtämään jos paineilmaa käyttää venttiilin ylhäälläpitoon
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kantta omaani työstäessä jos ajatukseni on oikein (tätä asiaa ihe silloin tuumin kun kansi oli pöydällä) niin kyllä onnistuu yläkautta JOS saa venttiilit pysymään esim. paineilman avulla ylhäällä ja painettua jouset sellaisella työkalulla, jotta ne saa kasaan ja osat pois ilman että ne lentelee pitkin tantereita. Miten sitten takaisin laitto, se on taas oma juttunsa Nämä taitavat olla töitä, jotka ja joissa yleensä kansi on irti.
En vaihtotyötä suorittanut, vaan kannen käydessä plaanauksessa, koneistamo kasasi kannen uusin osin.
En vaihtotyötä suorittanut, vaan kannen käydessä plaanauksessa, koneistamo kasasi kannen uusin osin.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mä olen pariin autoon vaihtanu, toinen oli joku 8-90 vaihteen haisuli ja toinen oli jokin helpompi, etumoottorinen, puikkovetoinen h-a.
Ei kumpaankaan mukava homma, tiiviste (kovinkaan kallis?) ja se kannen irrotustyö nyt tuskin niin iso homma on et välttämät kannattaa alkaa kokeilee onnistuuko.
En suosittele....
Ei kumpaankaan mukava homma, tiiviste (kovinkaan kallis?) ja se kannen irrotustyö nyt tuskin niin iso homma on et välttämät kannattaa alkaa kokeilee onnistuuko.
En suosittele....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
onnistuu paikallaan ollessaan ja ei tarvi mitään ilmavirityksiä, ko sylinteristä vaan mäntä ylös ja painamalla
kyllä tuntee että on kohdallaan. itse käytän yleensä jousipuristimena pitkää 13mm lenkkiavainta joka
kiinnitettynä keinuvipuakselin pulttiin
kyllä tuntee että on kohdallaan. itse käytän yleensä jousipuristimena pitkää 13mm lenkkiavainta joka
kiinnitettynä keinuvipuakselin pulttiin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 20:00
kalustoa ei ole koskaan liikaamassikka_mies kirjoitti:Alkaa olee jo siulla Kerkänmatti vähän tota kalustoa