Simms öljyt
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Kyllä sinne pitää öljyt vaihtaa. Usein vaihtovälillä vaihtuvat jo löpöksi mutta kuitenkin. Sivussa on alempana, keskikohdan tuntumassa myös pinnantason määritysmutteri.
Olen käyttänyt syöttöpumpussa tallin perältä löytyneitä yksiasteöljyjä, kun en ole muuta käyttöä löytänyt enää.
Olen käyttänyt syöttöpumpussa tallin perältä löytyneitä yksiasteöljyjä, kun en ole muuta käyttöä löytänyt enää.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
moottoriöljy pelaa oikein hyvin, pääasia että pumpussa on voitelua, mekaanisella säätimellä noissa pumpuissa
on tuo pinnan proppu kyljessä ja vanhemmissa alipainesäätöisissä käytännössä ainoa vaihtoehto on täyttää
pumppu ylivuotoputkeen saakka. jos noita tyhjennys tai tarkistusroppuja joutuu vaihtelemaan suuremmiksi
niin tarkkana pituuden kanssa, liianpitkä särkee pumpun
on tuo pinnan proppu kyljessä ja vanhemmissa alipainesäätöisissä käytännössä ainoa vaihtoehto on täyttää
pumppu ylivuotoputkeen saakka. jos noita tyhjennys tai tarkistusroppuja joutuu vaihtelemaan suuremmiksi
niin tarkkana pituuden kanssa, liianpitkä särkee pumpun
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Jepjep
Tuo mun -61 on sitä vanhempaa perua, ja täytin pumpun 10/40 öljyllä ylivuotoputkeen saakka. Aika paljon sinne menikin kun vertaa siihen mitä sieltä pois tuli
. On taas jäänyt Nuffin huolto retuperälle
No vaihdoin samalla moottoriöljyt ja polttoaine suodattimen. Nyt olis tarkoitus käyttökunnostaa, ja maalata koko Nuffi tässä kesäloman aikana. Eli ei mitään huippuentisöintiä, vaan paikat kuntoon ja maali päälle
Aloitin eilen etukuormaajan irroituksella, homma jatkuu tänään, mielenkiintoista hommaa