Bedford
Valvoja: automies560
Mobiliassa tuli loska-ajoissa käytyä niin eikös tuolla tainnut samanlainen olla??!!
Kuvakin löytyy tuolta... http://kuvablogi.com/nayta/3276351/" onclick="window.open(this.href);return false; ei ole mun ottamia nämä.Btw. siellä oli muitakin komeita kuormureita.
http://kuvablogi.com/blog/3984/77/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitokset jammulle hyvistä kuvista.
Lisäksi saatiin käydä yksityiskatselmus sisähalleissa.Sieltäkin löytyy kaikennäköistä kapistusta josta ei ollut tiennyt että niitä onkaan.
Kuvakin löytyy tuolta... http://kuvablogi.com/nayta/3276351/" onclick="window.open(this.href);return false; ei ole mun ottamia nämä.Btw. siellä oli muitakin komeita kuormureita.
http://kuvablogi.com/blog/3984/77/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitokset jammulle hyvistä kuvista.
Lisäksi saatiin käydä yksityiskatselmus sisähalleissa.Sieltäkin löytyy kaikennäköistä kapistusta josta ei ollut tiennyt että niitä onkaan.
One thistle, maybe two among the roses.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kesällä kävin lappeenrannassa vetkuharrastaja M Saikon luona ja hänellä on tuommoinen petteri MR kilvissä
Tuo on yksi näteimmistä kuorma-autoista kautta aikojen
Tuo on yksi näteimmistä kuorma-autoista kautta aikojen
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Nätti on joo. Täälläkin taitaa olla tuollaisesta tehdyt 11 kuution jyväkärryt, ei toki itsetehdyt nämäkään. Joskus aikoinaan on ollut sellainen bulldoggimallin petteri.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Kiitoksia tiedoista, uudet suodattimet kävin numeroiden perusteella ostamassa. Ei kellään olisi tiedossa peltiosia bedfordiin, oikeen puolimmainen etuposki/lokari on niin laho ja kaiken lisäksi aikaisemmin jo kursittu kasaan Kokonainen varaosa koppikaan ei olisi kyllä pahitteeksi, päivä paistaa valitettavan monesta kohtaa läpi
Huomenna kone-agriaan ihmettelemään vähän uudempia häksyttimiä
Huomenna kone-agriaan ihmettelemään vähän uudempia häksyttimiä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Minusta tuo hytti ei ole lainkaan pahasti hapantunut, kun vertaa noihin omiin projekteihin Tuommoinen http://www.nettikone.com/bedford/vuosimalli1969/955914" onclick="window.open(this.href);return false; tuli mieleen, ainakin mainostaa ohjaamoa.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Petteri odottaa kaunista päivää rungon hiekkapuhallusta varten, tällä viikolla toivottavasti saisi ruostehet liikkeelle. Mitä maalia raati suosittelee runkoon? Itsellä mielessä pohjalle epocoat epoksipohjamaali ja pintaan normadurin HS90 mustaksi sävytettynä? Tätä puoltaisi lähinnä aikaisemmat (hyvät) kokemukset nor-maali:n tuotteista Ja hyvä saatavuus, muita ehdotuksia? Automaalit turhan arvokkaita tämmöseen projektiin.. Kattoo sitten pelteihin vähän tyylikkäämmät litkut Onkohan näissä höperryksissä mitään järkeä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Tottakai.Jatka samaan malliin vaannelosnuhvi kirjoitti:Onkohan näissä höperryksissä mitään järkeä
Hattu päähän ja hyvästi!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mitäs ne sit maksaa? Itte maalaillu raskaan kaluston väreillä, sävytettäviä nekin, ja hinta ollut sävytettynä joku 28€ litra + kovetin (n.60€/ltr) + ohenne(n.15€/ltr).nelosnuhvi kirjoitti:Petteri odottaa kaunista.... ...... Automaalit turhan arvokkaita tämmöseen projektiin.. Kattoo sitten pelteihin vähän tyylikkäämmät litkut Onkohan näissä höperryksissä mitään järkeä
PPG Delfleet väriä. Sekoitussuhde 3:1:1
Viimekesän maalasin yhten -99 LT 35, umpipaku Volkkarin, maalia meni noin 2 litraa + 0.65L kovetetta ja siihen 0.65litraa ohennetta, koko autoon
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minä olen maalannu NOR sarjalla mutta jotenkin ei ole vakuuttanut
Nykyään töissä käytän Tikkurilan Temaduria koneiden maalaukseen, on 2-K maali ja kestoltaan hyvä
Myöskin saman perheen 1-K Temalac toimii mutta on aika hidas kuivumaan
Nykyään töissä käytän Tikkurilan Temaduria koneiden maalaukseen, on 2-K maali ja kestoltaan hyvä
Myöskin saman perheen 1-K Temalac toimii mutta on aika hidas kuivumaan
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuo vaihtolavalaite kiinnostasi10/60 TenSpeed kirjoitti:Tuommosen petterin koneen osia on jotain talella, mm, syl,kansi, syöttöpummppu/kompura, startti, ja jotain pientä sälää ja muistaakseni vaihtolavalaitekin on, jos ei oo menny jo uusiokäyttöön.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
http://www.nettikone.com/1001847" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
nelosnuhvi kirjoitti:Nyt se sitten tuli hilattua pihaan tähän mennessä isoin vemepele, Bedford kuorma-auto soralavalla
Tarinahan alkoi siitä kun kuultiin vihjettä kyseisestä autosta, että semmoinen seisoo metsän laidassa Savonrannalla(pieni kunta täällä etelä-savossa), pitihän sitä sitten lähteä etsimään. Monen mutkan takana tämä yksilö sitten oli, tien laidassa mutta niin syrjässä kaikesta, rauhassa oli petteri saanut maata. Omistaja selvisi läheisistä postilaatikoista, lähimmässä talossa ei juuri silloin ollut ketään kotona joten soitteluksi meni. Mukava mies innostui ajatuksesta että petteri lähtisi vielä kunnostettavaksi eikä lahoaisi hiljalleen pajukossa. No se johti siihen että eilen vaihtolava volvolla hakureissu 100km päähän, bedfordihan oli 15vuoden liikkumattomuuden johdosta asettunut jo tukevasti aloilleen, jarrutkin hyvin tehokkaasti kiinni jämähtäneet. Takaveto valmettihan ei autoa liikkeelle saanut, iso volvon kuorkki vaihtolavan koukulla sitten nosti etupään ilmaan jolloin lyhyt matka kohti vaihtolavaa alkoi, lopulta kolme neljästä renkaasta pyöri jo. Kotopihalla valtran avulla neljäskin rinkula nytkähti liikkeelle. Petterin lavallahan kasvavat joulukuuset tulivat kaupanpäälle No tänään iltapäivällä uusi akku paikoilleen ja leylantilla vielä lisää virtaa vehkeeseen, kuumaa ilmaa puhaltimella imusarjaan syöttöpumpun ilmaus ja petterihän vähän yskien mustien savujen saattelemana jyrähti käyntiin. Näin oli 15 vuoden hiljaisuus petterin pellin alla päättynyt kuutosdiiselin räyhäyksen ansiosta
Huomenissa jos laittaisi uudet jäähytysnesteet ja polttoaineet sisään uskaltaisi jo käyttää pitempäänkin, kokeilla vieläkö ajohaluja löytyy
Auton tulevaisuudesta sen verran että tarkoitus on kunnostaa ulkopuolisesti ja tietenkin korjata viat jos löytyy. Ulkonäöltään semmonen että kehtaa pihassa katsella. Mitään entisöintiä en tee, jos saisi nätin "pihakoneen" tehtyä, sunnuntaisin posti käydä laatikosta hakemassa kuten edellisessä talossa tällä oli tehty -90 luvulla
Vähän tietoja lopuksi:
Bedford CJQ3B/4550 mallina rekisteriotteen mukaan, eli mikäköhän tämä on kansankielessä J6-J3-.. ja mitä näitä onkaan
omapaino 4300 kantavuus 6600 (4 kuutioa hiekkaa kuulemma lavalle meni)
5,42litrane kone
Vm 71 aika uus?
Lisälaitteena kippi ja SA-vetokoukku(miksi?)
Kommenttia ja kaikki tieto kyseisestä kuljettimesta erittäin tervetullutta, onko esim suodattimet vielä tarvikkeena löydettävissä?
Kuvablogissa useampi kuva: http://kuvablogi.com/blog/24441/19/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ensiksi onnittelut Petterin talteenotosta,hieno teko.Näitähän tosiaankin oli paljon 60-luvulla ja oli melkoisen yleinenkin ns.joka paikan kuorma-auto.Nykyisin niitä on alkanutkin kivasti taas pullahteleen näkyviin mm.Vetkun ajoissa on tälläinen esiintynyt.En ole näiden mallimerkinnöistä kovin tietoinen,mutta arvelisisin tämä Bedfortin olevan se J6:n.Käsissäni on Bedfortin ns.kantakortti jossa auton vuosimallikisi on merkitty-66.Siinä mallimerkinnän kohdalla on näin " J6MC-5/4240 " Auto on rekisteröity tarkalleen 11.10.66 ja moottorina on 5.4 litrainen moottori.Omapaino 4050 ja kantavuus 6340 konaispaino 10390.Akselipaino 8000.En tiedä mitä eroa oli sitten J6:n ja esim.J4:n välillä mutta tuon paperin joka käsissäni on niin sen perusteella arvelen tämänkin Bedfortin olevan juuri se J6:n.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
Asiaa vähän sivuten,Ostettiin 80Luvun alussa mehtäkärryksi vetävä kärry,Myyjä sanoi sen olevan Petterin rungolle tehty.
Kysymys sitten,Mikä tarkotus on siinä,kun toisen puolen Vannepultit ovat Vääränkätisellä kierteellä,en muista kummalla puolen on ne vääränkätiset??Miksi näin.??
Kysymys sitten,Mikä tarkotus on siinä,kun toisen puolen Vannepultit ovat Vääränkätisellä kierteellä,en muista kummalla puolen on ne vääränkätiset??Miksi näin.??
Ei siinä mitään nauramista ole.Minusta tuo olisi oikein hyväkin logiikka Bedfordin mallimerkeistä,mutta ei taida kuitenkaan olla ihan oiken.Päättelen kun Pekuja oli myös J2 ja J3 niin ei kaiketi ollut kolmipyttyisiä ja vielä vähemmän kaksipyttyisiä moottoreita niissä.Itse olen taltioinut yhden vanaja merkisen kuorma-auton jo muutamia vuosia sitten ja en ole sille tehnyt oikein mitään.Mutta nyt on hiukan poltetta vanajan kimppuun ja kysyisinkin kuinka sellaiseen vielä löytyisi osia ? Osatarvetta on siinä jonkun verran mm.mittaristo,vilkunviiksi jne.Vanajani on tyyppimerkiltään N3-69/4300 vm 67sompio kirjoitti:Asiasta mitään tietämättömänä veikkaan että J6 on kutoskoneella ja J4 on nelosella. Nyt sitten saa ihan vapaasti nauraa.